قديم 07-09-2009, 11:35 PM
الصورة الرمزية wanted-man
wanted-man wanted-man غير متواجد حالياً
عضو جديد

wanted-man is on a distinguished road

لا أبدا متقولش كده يا دكتور أحمد....إحنا أخوات
بس انا هقولك أنا ف سنة أولى طبعا اخدت كورسات لان بتبقى اول سنة ليك ف الكلية ومش عارف لسه المواد اللي عليك عاملة ازاىوبتكون محتاج على الاقل مساعدة من اي حد وده اللي بتقدمة الكورسات...وكمان كنت باخد ف الاربع مواد زي 95%من الطلبة..كنت بأخد الفسيولوجي عند الدكتور محمد أنس
والاناتومي عند الدكتور سامح غازي...البايو(الكيمياء الحيوية)عند الدكتور أحمد بدوي...والهستولوجي عند الدكتور محمد النجار.....بس ده ميقللش من امكانيات الدكاترة التانيين بس دول من وجهة نظري الافضل وانت هتتأكد من الكلام ده لما تدخل الكلية ان شاء الله بس بعد كده انت لوحدك هتبدأ تلاقي ان فيه مواد مش محتاجه كورس وسهلة تذاكرها لوحدك مع السكاشن وهتحس انها بتضييع وقت كتير ف الكورسات وطبعا الاحساس ده مش هييجي من بدري غالبا لما تخلص سنة اولى وأوا المواد دي بيكون الهستولوجي عشان هو سهل جدا.....أما حكاية المحاضرات يا سيدي
طبعا كل الناس هتكون داخلة ف الاول فرحانه بالكلية وعايزة تشيل البالطو من اول يوم...وتحضر كل المحاضرات وده هتلاحظه ف اول فتره هتلاقي المدرج بتاعكو -اللي بيجددوه دلوقتي-مليات على اخره يمكن 1000 او 1200 الدفعة كلها بتبقى حااضرة ورزحمة بقة وكل واحد عايز يلحق يكتب ورا الدكتور مع العلم انه مش هيلحق حاجه لان فيه دكاتره بتشرح بسرعة وفي دكاتره حلويين بس بعد كده وعلى مر الايام هتلاقي المحاضرات دي محدش بيحضرها الا نادر جداوهتشوف بنفسك ان شاء الله
وأي سؤال أنا تحت أمركم يا دكاتره