قديم 07-08-2012, 08:26 PM
الصورة الرمزية Monier
Monier Monier غير متواجد حالياً
مصرفي بالبنك الاهلى المصري

Monier is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة usernamo مشاهدة المشاركة
الله ينور .. بس تجارة انجليزى القاهرة اكثر تعقيداً من كده شوية .. و عادى على فكرة ممكن تعرف بنات و تجيب تقدير .. بس تبقى هايف انك داخل الجامعة عايز تعرف بنات .. او بمعنى اصح .. تدخل الجامعة عشان البنات .. هتتفقس و هيتقال عليك محدث نعمة ..
و العكس صحيح للبنات .. لو مدلوقة على الولاد هيتقال عليكى " كورة شراب " .. فخير الامور الوسط ..
كده كده غصب عن عين اى حد .. الولد هيعرف بنات كزمايل و اخوات و البنات نفس الكلام .. و هيساعدوا بعض لو هما اخوات بجد .. هتلاقى البنت الغلابانة و هتلاقى البنت السوسة و هتلاقى كل الانواع و بردو نفس الكلام للولاد ..
الجامعة حياة جوة حياة .. اللى هيجتهد فى شغله او دراسته .. و يعيش حايته بردو و يعرف ينظم بين الاتنين .. و يطلع رحلات و يعيش .. هتبقى الجامعه بالنسبة له .. اجمل ايام حياته ..

و خلى بالك .. لو دخلت جامعةا لقاهرة .. انت فى اجمعة العاصمة .. هتشوف كل يوم ممثلة او ممثلة .. كل يوم سياسى كبير .. او داعية .. و انشطة كتييرة و موديلز .. بجد هتحبها جداً .. و لما تاخد الاجازة .. هتبقى مخنوق جداً زى حالاتى كده
هههههههههههههههههه
صدقنى كل الجامعات واحدة من حيث الدراسة انا فى بنها مش طالع عينى فيها وعادى نفس المنهج فى كل الجامعات انا حضرت محاضرات فى القاهرة وفى عين شمس وفى الزقازيق فعارف ايه النظام
بس القهرة بصراحة جياة ايه فله
وانا اللى مش عـســكر