قديم 23-08-2014, 10:19 PM
احمد رمضان عبد الباقي احمد رمضان عبد الباقي غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

احمد رمضان عبد الباقي is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشافعي الصغير مشاهدة المشاركة
الناس اللى بتتكلم عن عمان العرض غير لائق ولابد من رفع كرامة المدرس المصرى أنا واحد ممن سافروا ولم يتحمل أكثر من 15 يوم وهربت ورجعت مصر لانى حسب نظام مصاريفى المتواضعة مكنتش هوفر حاجة لوحدى من 420ريال شهريا مع العلم ان السكن كان زمان فردى كل شخص غرفة ودلوقت لو يطولوا يقعدوا المصرييين كل 10فى غرفة هيعملوا كدا دا غير انى عملت فى غير تخصصى ولما اشتكيت قالوا المصرى بيقبل باى حاجة
(اخيرا ونصيحة اخوية المدرس اللى يوفر 2000جنية فى مصر من الدروس اوغيرة ميسفرش عمان ) مع العلم انهم بيقولولك هنا انك ليك سكن خاص ومحصلش ولو حصل وفيه سكن خاص يبقى لاى ***ية غير المصرى وهى دى كرامتنا ؟ ولا حول ولا قوة الابالله
(فيه ناس هتتضحك عليك وتقلك فىه مصريين كتيير هناك الكلام ده صحيح بس دول مكنش ربنا كرمهم هنا او سافر قى بداية التعاقدات قبل ما تتزحم واخد مميزاتها وعف يدى دروس هناك فى العاصمة فقط وأى محافظة تانية دروسهم معدومة.
(ملحوظة اخيرة الاختبارات شفوى وتحريرى صورية لا قيمة لها هما ليهم عدد بيخدوة بدليل وانا كنت بقدم السنة اللى فاتت كانوا اتنصلوا علىه وفيه ناس فرضت نفسهم من غير اتصالات ولا اختبارات )
والله كرامه المصري مرفوعه غصب عن اي حد انت يمكن اتنازلت عن حقوقك ودي مشكلتك انما متتكلمش وتعمم احنا اولا سكنا فردي ولينا احترامنا ف المدرسه او خارجها والحمد لله بالنسبالي انا بتكرم كل عام وعمان دي ناسها طيبين جدا ومحترمين عن اي بلد خليجي تاني