قديم 08-07-2012, 05:06 AM
himo2011 himo2011 غير متواجد حالياً
عضو جديد

himo2011 is on a distinguished road

بصوا يا جماعة انا علوم بس عايز اقول ان كانت رغبتى صيدلة عشان بحب الادوية ولما دخلت علوم اكتشفت انى ممكن اشتغل بردة فى الادوية وزيادة عليها التحاليل كمان والمصانع فى الجودة
يعنى صيدلة كدة بالسلامة بس هيا احسن كلية للبنات عشان ميتعبوش وعلوم بردة بالسلامة عشان ملهاش مستقبل فى مصر وعمر ما شعبنا دة يقدر يفهم يعنى اية علوم
يتبقى الطب البشرى اقولة بالسلامة انتة كمان عشان انتة بتقعد تبهدل فى نفسك طول السنين دى كلها دراسة وفى الاخر تروح تشتغل فى مستشفى او تفتح عيادة هتقعدلى فيها 10سنين كمان على اما تبقى مشهور لية حرام عليك وممكن كمان متبقاش مشور لان الرزق على الله
نيجى للطب البيطرى هيا مهمة جدا الشغل بتاع البيطرى بس عايز اقولة حاجة بردة انتة فى مجتمع جاهل من الاخر بيقولوا دكتور بهايم من جهلهم ومش هتقدر تغير الثقافة دة شعبك اللى انتة اتربيت فية حللنى وكمان فى ناس كتير بتسيب الشغل فى البيطرى وتشتغل شغل تانى من ياسهم والله الناس دى كانت قدامى كتير
نيجى بقة للعلاج الطبيعى والاسنان فدول بقة هما اللى انا شايفهم احسن اتنين عشان فلوس كويسة ودراسة قليلة وشغل عالى ومكانة اجتماعية هايلة ومن نظرى انهم الافضل حالييييييييييياااااااااا

بس اعرف ان انتة فى مجالك احسن من اى حد وميهمكش حد انا بيولو جست وانشاء هنمى نفسى بس مش فى مصر فى بلد تقدر قيمة العلم وانتة المفروض تقتنع بكليتك وغلط انك تعاير حد تظن انة اقل منك ممكن يكون هوا احسن منك بس النصيب اللى ربنا بيدية لعبادة