قديم 07-08-2013, 01:56 PM
Dr.Mohamed Attia Dr.Mohamed Attia غير متواجد حالياً
faculty of veterinary medicine mansoura university

Dr.Mohamed Attia is on a distinguished road

حضرتك انا ليا واحد صاحبى داخل اكتوبر ب 80% السنة اللى فاتت وواحد السنة اللى فاتت ب 86% و كل دا بالواسطه دى مش فكرتنا
بص بقى انت ماتعرفش حاجة عن شغل بيطرى فعشان كدة بتقول صعب شغلة ومش عارف ايه ما علينا لو عاوز تعرف ادخل على النت وشوف مجالاتة ايه هنا وبره
نيجى بقى للاسنان انت عاوز تقنعنى انك اللى هتدفعة فى 5 سنين اللى هو حوالى 300 الف جنية و و عشان تعمل عيادة بعد كدة حوالى 100 الف وكمان هتكون مش عيادة كويسه اوى انك هتجيب الفلوس دى فى سنتين او فى عشره حتى ههههههههههههههههههه ابقى قابلنى بتوع الاسنان دلوقتى فعلا قليلين وعليهم طلب ماقولتلكش حاجة لكن بعد 5 سنين شوف عدد اللى هيتخرجوا من الجامعات الحكومية اد ايه و الكم المهووول اللى هيتخرج من الجامعات الخاصة ايه وهيتكون فيه بطاله فى الاسنان زى ما فيه فى الصيادله والبشرى دلوقتى صدقنى احسبها صح الفلوس اللى انت هتدفعها دى انت اولى بيها فى حياتك هتتجوز و تجيب عربيه و تفتح عيادة حيوانات اليفة فى مكان راقى و هتكون مش ملاحق على الشغل والحالات اللى هتجيلك ولو مش مصدقنى انزل اى حى من الاحياء الراقيه فى مدينة نصر او المعادى او المهندسين الخ و شوف الدكاتره البيطرى هناك شغالين ازاى و الحالات عندهم اد ايه خلى الخاص دا للى جايله تجارة او علوم ومش هيعرف يشتغل ايه بعد كدة صدقنى احسبها صح عشان ماترجعش تندم ودا ان شاء الله اللى ناوى اعملة اتخرج من جامعة حكومى و فلوس الخاص اللى انا مادخلتوش اتحطت فى البنك لحد ما اخلص واعمل العيادة و اجيب شقه وعربيه واتجوز كمان هقولهالك للمره الاخيره احسبها صح