قديم 17-03-2012, 09:48 AM
الصورة الرمزية aboyoussef
aboyoussef aboyoussef غير متواجد حالياً
مــٌــعلــم

aboyoussef has a spectacular aura about

تحرير 25 توكيلا لانتخابات الرئاسة لصالح «المخلوع» بكفر الشيخ من بائعي الخضار والفاكهة

Fri, 03/16/2012 - 13:30

تحرير 25 توكيلا لانتخابات الرئاسة لصالح «المخلوع» بكفر الشيخ من بائعي الخضار والفاكهة
المخلوع
«أنا بحب الريس مبارك وكانت أيامه فيها استقرار» كلمات بدأ بها إبراهيم مصطفى إبراهيم يوسف، 38 سنة، كلامه.
إبراهيم خريج كلية الزراعة جامعة عين شمس دفعة 2000، ومتزوج ومعه ولدين وصاحب وكالة خضار وفاكهة، بمدينة الرياض بكفرالشيخ، وله شركة استثمار عقاري بمدينة نصر بالقاهرة.
وأكد إبراهيم، أنه يقوم بجمع توكيلات لترشيح مبارك رئيسا للجمهورية، وأنه حصل على 25 إسما بالموافقة على عمل توكيلات سيتقدم بها خلال الأيام القليلة القادمة.
وأكد مؤيد ترشيح مبارك، رغم الإطاحة به عقب الثورة الشعبية ضده والتي إندلعت واستشهد خلالها المئات، أن له علاقات قوية بزملاء دراسة في الاقصر والسويس والمنوفية ودمياط، وأنهم إتفقوا على جمع ألف توكيل لمبارك، وقال «أنا إخترت مبارك لان الأيام دى مش محترمة، لان البلطجية كتروا والإخوان بيتاجروا باسم الدين، وفيه ناس بتدمر البلد، وأنا مع حسني في حاجات كتير وضده في حاجات كتير، والإخوان قعدوا فى مجلس الشعب والشورى هما والسلفيين وخلاص على كدة والبلد بايظة».
وأضاف «كان فيه حد يجرؤ يخطف واحد، الناس بقت تتسرق في البلد لان البلطجية خدوا راحتهم على الاخر».
وأكد بقوله «أنا مخترتش مبارك علشان شخصة لكن اخترته علشان البلد اللى أنا بحبها، ورغم ان حمدين صباحى ابن البلد وهو أحق باني أكون معاه الا انى فضلت اني اكون مع صالح البلد واستقرارها».