قديم 17-06-2013, 10:37 PM
الصورة الرمزية To Be Is To Do
To Be Is To Do To Be Is To Do غير متواجد حالياً
طالب بـ تانيه ميكانيكا هَندســــ الإسكندريه ـــــــه دُفعــــ 2017 ــــــة

To Be Is To Do is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amothman123 مشاهدة المشاركة
أنت متأكد ؟!
دائماً مدرس الرياضة السنة الى فاتت كان بيقولى أوعى تقرب أوى علشان الناتج مايطلعش غير دقيق
هو عاملها فى النموذج 126 و شوية علشان قرب قيمة الكثافة
إنما أنا من غير تقريب طلعتها 127 و شوية ! على فكرة كل ما تبعد عن التقريب أكثر فى الكثافة الكسور بتتغير شوية
إنما أنا شايف 127.38 أدق حاجة !
و مصيبة تانية فى موضوع فك الكسور دة فى السؤال العشرى دة تهريج أية لازمته طيب مش فاكر عملتها ولا لا بصراحة
أنا السؤال الأول عندى فيه خطأ مع الأسف لكن السؤال الثانى مظبوط و الرابع مية مية و الخامس فل الفل .. الثالث مفيش غير الناتج العجيب دة و السادس نقطة فك الكسور دى
يا ترى هانجح
يا سيدى الفاضل انت بتقول مدرس (( الرياضه )) ودى ماده (( فيزيا ))
طالما انت كاتب قوانينك صح ومعو صح خلاص ... كون ان هو قرب وانت مقربتش فالغلط من عنده واكيد المدرس اللى بيصحح لما يلاقى ان ناتج بتاعك يفرق 1 بس عن ناتج النموذج حيفهم ان المشكله ف التقريب .. لانك لو معوض غلط اكيد كان طالعلك رقم بعيد عن ناتج النموذج

الحته بتاعه العشرى اكيد وان اء الله مش حتنقص الهوى فيها ليه ؟ لانك عامل ول خطوه صح وهى 2^0 , 2^1 وهكذا وبعدين مطاع ناتجك صح ... ينقصك ليه ؟
النموذج مقسمها كده عشان اللى مش مطلع الناتج صح ( 20 ) ميسنقصش ال درجه ونص كلهم وانما لو عمل ول خطوه ياخد نص ولو عمل تانى خطوه ياخد كمان نص

اما بالنسبه لكلمه تنجح فانا شخصيا قلقان جدا عليك .. ادعى كتير لان موقفك سئ جدا للغايه