قديم 26-08-2011, 05:03 AM
العربى446 العربى446 غير متواجد حالياً
عضو خبير

العربى446 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة doodydrhazem مشاهدة المشاركة
اهم حاجة في الدين للناس اللي بتتكلم عن الدين ومنهم الوزير بتاعنا من لاخوان وقريب جمال حشمت.
ان النا ستحس بثورتها وتحس بالعمل اللي عملته وضحت من اجله. ولكن للاسف باين عليه ما بيسمعش زي حسني مبارك.

عاوز افكر الناس لانهم ناسيين.

حسني مبارك هو اللي عمل الكادر رغم كل مساوئه الا ان الكادر دا زود رواتب المعلمين وحسن دخولهم شرف جاب لنا ايه؟ البرادعي جاب لنا ايه؟ ولالاهم اللي بيقولو اكب رحزب واكب رتيا رف يالبلد الاخوان المسلمين جابو لنا ايييييييييييه؟ عموما احنا بس مليون مدرس ونصف مليون اداري اكيد لنا وزن في الاناتخابات. لان الاخوان بيلفوا القرى دلوقت اي حد منكم يا جماعه يقابل حد منهم يقوم في الاجتماع ويقوله كدا
حسني جابلنا الكادر ومرتباتنا زادت انتم عملتم ايههههههههههههههههه؟
كل يوم يا شباب بنكتشف حاجة جديدة طالما الاخوان راضيين عنه ولجنة السياسات في الحزب راضيه عنه. يبقى ما لوش مبدا بيلعب على الحبل بيرقص على السلم. الواضح ان سياسة الاخوان المسلمين كلها كدا. نفس سايسة الحزب الواطي. بيستخدموا الدين لحد ما يوصلوا لاغراضهم ولا يهمهم الشعب ولا يهمهم البلد يهمهم بس مصالحهم. دا اول وزير منهم دخل وهل علينا مع هلال الثورة الله يلعن السياسة وسنينها. نفس الاسلوب بتاع الحزب الوطني نفس الاسلوب بتاع مبارك نفس الاسلوب. يبقى احنا غيرنا ايه؟
امال لما هو وزير واحد اخواني وعامل كدا لو الحكومه نصفها اخوان هنعمل ايه؟
نفسي حد من الاخوان اللي بيطلعوا وبيلفوا القرى لولوكلوكلوك يطلع ويتكلم عن مشكلة المدرسين حتى لو ما لو ما لناش حق يقول بردا المهم لاايجابيه لان سلبية مبارك كانت احلى. حسني مبارك هو الللي جاب الكادر وزود الرواتب دي ما حدش غيرة. غيره بأه عمل ايييييييييييييييييييييه؟
نفسي حد من الاخوان اللي ماليين القنوات كلام في السياسة والثورة والبلد ولا التعليم ما يمهمهمش يهمهم البيزنس والمناصب الحكوميه بعد ما يوصلوا من صناديق الانتخابات اكيد.
تمنياتنا بالتوفيق.
المهم كل واحد يطالب بحقة وبلاش سلبيه
شبعععععععععنا سلبية من مبارك ورجاله وشفيق ورجاله وشرف ورجاله و والاخوان ورجالهم
والله احنا لو علمانيين كنا خدنا حقنا
كلامك صح 100%