قديم 16-08-2011, 01:01 PM
الصورة الرمزية lamis11
lamis11 lamis11 غير متواجد حالياً
عضو نشيط

lamis11 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nora93 مشاهدة المشاركة
بدال مقتنع بيها اجتهد وربنا يوفقك سيبك من الناس الجهلة دكتور حمير اللى بيقول كدة هو اللى حمار والناس الجهلة متستحقش حتى نتكلم معاها مطلعين على كل كلية اسم بتوع طب جزارين وصيدلة بياعين واسنان يييييييييييع وعلاج طبيعى مدلكاتية ناس جهلةوكلها كليات مجموعة طبية دكاترة والناس اللى بتقول كدة مبتكونش طايلة الكلية اساسا فبيتريقوا

معاكي حق يا نورا .. انا على فكرة في كلية علوم بس كنت داخلة اعلق على حكاية كلام الناس دي .. بصو مصر هي اكتر بلد الكلام فيها كتييييييييير لا ينتهي وتحس كده ان هم عايزين يتريقوا على اي حد وخلاص بس بصراحة المغزى من كلامي انك لو اتفرجت على اي فيلم او مسلسل اجنبي بتشوف اسلوب مختلف تماما يعني على سبيل المثال لو انت رحت بقالة في مصر وطبعا تبقى تحت بيتكو واكيد البقال عارف انك كنت في الثانوية لازم يسألك ها يا حبيبي انت كنت علوم ولا رياضة .. طبعا انت تتخنق وتقولو يا عمو كنت علوم يقولك آآىه أكيد دخلت طب صح أنا عارفك طول عمرك شاطر ... حاجة تشل وتنقط على أساس ان طب للشاطرين والناس البليدة اللي مابتذاكرش هم الل بيدخلو الكليات التانية .. انما انت لو كنت هناك في اي دولة اجنبية اولا هناك مبيتحشروش في شئون غرهم زائد انهم معندهومش نظرة عنصرية يعني سواء طب بشر او بيطري او حتى صيدلة فده مبمثلهومش حاجة غير انك بتخدم البلد فصدقني والله كلام نورا صح مبيسيبوش حاجة الا ويحبطو الواحد فيها معلش طولت عليك بس على فكرة انا مجموعي كان يجيب بيطري بس انا فضلت علوم لانها ميولي وزي ما قولتلك المستقبل في إيد ربنا لكن اختار اللي انت حبه حتى لو مش عاجب الناس وروق كده وخليها على ربنا