قديم 21-07-2011, 09:29 PM
medoash medoash غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

medoash is on a distinguished road

دكتورة تقى باعتبار ما سيكون باذن الله انا زميلكم محمد داخل تانية طب اسنان اسكندرية عايز اقولك انى كنت فى نفس الموقف دا بالظبط ايام تنسيقى وكنت حاير رايح جاى على المنتديات اسأل الناس اكتب ايه لغاية ما توصلت انى اكتب اسنان فى اخر يوم بعد ما كنت مقتنع بصيدلة جدا لدرجة انى كنت بحلم باسنان وانا نايم ههههه اه والله انا عايز اقولك ان اسنان ممتعه جدا فى دراستها ومستقبلها كويس هيا طبعا خمس سنين منهم سنة اعدادى ودى هتبقى سنة مش ظريفة اوى بس هتعدى وعلى حسب ما اسمع انها اتلغت فى القاهرة وبقى اسمها اولى عادى وسنة امتياز وتكليف وموادها هتبقى مواد من طب بالاضافة لمواد تخصصية فى الاسنان وطبعا شغل عملى كتير اما بالنسبة لصيدلة انا لو ولد سألنى وقالى صيدلة او اسنان عقوله بالنسبالك اسنان احسن اما اما تكون بنت انا شايف ان اللى يفرق بين الاتنين هوا حبها لاى كليه فيهم واستعدادها النفسى ليها وطبعا صيدلة دراستها كيمياء بنسبة كبير جدا اما بالنسبة لصيدلة اكلينيكية انا شايف انها تخصص حديث لغاية دلوقت مستقبله ملهوش ملامح او ان فى حاجة مميزة اوى هتفرقهم عن طلبة الصيدلة العاديين لكن بالنسبة لشغلها برة فالحقيقة مش عارف ...واى سؤال يا دكتورة انا فى الخدمه