قديم 21-07-2011, 09:55 AM
الصورة الرمزية Dr. Toka
Dr. Toka Dr. Toka غير متواجد حالياً
طالبه طب أسنان جامعة عين شمس

Dr. Toka is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة s.n.m مشاهدة المشاركة
انا شايفة للبنات صيدلة احسن لأنك اكيد في الاخر حتتجوزي ويكون عندك عيال فشغلك لازم يقل فصيدلة تكون مناسبة اكتر. لكن طب اسنان محتاج ماجيستير ودكتوراه وانك تشتغلي في مستشفيات الاول علشان تعملي ليكي سمعة كويسة تقدري بيها تفتحي عيادة وكل ده حياخد سنين
انا برضه لسه محتارة بينهم بس فكرت بالطريق دي انتوا ايه رأيكوا تفكيري كده صح ولا ايه؟؟؟؟
بصى ياقمر مافيش حاجة اسمها بنت وولد فيه حاجة اسمها انا بحب ايه وبكره ايه يعنى مثلا انا واحدة بحب الاحياء عشان كدة هدخل اسنان ممكن غيرى يحب الكميا يبقى الافضل له صيدلة فمتحسبيهاش بنت وولد خااالص ومتحطيش فى دماغك انتى هتتجوزى شغلك هيقل طاب مابرضه صيدلة لو انتى شغالة فى شركة او صيدلية مش بتاعتك ومرتبطة بيها كدة مش هتقدرى تسبيها لانك لو سبتى مكانك شكرا تانى يوم الصبح فيه الف غيرك هياخدوه الاتنين على فكرة متساويين الفرق بين صيدلة واسنان ان مجالات شغل صيدلة اوسع بكتييييييييييييييير اووووووووى عن اسنان يعنى اسنان يااما عيادة يااما مستشفى انما صيدلة لا صيدلة ممكن فى صيدلية فى شركة فى مصنع ادوية حاجات كتير دى بس كل الفكرة وبعدين انا الحمد لله استخرت ربنا وحسيت براحة تجاه اسنان فهدخلها انتى كمان صلى او اقرأى الدعاء حتى بس واللى فيه الخيبر هيقدمه ربنا بس ارجوكى متحسبيهاش ببنت وولد شوفى انتى بتحبى ايه يعنى هتستمتعى بدراسة الكميا والنباتات والحاجات دى ولا هتستمتعى بدراسة الانسان وتتعملى تعامل مباشر مع مرضى عملى فكرى وقررى وبسرعة عشان خلاص مفيش وقت
الله يفعل ما يشــــــاء فلا تكن معترضــــــا
الله عودك الـجميل فقس على ما قد مضـى