قديم 31-07-2011, 04:03 PM
nado_nona nado_nona غير متواجد حالياً
عضو مجتهد

nado_nona is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kingsamo مشاهدة المشاركة
مبروك لكل اللي جاله اقتصاد و قدر يدخل الكلية اللي نفسه فيها...طبعا كتير مننا مكنش عارف يعمل ايه لما يقدم..أنا رحت ودبيت المشوار الحمدلله وعرفت المطلوب:
1- شهادة الثانوية العامة (أصل)
2- شهادة الميلاد كمبيوتر
3- 6 صور شخصية
4- بطاقة الترشيح
5- استمارة 2 جند (للذكور فقط)
**300 جنيه استمارة تقديم لشعب اللغات (انجليزي أو فرنسي )

****سيتم قبول أوراق الطلاب يوم 9 أغسطس 2011****

*هيبقوا موجودين من الساعة 9 ص بس معرفش لغاية امتي عشان هتبقي مواعيد رمضان

*اللي مش عارف طريق الكلية يسأل علي شارع ثروت هيلاقي بوابة ومن جوه هيشوف قبة الجامعة والساعة، يدخل البوابة و يمشي يمين بعدين هيلاقي باب الكلية علي ايده الشمال، وأول ما تدخل من الباب هتلاقي يافطة علي الاتجاهات لكل كلية(ادام البوابة علي الشارع في مبني اسمه: مبني الطلاب).

**صحيح...ال300 جنيه دول رسوم اختبار لغة لشعب اللغات بس مش عارف ميعاده امتي..لما تروح تقد ابقي اسأل
وبالنسبة للمصاريف..الانجليزي 10370(عشرة الاف و ثلاثمائة وسبعون جنيها مصريا فقط لا غير) يدفعوا دفعة واحدة..ولما سألت اجيبهم أمتي..قالولي في شئون الطلية بلاش يوم التقديم ل يتسرقوا منك (: بس مش عارف الفرنسي زيه ولا بيزيد!؟
و بالنسبة للعربي المصاريف 170 جنيه..(ماله العربي.. وحش؟؟) علي فكرة أنا انجليزي
**

بس ....يارب أكون فيدت حد عشان ما يلفش زيي

انا روحت الجامعة النهاردة وعرفت فعلا المعلومات دي وانا كمان جاتلي سياسة واقتصاد انجليش بس قالولي هناك ان في امتحان هنمتحنه انجليش لتحديد المستوى ولسه متحددش ميعاد الامتحان !! بس انا مش فاهمة الامتحان ده ايه الغرض منه يعني ممكن يحولونا عربي في الاخر ؟ طيب ازاي وفي بطاقه الترشيح سياسة واقتصاد انجليش يعني ؟ انت ايه رايك