قديم 06-01-2013, 02:25 PM
الصورة الرمزية sameh mostafa
sameh mostafa sameh mostafa غير متواجد حالياً
طالب فى جامعة الاسكندرية

sameh mostafa is an unknown quantity at this point

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aly_sha3ban مشاهدة المشاركة

أخبارك يا هندسه
لو كنت هتقرأ كلامى وإنت عندك قناعه إنك هترفضه بلاش تقرأه ..

الموضوع اتحول لباسم يوسف ( أحد الإعلاميين ) اللى أنا عندى قناعة إنهم أسوأ من بعض فالنغمة السائده دلوقتى إن التيار الإسلامى بيهاجم برنامج يوسف علشان بقى بيهاجمهم وللأسف ده غلط ففهم يرفضون فكرة البرنامج من الأساس ولك أن تسمع حلقة باسم يوسف على قناة الحافظ اللى كانت قبل مايبقى فيه رئيس واللى كان لسه فيه فلول (على حد قوله ) وهيتضح لك ان فكرة السخرية مرفوضه من منطلق دينى

https://www.youtube.com/watch?v=wh3yiiw10qa

وطبعا كان رد باسم ساعتها إنه لايسخر من الاشخاص ولكنه يشخص من مواقف وأراء سياسية وأظنه ابتعد عن ذلك كل البعد حاليا
وده رأى باسمون

وأما بخصوص الدعاوى المرفوعه ضد باسم يوسف ,أنا بصراحه متعجب أليست من حقوقى المدنية ؟؟ أنا أقاضى من أراه أهاننى وأهان الرئيس وللقضاء أن يحكم ويرى الصواب ؟؟ لماذا يعترض البعض أليست هذه هى الديموقراطيه..
اما بالنسبة لاهانه رسول الله (ص) ففى حاجات كتير حصلت غير المقاطعه وقضايا كتير اترفعت وكان أخر حكم صدر
http://www.aljazeera.net/news/pages/...e-041db9d8259d

باسم يوسف تراجع كثيرا وسقط كثيرا ( أنا من متابعيه ) بعد أن أصبحت حلقاته قائمة على الايحاءات الغير لائقه والكلمات التى لا تصح وإن كنت ترى أنه موضوعى فى نقده فأريدك أن تراجع حلقاته
البعض يقول انه هاجم المعارضه فى أخر حلقاته لكنى لما أراه هجوم .. لأن يمارس نوعين من النقد (نقد هدام يهدف للتشوية ) مع التيار الاسلامى .. ونقد بناء يهدف لتوجيه الرسائل تهدف للتصحيح ( مع المعارضه )
وكم أتمنى أن يعتمد على الاسلوب الثانى دائما وأعدك أننى رأيي سيتغير فيه
وأخر حاجه عاوز أوصلهالك إن فى كلا الطرفين من يسئ للتيار الذى ينتميله فلا التيار الاسلامى ملائكة ولا التيار المعارض على صواب دائما

حضرتك كنت متابع باسم يوسف لما كان بيقطع فى المجلس العسكرى وتوفيق عكاشة انما الاخوان والسلفيين معصومين الاخطاء وفوق اى نقد لما تسمع (وجدى غنيم _خالد عبد الله _عبد الله بدر_محمد البلتاجى) هتعرف ان التيار المدنى ميجيش حاجة بالنسبة للايحاءات اللى حضرتك زعلان منها بس هم بيشتموا على طول من غير ايحاءات (السخرية كانت حلال ايام المجلس العسكرى وعكاشة ومصطفى بكرى)