قديم 04-05-2007, 02:35 PM
eslam/1988 eslam/1988 غير متواجد حالياً
عضو جديد

eslam/1988 is an unknown quantity at this point

<div class='quotetop'>إقتباس(Taleba Me7tasa @ May 4 2007, 11:55 AM) [snapback]300713[/snapback]</div>
اقتباس:
منغير شغل الاوان و التعبيرات احب ان كل واحد يبص في تاريخ كتابة الموضوع اولا .

انا ف اليوم ده مذاكرة في " اللغة العربية " اول 3 فصول قصة و كمان بانساهم علاطول
ماخدتش ولا نحو ولا بلاغة و لا ادب والقراءة اخدت العدل و الكلام و الصمت و ثقافتنا

مش فاضل الا شهر وباقي المواد لسة براجعها ( وفيها دروس تذاكر لأول مرة )
و صدقوني اقسم بالله العلي العظيم دي الحقيقة
ساااااااااااااااعدووووووووووني

انا باحلم اني اجيب 98 و منغير ترقية عارفة انكوا هتقولوا اني فاضللي كتير و بتقمر
مع العلم اناجبت97 ف الاعدادية و طلعت الاولى على ادارتي بلا منافس

ايه بقى اللي حصل ؟[size=3]
[/b]
اول حاجه متقلقيش خالص وعلى فكره انا لما كنت في تانيه ثانوي كنت زيك بالظبط وفاضل شهر وملمتش حاجه خالص لكن الحمد لله ربنا وفقني وقدرت اجيب 96 في الميه وفي تالته ثانوي ماتعلمتش من غلطتي ورغم كده جبت 97 في الميه
بجد العمليه سهله خالص طول مانتي عندك ثقه في الله وفي نفسك خليكي دايما مع ربنا
ثانيا سيبك من العربي ده ومتحطيهوش في دماغك ذاكريه من يوم 2 او 3 /6 وحتلحقي تلميه وباقي المواد زي الرياضه مثلا قسميه كل 3 ايام جبر و3 كمان تفاضل وحساب مثلثات بعد كده ادخلي على الكمياء لمدة 10 ايام وخلال العشر ايام دول كل يوم حلي امتحان جبر وامتحان حساب مثلثات اعتقد انك تقدري تخلصيها في 10 ايام وده سهل اوي بس لازم ماضيعيش اي ثانيه من وقتك لان ده اخر امل ليكي وبعد كده خدي الفرنساوي لمده 6 ايام والانجليزي نفس الحكايه حتلاقي نفسك في اول شهر سته وفضلك العربي بس وقفي مذاكرة اي مادة تانيه وركزي في العربي الفتره دي وحتلاقي نفسك ميه ميه انا عملت كده والحمد لله ربنا وفقني بس لازم تموتي نفسك الفتره دي لانها فعلا اخر امل ليكي

اسلام اولى مدني
هندسة الاسكندريه