قديم 30-09-2009, 12:26 AM
eng--zako eng--zako غير متواجد حالياً
طالب بكلية فنون جميلة
قسم عمارة
جامعة الاسكندرية

eng--zako is on a distinguished road

بص يا داندو انا مستعجب ازاي الحوار وصل لكدة اذا كنت شايف المهندسين المعمارين رسامين فانا كنت فاكر زيك كدة بالضبط لكن لما سألت طلبة و مهندسين عرفت ان دي دراسة و علم مش مجرد رسم و تصميم ميني و غير كدة احب اقولك انك ظالم عليوس
اقولك ليه ا احكيلك حكايته الولد ده جاب 379 بسبب علم النفس عشان جايب 41 طبيعي ان اهلة اول حاجة يعملوها يفتحو ورقة علم النفس المهم عشان هوه مرحلة تانية كان قدامو حاسبات و المعهد العالي للتكنولوجياالمهم الولد ما صدق و كان فرحان بالكلية مستعد اقولك اكتر منو و اكتر من اي حد ف المنتدي لدرجة اني كان نفسي ابقي زيي مش لدرجة الحقد عليه بس بجد انا بردو كنت حابب حاسبات و لما لقيت علي متشجع جامد فكرت اني احول حاسبات هوه كانت جيالو حلوان عالعموم و انا كنت بفكر ف عين شمس او القاهرة المهم فضب علي حابب الكلية لدرجة انو قالي حتي لو جتلي درجات توديني هندسة من اعادة التصحيح كان فضلو تلت درجات مش رايح هندسة و هفضل ف حاسبات المهم نتيجة اعادة التصحيح طلعت و جاب درجة بقي 380 و كان لائق و بقي جايب الحد الأدني للفنون عمارة المهم من الطبيعي كان يستخدم الدرجة للتحويل لحاسبات القاهرة لكن عايز اقولك ان علي صحبي
و ساكن في دمنهور و كايرو بعيدة و هيضطر ياخد مدينة جامعية طبعا لو مكنش قدامو حاسبات كان ماشي و هيا اصلا مش فارقة معاه غير كدة والد علي شغال مهندس معماري في وظيفة حكومية كمان و خريج فنون جميلة عمارة اسكندرية و هما عندهم شقة
في اسكندرية بتهيقلي الخيارات دي كلها كانت تجبر اي حد انو يحول فنون عمارة ان مكنش عشان نفسة عشان اهلة هتقولي لو حابب حاسبات يستمر حقولك العمارة مش وحشة و اي حد يستمتع بشغلها فهمني يا ريت تقدر الكلام ده و تعذرو انا اسف اني سيحتلك يا علي بس عشان نوقف الخناق