قديم 06-01-2010, 10:18 PM
alieseif alieseif غير متواجد حالياً
معلم دراسات اجتماعية

alieseif is on a distinguished road
Impp

اخى / محمد راجح

اتمنى ان يتسع صدرك لكى اوضح للك لماذا قمت بتصميم الشهاده على ذلك النحو :

اولا :
شهاده نصف العام بها تفصيل ببيان درجات ملف الانجاز ودرجه نصف العام ثم مجموعهم من 100 وكذلك المستوى فى كل ماده وهى بذلك مفصله لولى الامر والطالب ........... اذا كانت من 100 فقط دون التفصيل ........ اؤكد لك سيأتى اولياء الامور كل يوم والثانى ويتعبوا اعضاء الكنترول ورئيسه ...... انا عايز اعرف ابن جايب كام فى الامتحان بتاع نصف السنه ويظن ان العيب من درجات ملف الانجاز ..... طيب عايز اشوف درجات ملف الانجاز ....... وتتفتح فتوحه مش حنخلص منها .....
اذن ..... بدل وجع الدماغ الدرجات مفصله احسن ولا ايه .................؟ دا مثال من امثله كتير ......

ثانيا : شهاده آخر العام
بها تفاصيل تفى بكل شىء من ملف الانجاز ونصف العام وتحريرى آخر العام ومستوى كل ماده وموضح بها ثلث درجه التحريرى ومظلل على الدرجه للدور الثانى ومكتوب دور ثانى فى ماده ايه .......وماهى مواد الرسوب .........كل شىء انكشف وبان ...... وطبعا حيصل وجع دماغ اكبر للكنترول من اولياء الامور اذا كانت الدرجه فقط أقصدالاصليه للماده ........... دون التفاصيل التى اوضحتها
اذن .............اذا كان الطالب له دور ثانى فهناك التفاصيل الكامله توضح طلع دور ثانى ليه وهكذا ..........
ايه رأيك مش كده أفضل ........ولا ايه ؟
اما ان تكون الورقه فيها 3 شهادات فبعد كل هذه التفاصيل 2 حلو اوى اوى ........ معلش وجعت دماغك .... لكن ارجو ان اكون وفيت ........فى تصميم الشهاده وايضاحى لك.
وشكرا .......اخوك على سيف