
يوميات (الصوت )
الحلقه السادسه
امير / بجد حكايه مؤلمه جدا يا ( صوت )
ولا تحب أقولك ياأحمد
احمد / مش هتفرق كتير ياأمير
حب حياتى ضاع منى
بس إنت عارف أنا مش ندمان ولا عمرى فى يوم هندم
أنا لو كان ليا مليون كلى
كنت برضه ضحيت بيهم فى سبيل حبيبتى
بجد أناحزين جدا إنى بعدت عنها بس اللى مصبرنى انى سبت جواها حته منى
فى سعاده اكتر من كده ياأمير
امير / معقول لسه فيه حب باالشكل ده
أكيد إنتم من عالم تانى غير العالم بتعنا ده
العالم بتعنا كله كدب وخاينه وخداع
كله الم وعذاب
المهم إنت عاوز منى إيه دلوقتى ؟؟
وإيه سبب تحذيراتك ليا المستمرة؟؟
احمد / مش عارف وأكدب لو قلت عارف
ممكن تقول قدر ونصيب إنى اكون معاك
امير / بس أنا مش عاوزك تبقه معايه، الناس فكرانى مجنون
احمد / تيجى نعمل إتفاق ياامير
تنفزلى طلبى وأنا أوعدك إنى ابعد عنك
امير / موافق طبعا
عاوز كام أنا معايه 15 جنيه ونصف
احمد / إيه ياعم ده!!
أنا مش عاوز فلوس
امير / أمال عاوز إيه ؟؟؟
احمد / أنا نفسى أشوف منى حبيبتى وأطمن عليها
امير / طيب إزى ياأحمد
وإنت بتقول إنى أنا وبس إللى ممكن أسمع صوتك
احمد / ما هو ده إللى أنا عوزة منك
تكلمها بصوتى
امير / نعم ياأخويه إزى ده
احمد / هقولك كلام وتقولهولها
واوعدك إنى بعدها مش هزعجكك تانى ابدا
امير / رغم ان اللى بتقوله ده هو الجنون نفسه ،بس انا موافق ياأحمد
يالله بينا على بيتها
ويمشى امير واحمد على بيت منى وقدام البيت يقف امير ويسأل احمد ويقوله
امير / متأكد إن ده بيتها ياأحمد، ولا هنروح فى دهيه ، ركز احسن البواب ده شكله غبى ، وكل شويه بيبص علينا
شكله فاكرنا حراميه ياعم
إلحق ده جاى علينا
ويجى البواب عند امير ويبصله ويقوله
البواب / عاوز إيه ياأستاذ ؟؟
امير / لو سمحت مش ده بيت الانسه منى برضه؟؟
البواب / أيوة هو ده
امير / طيب سلامو عليكم
البواب / استنى عندك ياجدع انت ..عاوز إيه من الانسه منى ؟؟
امير / مش عاوز .. أنا كنت بسأل بس ..أنا زميلها فى الشغل
البواب / طيب استنى الانسه منى نزله أهيه
أنسه منى كلمى الاستاذ عوزك .. بيقول إنه زميلك فى الشغل
يبص امير لأحمد ويقوله بخوف
امير / إلحقنى ياأحمد البواب الغبى ده هيودينى فى دهيه ..منى جيه علينا
احمد / منى حبيبتى زى ما هى متغيرتش
امير / لاء وحياه ابوك مش وقت عواطف
اقولها إيه ؟؟
ولما تقرب منى من امير تبصله وتقوله
منى / فى إيه يااستاذ عاوز إيه؟؟
ثم إنت مش زميلى فى الشغل
إنت مين ؟؟؟
امير / أنا الاستاذ أمير نور الدين ( محامى )
منى / وبعدين
امير / أنا كنت عاوز اقولك إن ال
منى / فى إيه ياأستاذ مالك !!
ويبص امير لأحمد وهو متنح وبيبص على منى ويقوله
امير / ماتتكلم ياعم هتودينى فى دهيه
البواب /هو بيكلم مين !!
إظاهر إنه مجنون ياأنسه منى
إبعدى إنتى وأنا هتصرف مع الاشكال دى
احمد / إجرى ياأمير
امير / وحياه خالتك إنت بتجرى وتبعنى
إستنى بس ياعم انا هفهمك كل حاجه
وينزل البواب ضرب فى امير فيقوله امير
امير / ياعم كفايه.. قفايه ولع حرام عليك
وبعد نصف ساعه من الضرب المتواصل يجى ولاد الحلال ويخلصوا امير من ادين البواب ولما يبعد امير ويشوف احمد بيضحك يقوله
امير / كمان ليك نفس تضحك ياأحمد
والله حرام عليك البواب إديه كانت زى الشومه منه لله
وبعدين هنعمل إيه
احمد / مفيش قدامى غير صديق عمرى (حسام )
هو الوحيد إللى ممكن منى تصدقه
امير / طيب خلينى معاك للأخر
فين صديقك حسام ده؟؟
احمد /البيت قريب من هنا .. مش بعيد يالله بينا
وقدام شقه حسام صديق احمد يخبط امير على الباب ولما تفتح والده حسام الباب يقولها امير
امير / سلامو عليكم ياحاجه
لو سمحتى هو حسام موجود
الحاجه / أيوة موجود نقوله مين
امير / لو سمحتى قوليله الاستاذ امير صديق أحمد
الحاجه / إتفضل يابنى .. ثوانى انده لحسام
ويجى حسام ولما يشوف امير يقوله
حسام /إذى حضرتك يااستاذ أمير
ولدتى قلتلى إنك صديق احمد الله يرحمه
تحت امرك
امير /أنا جاى النهارده ياأستاذ حسام علشان أقولك
الانسان سعات مش بيموت كله
احمد /إيه ياعم ده إنت بتقول إيه
قوله إنى معاك ..وإنى عوزة يسعدنى للوصول لمنى
حسام /أنا مش فاهم اى شئ يااستاذ امير ممكن توضح
امير /أنا جاى بخصوص أحمد
من الاخر أحمد لسه عايش
حسام /إنت مجنون .. انا كنت حاسس من ساعه ماشوفتك انك مجنون
أحمد مات وأنا حضرت دفنته كمان
إنت أكيد مجنون
امير / أنا مش مجنون
أحلفلك بإيه إنه عايش بس مش عايش باالمعنى المعروف
أقصد إن روحه عايشه وهو قاعد بنا دلوقتى وبيسلم عليك
ساعتها يقف حسام ويبص لأمير بغضب ويقوله
حسام /المقبله إنتهت ياأستاذ امير
وياريت تبقه تعرض نفسك على دكتور نفسانى
مع السلامه
ساعتها يبص امير لأحمد ويقوله
امير / شوفت ياعم أحمد جبتلى التهزيق
احمد / قوله بأمارةأدهم صديقك وحكايته اللى كنت انت واحمد مسمينها ( حكايه حب )
حسام / مش معقول إنت عرفت منين حكايه أدهم دى
محدش يعرفها فى الكون غيرى وغير أحمد رحمه الله عليه
امير / أحمد هو إللى قالى عليها
ومستعد يحكيها ليا وأنا أحكيها ليك
حالا علشان تصدق إنه موجود بينا
والى لقاء قادم وجديد من يوميات
( الصوت )
بقلم
تامر على الطويل
أمير الجروح
__________________
ولما قلبى إداكى قلبى ياحته منىرجعتلى بسمه كانت رقيقه ضايعه منى
|