الموضوع: بنوتة مش عادية
عرض مشاركة واحدة
  #3  
قديم 06-03-2014, 01:25 PM
الصورة الرمزية عبقرينو الكيميائية
عبقرينو الكيميائية عبقرينو الكيميائية غير متواجد حالياً
عضو نشيط
 
تاريخ التسجيل: Jan 2014
المشاركات: 155
معدل تقييم المستوى: 12
عبقرينو الكيميائية is on a distinguished road
Present بنوتة مش عادية

ان شاء الله تعجبكم
من قصة
بنوتة مش عادية
الحلقة السابعة
**********

وياخد عم محمد الضربة
ويخرج بسرعة
وتقعد جويرية تعيط
ومش مصدقة نفسها
ويقطع تفكره
تلفونها يرن

روضة :يالا ياهانم
اتأخرنا اوووووي

جويرية :حاضر

وتروح جويرية
وتحاول تداري ع روضة

ويخلص الدرس
وتدخل جويرية شقتها
وعمالة تفكر :
انا مكدبش اني حسيت انه حرامي
بس بعد ما هديت
لالالا انا متأكدة
ده اصلا مربيني
اكيد في اتفاق مع بابا
بس في ايييييه
اكيد اعطه المفتاح
بس ليييييييييييه ؟؟؟؟

ويقطع تفكرها
روضة :ماما بتقولك
تعالي افطري معها
وبتقولك المغرب خلاص
وهي حلفت انها
تفطر معاكي
عشان انتي الي شجعتيها
لصيام الاتنين والخميس

جدويرية : حاضر

اضطرت توافق
عشان تحترم والدة روضة
وهي خايفة جدا
من مقابلة عم محمد

وتدخل جويرية

والدة روضة :تعالي يا جوجو
مش تتكسفي
افطري معايا
وروضة ونيرة (اخت روضة الصغيرة )
حتي عمك محمد خرج

اطمنت جويرية اووووي
وحمدت ربنا

وتفطر جويرية
وتشكر والدة روضة
وتطلب من روضة
تذاكر معها
بس مش توافق
وتروح تذاكر لوحدها
وتقعد في المحل
(الي في الشقة طبعا )

وع الناحية التانية

محمد :انت يا استاذ
مش بترد ليه
شوفت اخر تفكيرك
بنتك شافتني
افرض قالت لروضة

احمد (والد جويرية ):=d
اهد بس شوية
جويرية ذكية جدا
واكيد هي متاكدة
انك مش حرامي
المهم جبت الي طلبته

محمد :لالالالا
مش كله
الي قدرت اجيبه بسرعة

احمد :طيب
بليل هاجي اقبلك بعيد
عن المنطقة بتاعتنا
لحسن حد يشوفني

محمد :ماشي

وبعد شوية
روضة :انا هقعد عندك شوية
جويرية :اشمعني

روضة :اتخنقت
انا ونيرة
ع الكمبيوتر
وماما زهعقت وقفلته

هقعد عندك شوية

جويرة :برحتك

وتكمل جويرية عادي
وفجأة

والدت روضة تنادي

روضة :جويرية
انا هقوم
اروح عند عمي
هفففف
انا مش عارفة
بابا بيروح له ليه
ده في الشارع
الي جنبنا
وعمره ما عبرنا
ولا ابنه الرخم
هففففففففففففف

وكل ما اكلمه
يقولي صلة رحم

جويرية :عنده حق

روضة :ماشي يا اختي
انا همشي

وتمشي روضة
وتبدأ جويرية تدخل ع النت
عشان تعرف اكتر عن الاعلان
بتاع المستشفي

وتبدأ تفكر :=d
هاااااااااااااااا
هنتبرع بفلوس الطبعة
مع انها اصلا فلوس قليلة
ولا افكر في حل

ومرة وحدة
تنط جويرية
لقييييييييييييتها

ويقطع تفكرها
والدها يرن ع تلفونها

وبيحكي معها
وتقوله ع الاعلان
والدها بحزن :والله عندك حق يا بنتي
بس هتختاري اييييه
واحنا مفلسين كده

جويرية :ولا تقلق يا بابا
انا عندي فكرة
انا في المدرسة كلها
معروفة اني بكتب ع الكمبيوتر حلو اووووي
وبستخدم الخطوط والالوان كويس
وكمان كلهم
بيطلبوا مني
اعملهم ابحاث
انا هعملهم
بفلوس طبعا
واجمعهم واتبرع بيه

والدها :الله عليكي
والله بنوتة مش عادية بجد

بس عايز اقولك حاجة
انا مش هاجبي
غير بعد الامتحانت

جويرية :ليييه
ليييه يا بابا
اقضي الامتحانات
من غيرك
ليييييه ؟؟

ويتهرب والدها
والدها :انا هقوم بقي
الحق اصلي العشا جماعة

وتبدأجويريو تفكر :
هففففففففففف بقي
بابا هيتأخر ليييه
انا زوهقت

وتروح تفتح الفيس
والمفجأة

صفحة روضة مفتوحة
وتبدأ تقرها

تلاقي صوت روضة من بره
تتخض اووووي

روضة بتنادي
تبص لها

روضة :بصي
انا عرفت ان الامتحانات اتقدمت
بعد بكره
انا قولتلك بقي
سلام بقي

جويرية : هففففففففففف
هي كانت نقصة
ياربي
وتجري بسرعة
تشوف صفحة روضة
ياتري
صفحتك فيها اييييييييييييه

هو ده
الي هنعرفه بكره
ان شاء الله
استنووووووووونا
__________________