الموضوع: حلم الطفولة
قديم 12-03-2010, 10:57 AM
الصورة الرمزية بإذن الله الأولي
بإذن الله الأولي بإذن الله الأولي غير متواجد حالياً
عضو نشيط

بإذن الله الأولي is on a distinguished road

شكرا ليكم بجد يا جماعة و من ناحية نفسي أكون الأولي علي إيه ، فأنا إن شاء الله هأكون الأولي علي الجمهورية بإذن الله و بكدا أكون الأولي علي مدرستي و محافظتي و جمهوريتي كلها و مفيش حاجة أحسن من كدا لي . بس المشكلة في الظلم في الدرجات و التصحيح مش بيكون كويس بالذات في الشهادات و المشكلة الأكبر هو مراجعة التصحيح مش بيكون غير بجمع الدرجات و لو عاوزين مراجعة الدرجات بيكون بتقديم طلب في المحكمة زي قضية يعني و الحكم فيها بيكون بعد تقريبا4أو5 شهور
يبقي كدا في عدل؟ أبدا
أنا دلوقتي في 3 إعدادي و كنت في امتحاناتي في اللجنة إللي كنت فيها قمة الغش و كمان كانوا بيقولوا مفيش إجابات بتدخل اللجنة علشان فيها الأوائل و لجنتنا أصلا كان فيها كل صور الغش و أنا قلت للمراقبين يمنعوا الغش و لا حياة لمن تنادي أبدا و قاعدين و لا كأنهم شايفين حاجة مش ترضي ربنا قدامهم و الله البنات كانوا بيراجعوا الامتحانات مع بعض و إحنا لسا في اللجنة و المراقبين كمان شايفين كل دا و ساكتين و أولياء الأمور يوميا بالمدرسةو جت النتيجة لقيت إني مظلومة قمة الظلم
أنا كنت داخلة الامتحانات أصلا واثقة بربنا و بي إني مش هقل و لا ربع درجة بس إللي حصل في الامتحانات إني في مجموعي الكلي هقل درجة و نصف درجة ،في النتيجة لقيتني قليت ست درجات و نصف درجة ،يبقي دا عدل؟و أنا كنت مراجعة إجاباتي و كتباها و عارفاها و أما بيكون عندي حاجة غلط بعرف إنها غلط
و رحت أراجع التصحيح و بردو جمعوا الدرجات و قالوا زي ما هي و والله كنت عاوزة أقدم طلب المحكمة دا بس هيتقال الحكم بعد ما نتيجة الترم الثاني تبان أصلا و بابا قال كدا كمان مع إن الموضوع سهل بس بيأخذ وقت كبير
و إللي حصل دا يدل علي إن في إهمال في التصحيح و حسبي الله و نعم الوكيل
ربنا إن شاء الله هيحاسب إللي عمل نظام مراجعة التصحيح كدا و هيعاقبه
يا إما إللي حصل لعبة زي ما حصل معي في سنة 6إبتدائي
قولوا لي لو سمحتم أعمل إيه لما الظلم بيلاحقني دائما كدا من صغري؟
و في النتيجة إللي بكون مستنياها و فرحانة إني هأكون الأولي بحقي مش حلم حلمته و بإجاباتي و ألاقي النتيجة أكبر صاعقة و في الآخر إللي يتمتعوا بمكاني ناس أنا مش بقول إن هم مش ممتازين لأ شطرين ممتازين بس ميجيبوش المركز الأول و الله و أنا أزيدهم و كمان في سنة ستة رحنا للتصحيح و المعاد كان اتقال لواحد من بلدنا يقوله لبابا و مقالش لأنه كان أصل اللعبة و الله أعلم و هو عارف إن هييجي لي درجات

أنا قولوا لي أعمل إيه و أنا الظلم معي كدا و أنا بتقطع من جوايا و بعيط كل شوية و البنات فرحانة في و بالذات إن في مشاكل بسبب إن كنت بطلع عليهم الأولي و مضايقين؟

أنا آسفة يا جماعة طولت عليكوا بس مش عارفة أعمل إيه و مبقتش أتكلم مع حد في الموضوع دا في بيتي و بتكلم مع صاحبيتي بس و كمان مش بشفها كثير و مش بنعرف نتكلم علشان الوقت