قديم 07-12-2012, 03:36 PM
الصورة الرمزية Hamada Elmasre
Hamada Elmasre Hamada Elmasre غير متواجد حالياً
عضو نشيط

Hamada Elmasre is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة *تائبة فى رحاب الله* مشاهدة المشاركة
مشروع النهضة ؟؟ هم انتم اديتوه فرضة يعمل حاجة
المشروع ده بيكون بتعاون مع الشعب
هغير بلدنا ازاى واحان اصلا متغيرناش
تب حملة النظافة انتم نزلتوا ؟؟ تب دعمتوه ؟؟؟
داصلا لما كانوا بينظفوا شارع كانت بتيجى عربيات ترمى الزبالة مكان ماتنظف
هنقول ايه احنا شعبى همجى وماعفيش نفسى منه هنغيش كدة طول عمرنا
الا عند رحمة ربنا بنا واحنا لما نريد التغيير ياترى اللى كان بيرشى بطل
اللى كان بيسرق بطل ولا حتى بطل ولا حد عمل بل زادوا
والله حرام عليكم مش كل حاجة عليه انتم بتعدوله الثوانى اللى مسك فيها الرئاسة
ارحموا من فى الارض يرحمكم من فى السماء سيبووووووه يعمل وبعد كدة نعاتبوا
وافكركم بما قاله عز وجل فى كتابه العزيز فى سورة غافر
(( وقال رجل مؤمن من آل فرعون يكتم ايمانه ات***ون رجلا ان يقول ربى الله وقد جاءكم بالبينات من ربكم وان يك كاذبا فعليه كذبه وان يك صادقا يصبكم بعض الذى يعدكم إن الله لا يهدى من هو مسرف كذاب))

اللهم اعن الدكتور مرسى ووفقه ان كان يريد بنا خيرا واخف به الارض ان كان يريد بنا سوءا
انا غلطت فى حاجة ؟؟
احنا مفرضانش عليه برنامجه وبعدين دعونا من النظافة ممكن اعرف ايه اللي تم من الوقود والطاقة ؟؟؟ بنزين 95 رفع عنه الدعم وبنزين 92 ارتفع سعره وبقى مش موجود في المحطات وانا شاهد على الكلام دا والمضطر يدفع 6 جنيه للتر عشان البنزين والكهرباء رفعوا عنها الدعم واللي كانت الفاتورة بتجيله 20 بقت تيجي 120 عشان رفع الدعم عن شرائح الكهرباء ++++ طب انابيب البوتاجاز كنت بجبها ب 5 جنيه و7 جنيه لو هيطلعها للبيت دلوقتي من الارض ب 30 او 40 جنيه ولو طلع يركبها ياخد 35 او 45 جنيه لو حضرتك (مش شخصيا) متعرفش الكلام دا يبقى اكيد مركب غاز طبيعي طب ابقا قولنا سعر الغاز ارتفع ولا لا عشان مقدرش افتي في حاجة مش عارفها
طب نسيبنا من البنزين خلينا في الخبز .... اتحلت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لو حضرتك (مش شخصيا) بتقول انها اتحلت معناها انك بتشتري من الرغيف ابو ربع جنيه ومبتقفش في الافران بالساعات عشان 10 ارغفة دا غير التعريفة 10 قروش الجديدة
طب خلينا في الامن +++ الامن هل رجع؟؟؟؟؟؟ انا اتسرقت (شخصيا) في فترة مرسي مرتين (وطبعا اقصد في الحجات الكبيرة مش الصغيرة) وغير كدة شوف كمية تهريب السولار وكمية البلطجة والترويع و السرقة على الطريق وانت تعرف الامن عامل ايه +++ اطلع على الدائري كدة بلاش روح طريق المريوطية وشوف ايه اللي بيحصل
بلاش كدة خلينا في المرور ++++ طبعا الموكب بتاع السيد الرئيس وانهم بيفتحوا الطريق عشان كدة مش حاسس بالمرور جرب تطلع على محور 26 يوليو او الدائري او كوبري 6 اكتوبر او شارع شبرا او او ........... تقريبا اكتر من 3/4 من مصر وان تشوف الزحمة
دا غير ان المشروع بيتكلم عن ان السنادي (2012)السنة المالية الحالية هيوصل معدل النمو الى 7% وتكرر ذلك على لسان رئيس الوزراء وطبعا مش هقول حاجة عن صندوق النقد وغير كدة الكتير

انا مرحتش اترجيته يعمللي مشروع نهضة ميعرفش يطبقه ولا الزيت والسكر والمكرونة والرز اللي كانت بتتوزع (انا شوفت بعيني بالقرب من محل سكني) مقلتلهوش يخليها تتوزع

وما خفي كان اعظم وما كان ظاهرا كان اعظم واعظم