قديم 16-09-2009, 10:19 PM
eng/el doktor eng/el doktor غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

eng/el doktor is on a distinguished road
افتراضي لو لم لأكن حاسوباتى لوددت أن أكون حاسوباتى

أحلى سلام للدكتور على قصدى البشمهندس على ف كلا الحاتين أنا إلتمست فيك إنك شخصيه ما شاء الله ناضج فكريا ومحترم ومتتخيلش أنا بحترم الشخصيه اللى كده أد إيه وطبعا أنا والله ما قصدت بالكلام الجارح ده إلا كل خير وأعتقد إنك إستوعبت كده وخساره إنك سبت حاسبات وإنت بالعقليه دى ربنا يكرمك وإن شاء الله تبقى دكتور ف الجامعه ومش أى دكتور كمان وطبعا أنا مش بشكك ف حبك لبلدك لكن كل واحد بيعبير عن مشاعره من وجهة نظره اللى هى مرايه للبيئه الأسريه والإجتماعيه اللى نشأ فيها وغالبا بيكون مقتنع بيها لدرجه أنه ممكن يصم آذانه عن أى وجهات نظر خارجيه بس إنت ما شاء الله متجاوب ودى حاجه نادره شويه انا بس حبيت أقول إن الإنسان اللى واثق من نفسه ومن قدراته لا يمكن ينحنى تحت أى عراقيل نفسيه كانت أو ماديه وبيثبت نفسه ف أى مجال وأنا بقولك اللى يقرأ عن الطب مش عشان يبقى دكتور ولا حاجه أنا أقصد إنه يبقى عنده ولو خلفيه عن كل شيئ أحسن من إنه يبقى متعمق فى مجال واحد وأنا عن نفسى ياااااااااااااااا ما سمعت عن حاسبات واللى يقولى روح المعهد العالى للتكنولوجيا ببنها دا أحسن من الهندسه واللى يقولك ملكش نقابه واللى يقولك زيك زى معهد حاسب آلى وطبعا إنت تفضلت مشكور ووضحت كل الكلام ده لكن أنا ملتفتش للكلام ده بصرف النظر كان صح ولا غلط أنا دخلت وسايبها لله وواثق فى نفسى الحمد لله لان أنا مؤمن جدا أنه ليس هناك ناجح وفاشل لكن هناك محاول ويائس وربنا يستر ...... نيجى بقى للمهم دلوقتى أنا زى ما قولت انا ف حاسبات حلوان وكان قدامى أحول المنصوره اللى هى بلدى ومع ذلك أنا معملتش تحويل بس موضوع القسم اللى ف حلوان ده قالقنى جدا وأعتقد البشمهندس على يقدر يفيدنى فيه لان انا بفكر فيه بس متخوف خصوصا إنه من أول سنه فياريت أعرف رأى البشمهندسين ويهمنى رأيك يا بشمهندس على لان الموضوع ده شاغلنى جدا وآسف جدا ع الاطاله دى وشكرا يا بشمهندس على زوئك