قديم 28-10-2011, 11:21 PM
شعبان علي مصطفى ريا شعبان علي مصطفى ريا غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

شعبان علي مصطفى ريا is on a distinguished road

مش مكسوف الأول من إسمك ياصفاء والله شكلك مخنث يامعلم ولهذا الحد تتجرأ على أسيادك يامعفن والله الواحد خلاص بجد أنا زهقت من بعض المدرسين المرضه أل زي أختنا قصدي أخونا صفاء إنت خساره فيك الإسم المفروض يكون إسمك إذا كنت راجل يكون عكر جايه من أل قلبه زي السواد والطين مثلك ياعكر من حظك يابتاع الثانويه الخاصه أل بالفلوس ويمكن أبوك حرامي ولا بيوزع مخدرات ومعاه فلوس وكملك ثانويه خاصه بالفلوس عارفها ولا أعرفك ياندل أل كان بينجح من غير مذاكره وبالغش وبعدها التحسين في الثانويه العامه الله يرحم الوزير والسياسه السابقه كانوا بيقولوا للطالب الفاشل أل مثلك هتنجح هتنجح بالذوق بالعافيه هتنجح وكانوا بينجحوا ويجيبوا درجات عاليه تدخلهم كليات وحظه الحلو كانو بيعينوا على طول كانوا محتاجين تباعين مثلك إحمد ربنا يامعفن على إن الدوله كرمتك وشغلتك وإنت عارف الباقي بتعمل إيه في المدرسه بتعطي حصتين ثلاثه بالكتير وتخرج للدروس الخصوصيه يعني بتاخد فلوسنا يا .................. مش هكملها علشان هقولك كلمه تستاهلها أي زياده بناخدها في النهايه بتروح جيبك يعني أنا بستفاد ليك إنت أنت عامل زي النار بتاكل في جيوبنا لما بنهي عليها وعلينا طبعا طبعا كل هذا لا ينطبق على الناس الشاطرين ال أخدوها بمجهودهم وتعبوا فيها وحصلوا في النهايه وحمدوا الله وشكروه طبعا دول ناس محترمه معندهمش حقد ولا كره ولا أنانيه لأي أحد يارب كل الناس تكون في خير ويزيدوا مليون في المائه أل زيك عينه صفراء ومفيش شيئ هيحصل ولو بتفهم شويه كنت عرفت بإن مفيش شيئ هيحصل علشان تفضل مرتاح مش عايزين نزعلك بس العيب مش فيك العيب فينا إحنا الإداريين والفنيين والعمال أيضا علشان أعطناك الفرصه تتكلم لو خرجنا مثل المدرسين ونتفق ونجتمع على موعد للإعتصام أمام المحافظات والوزاره كنا أخذنا حقنا ومنتظرش من واحد حقير مثل عكير مش صفاء أن يقول مثل هذا الكلام ويحترمنا قبل أن يغلط فينا بهذه الضغينه ممكن يارجاله ممكن نعمل حاجه زي باقي البشر شفتم امناء الشرطه عملوا إيه وأخذوا كل أل كانوا بيطالبوا بيه دي بلدنا وأنتم عرفتوها خلاص أل يقف وقفة رجاله ياخد حقه وأل ينام مثلنا كده تماما من أيام الكادر ياخد على قفاه وياخد بالجزمه والله نستاهل أكتر من ذله إحنا منتظرين ناس أخرين يعملوا لينا وإحنا نايمين يلا يارجاله هموا وشرفونا مره واحده في حياتنا ولا تتوقفوا أبدا غير ما نعرف إنهم عملوا شيئ صريح وواضح لينا ويكون مفهوم ولجميع المحافظات كل الوزاره الملعونه بجد أنا كرهت الوزاره دي ياليت كنت في وزاره تانيه ونتركها للمدعو صفاء أقصد العكر علشان دي وسية وعزبة أبوه نفسي مانشمتهم فينا هيشمتوا بجد إنشاء الله نكون رجاله ونكون أد المسئوليه .