قديم 12-07-2012, 10:40 AM
titi1 titi1 غير متواجد حالياً
عضو فعال

titi1 is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمدانجينير مشاهدة المشاركة
انا دخلت علي موقع النقابة وملقتش غير الكليات الحكومية هندسة تخطيط عمراني فنون جميلة عمارة ياريت توضيح خصوصا في حكاية النقابة لان الكلام كتير انهم عايزين يخلوها حكومي بس ويلغوا الخاص والمعاهد انا خايف جدا ملحقش حكومي انا في تالتة وجايب في تانية 92
انت مدورتش كويس لو دورت هتلاقى فية لنك للكيات والمعاهد الخاصة ادخل علية هتلاقى كلة معتمد ومنها الجامعة المصرية الروسية .... بالنسبة لجكاية انهم يلغوا الخاص دة استحالة وكلة بعد اذن ربنا طبعا لاكن الى اقصدة باستحالة انت عارف فية كام جامعة ومعهد خاصة فى مصر . كل دول بيدفعوا ملايين للدولة ضرايب وبيشغلوا دكاترة ومعيدين يعنى بيوفروا على الدولة عبء مادى وبيدولها فلوس وكمان بيوفروا ضغط طلاب لان لو الطلبة الى فى الخاص دول مش كانوا لاقيين خاص كانوا هيبقفوا فى حكومى وهيبقى فية ضغط شديد على الحكومى فعلشان كدة صعب اوى شىء اسمة يلغوا الخاص دول نفسهم يلغوا الحكومى ياراجل

اتمنى اكون طمنتك

ملحوظة مهمة ليك انت جايب 92% فى تانية ثانوى انت لو جبت زيهم فى تالتة ثانوى هيبقى المجموع الكلة 92% ومستوى رفيع عليهم 2.5 % يبقى انت جبت 94.5 % يعنى هتدخل هندسة حكومى ان شاء الله دة لو انت ما شديت حيلك وجبت اعلى من 92%

فاذا انت قدامك حكومى الاول وانا طمنتك فى فى الكليات الخاصة

لو فية شىء تانى قولى