قديم 29-09-2011, 10:36 PM
شعبان علي مصطفى ريا شعبان علي مصطفى ريا غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

شعبان علي مصطفى ريا is on a distinguished road

تحياتي للجميع وأشكركم جميعا على هذا التواصل والإستمراريه وتحفيز الإداريين والفنيين والعمال على أخذ حقهم بالطرق المشروعه وبعد كده ناخده بالطرق الغير مشروعه ولو توحدنا وما خفنا من أي شيئ هنعمل شيئ مهم بالنسبه لينا المهم أن نقف يد واحده ولو أعدمونا مش فصلونا دي حياه أو موت المدرس أبن إمبارح وكان عندي في المدرسه كنت بعطيه وأدربه على الكمبيوتر يخلص جامعه ويجي يشتغل مدرس عندي في المدرسه وياخد 1200 جنيه كحد أدنى وأنا أتفرج عليه وأقوله ماشاء الله أنت إنسان محترم عند الحكومه وأنا إبن ستين في سبعين ومش عايز أقول الشتمه الصحيحه وأنا إل أعمله الإستماره وأعطيه بيدي المرتب يابلاش علما بإني إداري وأعمل مكان أخصائي التطوير بالمدرسه في حجرة مناهل المعرفه أصبح لي 13 سنه متواصله بالإضافه إلى عملي الأصلي عملي الإداري شفتم الإداري بيعمل إيه وأخذت جميع الدورات للكمبيوتر ومعي شهادة icdl وبعد ذلك نتعامل معاملة الكلاب الضاله أل ملخهاش صاحب طبعا ملناش نقابه أنا مشترك في نقابة التجاريين بس نقابه زي قلتها بتاخد فلوس فقط ولا تعطي شيئ المهم خلونا في موضوعنا الأصلي وهي ضرورة الوقفات والأحتجاجات من الأن الأن ياساده ياكرام ونطالب الوزير ورئيس الوزراء وجميع المسئولين في الدوله والمجلس العسكري أن يعطونا حقنا مثل المعلمين ولو في المكافأه بس تنفصل عن 200% ياجماعه الموضوع خطير جدا ولو سكتنا نستحق أكتر من كده المفروض لو أقروا شيئ للمعلمين فقط نتوقف عن عمل إستمارات الماهيات لهذا الغرض ونتوقف جميعا ولا نفعل شيئ ليهم إلا ما نتساوى ولو في المكافأه ماشي يارجاله عايزين نثبت للجميع إننا قادرون على أخذ حقنا من عين العفريت وأشكر جميع المدرسين اللذين يقفون مع الإداري والفني ولا يعمل تفرقه بيننا وياليت زي ما زميل قال نكون في نقابه واحده وتسمى نقابة العاملين بالتربيه والتعليم 0
بارك الله فيكم وسدد خطاكم إلى مافيه الخير للجميع وإلى الأمام وبقوه