قديم 04-08-2015, 01:47 PM
الصورة الرمزية ..Ginger..
..Ginger.. ..Ginger.. غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

..Ginger.. is on a distinguished road

يلا نكمل:

11) اوعي تبص لغيرك ذاكر ايه وخلص ايه اهم حاجة تعمل اللي عليك وتتقي الله في شغلك

12) التفكير ان العباقرة هيجيبوا مجاميع عالية وان انت جنبهم ولا حاجة عبارة عن جريمة ممكن تخليك تفقد الامل

13) لو ريحت اسبوعين تلاتة يبقي كده شكرا ... عقبال ما تبدأ تلم نفسك تاني هتبقي مش عارف تبدأ منين وتروح فين

14) الثانوية العامة فرصه هتحدد مسار حياتك كلها خليها ذكري جميله عندك

15) استعين علي قضاء حاجتك بقضاء حاجات الناس ... يعني لو واحد صاحبك مش فاهم حاجة وانت فاهمها اشرحهاله واحتسب اجرك عند الله عشان يكرمك

16) متصدقش اللي بيقولوا مذاكرناش ... دول دحيحة (الغالبية العظمي منهم يعني وانا قابلت ناس كده والله)

17) لما تيجي تخرج مع صحابك .. اخرج في يوم يكون عندك فيه درس واحد عشان متبقاش ضيعت اليوم كله برة البيت من غير مذاكرة

18) لو هتسألني عن رأيي تخلي الدروس كلها مع بعض في 3 او 4 ايام ولا توزعها علي الاسبوع هقولك انا رأيي في الاول خليها متوزعة لكن ساعة المراجعة بقي وكده خليهم مكدسين مع بعض عشان انت ساعتها هتبقي محتاج تقعد في البيت من اول اليوم لاخره عشان تلم اللي وراك لكن في الاول خليها متوزعة عشان تعرف تذاكر كل ماده في يومها وكدة بس براحتك بردو دي اراااااااء

19) متتعبش نفسك في السهر وكده من الاول ... الكلام ده جاي جاي بس متأخر حبه

20) لو بتعرف تصحي الفجر تصلي وتبدأ مذاكرة يبقي ممتاز "البركة في البكور" ... لو مبتعرفش وبتعرف تذاكر بليل يبقي ذاكر بليل (اعمل اللي يريحك انا كان نفسي اصحي الفجر وابدأ اذاكر بس للأسف مكنتش بقدر فكنت بذاكر بليل )