قديم 12-11-2010, 06:31 PM
kinggraphic kinggraphic غير متواجد حالياً
عضو جديد

kinggraphic is on a distinguished road

انا مش عارف ليه تم تشويه الرسالة اللى انا كتبتها
بالحذف رغم ان كل ما بها صدق
وعزيزى الذي يقول انه نأخذ شهور اجازات قل لى ما هى تلك الشهور التى نأخذها اجازات بالله عليك
فنحن مثلنا مثل اى مصلحه حكومى لك 7 ايام عارضه و 30 يوم اعتيادى
لو كنت بتاخد ساعتك الشهور دى الاجازات اللى بتقول عليها قولى فين عشان اروح اخد
ولو حقا ما تقول انه يجيب علينا كما يحدث سابقا ان نأخذ اجازات فترات اجازة الطلبه لان المدرس شغله مرتبط بالطالب فما وجه الفائده العظيمه التى ستكسبها الدول من ذهابنا الى المدرسه ونعقد 5 دقايق زي ما بيقول احد الاصدقاء ايه وجه الفائده اللى هتقع على التعليم يعنى من حضور المدرسين تلك الفترة ارجو الاجابه
ومن يقول ان تلك الالفاظ خارجه لا ادرى ما الخارج فيها انها حقيقه ولكننا وسط جبان وسط المدرسيين للاسف ملطشه ما دام يوجد به تلك الفئه المدعيه
ومش عارف هل ادارة الموقع هى التى خائفه وله ليها مصالح وله ايه بظبط كل ما قلته حقيقه ولا يخدش الحياء
فالكذب
هو ان تقول شيء ولا تنفذه
ومن يقول ما هذه الثورة من اجل يوم يعنى
المشكله مش فى اليوم يا عزيزى المشكله فى عدم احترام الباشا الوزير للمعلم وعقول الناس
فى ان يخرج علينا فى وسائل الاعلام والصحافه ويؤكد للناس انه اجازة ثم يخرج فاكس للادارات ويجعل المعلمين يحضروا غصب عنهم
غير القرارات الغريبه التى تصدر والتصريحات التى تصدر من شخص المفروض مسئول عن المعلمين
لا ان يخرج ويسخر منهم على قنوات التلفزيون والفضائيات ويسخر من معلم ومدير مدرسه ماذا قدمت الوزارة للمدارس اصلا عشان تحسبهم
للاسف ننحن وسط ضعيف
هل لو خرج نقيب الصحفيين وله مسئول الصحه وفعل مثل ما يفعل وزير التربيه والتعليم مع مدرسيه كان سيسكت عليه احد
انا للاسف ارى تدهور التعليم قائم من الدوله وهى السبب الاساسى
وليس المعلم
فالمعلم كان قبل تلك الحكومه الكل يحترمه ويبجله ولكن بسبب قرارات الحكومه وتعيين وزراء على تلك الشاكله هو السبب فى ضياع اولادنا وضياع هيبت المعلم
وقل لى بالله عليك لو كنت معلم عينت على كام وبعد 10 او 11 سنه مرتبك كام وهيكفيك وله لأ فى العصر اللى احنا فيه
ورأيك وانت شايل قلم رصاص واستيكه عشان كام ملطوش زايده تاخدهم ارجو فقط التكلم بمنطقيه وليس من اجل الخوف او مصالح