قديم 17-07-2010, 07:05 PM
Dr/yara Dr/yara غير متواجد حالياً
عضو ممتاز

Dr/yara is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة merna waled مشاهدة المشاركة
انا جبت 94 وعايزة ادخل صيدلة اكمل علمي ولا احول ادبي ؟؟

وكمان ايه احسن في المستوي الرفيع :عربي ولا انجلش ؟؟
وكمان اخد المادة الادبية :احصاء ولا علم نفس ...بس انا كرهت الرياضة واتعقدت منها خلا ص تنصحوني بايه؟؟
وكمان عايزة حد يبقا يقلي طريقة مذاكرة كويسة وبيذاكر ازاي وقد ايه والحاجات دي
واخر سؤال ..ازاي هغير المادة الادبية او المستوي اللي انا واخداه ؟؟ بيتغير ازاي ؟؟

حضرتك متتردديش
واصلى استخارة طبعااااااااااا
وان شاء الله كملى علم علوم بس هو ليه حضرتك مش حاطه احتمال رياضه اساسا ولا انت اصلا كنت واخدة احياء ف 2
عموما مجموع حضرتك مش بعيد ولا حاجه بس محتاج منك مجهود عالى شوية ف 3 وعلى فكرة اتطمنى جدااااااااا 3 اسهل بمراحل من تانية على الاقل انت خدتى خبرة كبيرة دلوقتى ف المذلكرة والامتحانات وغيرها واغلب الناس بترفع ف 3
وعلى فكرة انا ليا ناس زمايلى كانوا فى تانيه جايببن 93 وكسور والحمد لله دلوقتى معايا فى صيدله الموضوع فى ايد حضرتك بس مش حد تانى
انت بتفكرينى بنفسى فى موضوع الرياضة انا كنت ناقصة 6 درجات فى تانيه منهم 3 فى الرياضة تخيلى يعنى
والحمد لله خدت علم النفس وجبت فيه الدرجه النهائية وعل فكرة انا تقريبا مرجعتش المادة يوم الامتحان لظروف خارجه عن ارادتى ودخلت على مراجعه الايام اللى قبيليها والحمد لله يعنى
رغيت كتير بس من الاخر علم النفس وعن تجربة اكت مادة ادبيه مضمونه ان شاء الله اصل كلها حفظ فميعرفوش يلعبوا فيها
لا عادى متقلقيش من موضوع التغير ده لما تدخلى المدرسه هما هيظبطوا كل حاجه
المستوى ده بقى تقدرى تغيره الصبح قبل اللجنه شفتى والله ليا ناس زمايلى الصبح يوم الامتحان غيروه وعادى جداااااا بس هتقدرى تغيريه مع الاستماره نصيحه ابعدى عن الاحياء
بس انا حاسه ان حكايه التغير ده قلقاكى شويه طيب دى اسهل ما فى الموضوع ومتقلقيش منها خالص
وربنا يوفقك واشوفك السنا اللى جايه زملتى ان شاء الله