قديم 05-10-2011, 10:37 PM
شعبان علي مصطفى ريا شعبان علي مصطفى ريا غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

شعبان علي مصطفى ريا is on a distinguished road

أولاً تحياتي للجميع أنا مبسوط جدا للإدارات التي أضربت والأهم من ذلك يكون مفتوح حتى يتم الإستجابه لينا بفصل الحوافز 200% عن مكافأة الإمتحانات أل فعلوا كده كانوا أول الرجال فهلموا أيها الرجال في الإدارات الأخري في جميع محافظات مصر المهم عدم الخوف من أي شيئ حتى لو حكموا علينا بالإعدام مش بالفصل بس لأهم شيئ ماينضحك علينا مثل الكادر وكأننا في حديقة الحيوان كل قفص في نوع من الحيوان المختلف ولسنا في مصلحه وهم واحد وهس وزارة التربيه والتعليم زي باقي المصالح الأخري ال فوق زي أل تحت وإنشاء الله إحنا سواسيه وكل في عمله ولكن المسميات فقط هي أل تختلف أهم شيئ الإتحاد والشجاعه والهمه إيها الرجال وعايزين جميع إدارات جمهورية مصر العربيه تعمل هذا الإعتصام ويكون مفتوح لحين نشرة التعديلات توصل الإدارات التعليميه وعايزين نعرف نهاية الخدمه أنا علمت بإن المدرس هياخد شهرين عن كل سنه من الخدمه هل هذا صحيح وإذا كان صحيحا فأين نحن من هذا القرار أو يستغنوا عنا ويحولونا إلى مصالح أخرى وتكون وزارة المدرس فقط وموضوع الأمن أيضا بإن ممنوع أي مدرس يمسك أمن بوابه أو أي شيئ من هذا القبيل فأين نحن من هذا القرار أين العدل يارئيس الوزاراء ويا وزير التربيه والتعليم ويا مجلس ياعسكري طبعا العدل فوق ومش موجود عندنا فسيروا على بركة الله أنا كنت سامع إن يوم السبت إدارات الدقهليه هيعتصموا إعتصام مفتوح علشان نكون معاهم إحنا كلنا لازم نقف وقفة رجاله لحسن نضيع ونضيع أولادنا معانا لأن ده حقهم علينا حتى يتمكنوا من تلبية بعض متطلباتهم في الحياه فنحن لسنا جبناء زي ما أطلقوا علينا في موضوع الكادر كنا مع الكداب لبلب الدار ولكن نحن إستفدنا من هذا الدرس والحمد لله سوف يعطينا هذه المره حافز وشجاعه لحين تنفيذ مطالبنا وربنا معانا ويوفقنا ويهد حيل الحكومه أل غير واعيه بإنها تفرق بين العاملين في المصلحه الواحده عايزين ناس تريحنا حتى نفوق لعملنا وحركة سير العمل تمشي على مايرام لحسن مش هنعمل أي شيئ أبدا إلا ما يتم تنفيذ مطالبنا كلها يارجاله عايزين فعل وعمرنا ما نصدق وعيدهم خلاص ذهب عصر الوعيد وأصبحنا في عصر أل يحداهم ياخد حقه وال يستسلم ويكون سلبي ولا يعرفوه مش من مصر