قديم 28-08-2013, 02:47 AM
الصورة الرمزية أحـمد قرنى
أحـمد قرنى أحـمد قرنى غير متواجد حالياً
معلم حاسب آلى

أحـمد قرنى has a spectacular aura about

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سامر عبد الله مشاهدة المشاركة
ليا استفسار حضرتك؟
انا كل اما ادخل على موقع يظهرلى صفحات كتيره اوى غريبه وهيا هيا نفسها الصفحات بأختلاف الموقع التى يتم الدخول عليها ؟؟
كمان لو انا مثلا دخلت على موقع جوجل المفروض يكون عنوان الصفحه معتاد
www.google.com
انما لما بكتب www.google.com يظهرلى موقع جوجل ويكتبلى حااجات كتير كده بعد الكلمه دى زى مثلا
http://www.google.com.eg/?gws_rd=cr&...qabcbytab_h4gg
-كمان لما بدخل usb modem بيبقي الوضع مختلف عن الوضعين السابقين
بيحولنى على صفحه معينه الصفحه دى بتعيق الدخول لاى موقع مهما كان زى كده صفحات (طلب دفع الاشتراك للاتصال بالخدمه ) هيا زيها بس مش نفسها والصفحه دى مكتوب عليها اسم سايبر انا عمرى ما تعاملت معاها

لان انا متعاقد مع على خط ارضي مش عن طريق وصلات
.
كمان اانا فتحت البروفايل بتاعى على الفيس بوك ولقيت ان 12 جهه فاتحين منها غير مكانى ههههههههه هوا رقم يخض جدا كمان انا كل اما اعمل end للمراقبه تتطلعلى تانى اعمل ايه
انا قلقان حضرتك ؟؟؟؟؟
وعاوز اعرف (هو ده معناه اختراق ) ,,, كمان هل ممكن البرنامج ده يحل كل المشاكل دى ولا لكل مشكله برنامج خاص او ايه ..
ولو معنى ان الفيس بوك اتفتح في أكثر من مكان يبقي معنى كده ان الاختراق ده تم بسبب مثلا حاجه انا كتبتها على الفيس ولا ممكن اكون دخلت موقع فأخترق كل حاجه عنى فيس بوك وتويتر وهكذا

انا اسف على كتر الاسئله اصل انا لسه مبتدىء جدا جدا في الكمبيوتر
شكرا جزيلا
اخى الفاضل بالنسبة للبروفايل الخاص بك ممكن حضرتك تضبط اعدادت الامان ( الموافقة على تسجيل الدخول ) ويتم ارسال رمز امان لك فى رسالة على الهاتف

وقتحا يستحيل بشتى الطرق اى حد يخترق جهازك إلا لو بملف تجسس انت اللى توافق عليه بنفسك غير كدة اطلاقا

جرب انت كدة واعملها مثلا على جوجل كروم واقفل الفيس وادخل على حسابك من برنامج موزيلا مثلا بعد ما تدخل بياناتك مش هيرضى يفتح غير برمز الامان لان المتصفح غريب عليه

تحياتى لحضرتك