قديم 21-07-2011, 09:45 PM
الصورة الرمزية Dr. Toka
Dr. Toka Dr. Toka غير متواجد حالياً
طالبه طب أسنان جامعة عين شمس

Dr. Toka is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medoash مشاهدة المشاركة
دكتورة تقى باعتبار ما سيكون باذن الله انا زميلكم محمد داخل تانية طب اسنان اسكندرية عايز اقولك انى كنت فى نفس الموقف دا بالظبط ايام تنسيقى وكنت حاير رايح جاى على المنتديات اسأل الناس اكتب ايه لغاية ما توصلت انى اكتب اسنان فى اخر يوم بعد ما كنت مقتنع بصيدلة جدا لدرجة انى كنت بحلم باسنان وانا نايم ههههه اه والله انا عايز اقولك ان اسنان ممتعه جدا فى دراستها ومستقبلها كويس هيا طبعا خمس سنين منهم سنة اعدادى ودى هتبقى سنة مش ظريفة اوى بس هتعدى وعلى حسب ما اسمع انها اتلغت فى القاهرة وبقى اسمها اولى عادى وسنة امتياز وتكليف وموادها هتبقى مواد من طب بالاضافة لمواد تخصصية فى الاسنان وطبعا شغل عملى كتير اما بالنسبة لصيدلة انا لو ولد سألنى وقالى صيدلة او اسنان عقوله بالنسبالك اسنان احسن اما اما تكون بنت انا شايف ان اللى يفرق بين الاتنين هوا حبها لاى كليه فيهم واستعدادها النفسى ليها وطبعا صيدلة دراستها كيمياء بنسبة كبير جدا اما بالنسبة لصيدلة اكلينيكية انا شايف انها تخصص حديث لغاية دلوقت مستقبله ملهوش ملامح او ان فى حاجة مميزة اوى هتفرقهم عن طلبة الصيدلة العاديين لكن بالنسبة لشغلها برة فالحقيقة مش عارف ...واى سؤال يا دكتورة انا فى الخدمه
جزاك الله خيرا يادكتور محمد انا فعلا قررت اسنان الحمد لله بعد ماصليت استخارة لدرجة انى انا كمان قمت تانى يوم لقيت نفسى بقول اسنان اسنان ولقيت نفسى حباها اكتر خصوصا انى هدرس فيها مواد من طب لان كان نفسى ادخل بشرى بس خفت لانه عشر سنين دراسة متواصلة هيبقى صعب عليا وكمان انا مش بحب الكميا عشان كدة ققرت بلاش صيدلة على الرغم من ان شغلها بالنسبة لى مضمون بس انا حبيت اسنان وطالما حبيتها ان شاء الله هعرف اتميز فيها جزاك الله خيرا على مساعدتك ليا واكيد لو دخلت اسنان باذن الله تعالى هحتاج مساعدة حضرتك كتير دة اذا مكنش يضايقك
الله يفعل ما يشــــــاء فلا تكن معترضــــــا
الله عودك الـجميل فقس على ما قد مضـى

آخر تعديل بواسطة Dr. Toka ، 21-07-2011 الساعة 09:48 PM