قديم 31-07-2013, 07:30 PM
الصورة الرمزية اسلام عاطف
اسلام عاطف اسلام عاطف غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

اسلام عاطف is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايمان هارون مشاهدة المشاركة
بصو انا مبنصحش اطلاقا بتبادلى لطلاب ثانوى الى مجموعهم يجيب الكلية لانك بتتساوى ببتاع دبلوم صنايع حرام عليكو تعبكو انتو اكتبو ف الرغبات اول 8 رغبات ال 8 كليات بتوع سياحة اختارو حلوان الاول او ع حسب التوزيع الجغرافى بتاعك وبعدين الى يجيلو كلية غير حلوان يحول ورقى لحلوان باثبات انو مقيم ف القاهرة انما حوار تبادلى ف الرغبات دا سيبوه للناس بتوع المرحلة التالتة والتخلفات يعنى الى شايلين مواد انما انتم ف ايدكم تشتغلو كل حاجة ف سياحة وفنادق ومديريين كمان اية يذلك انت وهو وتشتغل بالاجر ومتاخدش اجازة وروحك تبقا ف ايد مدير معقد بينجحك ويسقطك حبايبى انا لو مكانكم هختار سياحة عاديها اشتغل ف المطارات وشركات السياحة والفنادق احسن مشتغل ف مطعم خلو بالكو دا مستقبلكم بس بردة انا بنصح بتبادلى لبتاع تعليم صنايع والى مفيش امل منو ف سياحة بسبب مجموعه يخوش وخلاص اهو يضمن شغل بردة تبع سياحة بس خالو بالك دا مستقبلكم اداب ولة حقوق انضف ميت مرة من تبادلى
اه فعلاً انا عرفت ان للاقل من 35 انجلش ... انا كتبت كلية سياحة وفنادق المنيل حلوان وبعدها اداب عين شمس . اداب حلوان . اداب القاهرة .. انا جايب 80% ممكن اقبل ولا ممكن ينزلوني اداب