قديم 22-07-2009, 04:47 AM
الصورة الرمزية wafa2y
wafa2y wafa2y غير متواجد حالياً
عضو قدوة

wafa2y is on a distinguished road

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة masternew مشاهدة المشاركة
ايه الى بتقوله ده يا وفائى !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !

دنتا معلش قربت تخرف

ملايكة ايه و سهلة ايه و منصورة ايه الى قبل القاهرة

---------------------------------------------------------------------

دنا طبعا بهزر معاك متزعلش...... بس بصراحة كلامك مبالغ فيه جدا جد ا جدا جدا

هى لو كانت الكلية سهلة........ اه ممكن ........بس مش تقولى دى سهلة جدا بلاش مبالغة

و مستحيل يكونوا الدكاترة كلهم زل العسل ......انا قولت ان اغلبية دكاترة اعدادى كويسين ......بس مستحيل يكون كلهم يعنى كويسين (بلاش نتكلم و نذكر اسامى و قولك مثلا الدكتور شبارة الى بيشتم ومرة ضرب واحد بالقلم - ولا الدكتور ايهاب مصطف الى بينده للطلاب و يقولهم يلاه- ولا الدكتور ممدوح الصعيدى الى ملوش دعوة خالص بالتعقيد)

فطبعا اغلبية الدكاترة كويسين جداا و محترمين ....انما مش 100% زى العسل زى منتا بتقول برده فى نماذج مش اوى

و بعدين يا وفائى سيب موضوع تقييم الدكاترة ليا -انت مكنتش بتحضر كل المحاضرات - انما انا كنت بحضر للدكاترا بتوعى واكتر وكما

و بعدين برده ايه مش هتحتاجى كورسات دى !!!! ايه يا عم محمود ؟؟؟؟؟ عاوزها تجيب مقبول فى الرسم زى منا جبت (بزمتك مش 90% من الكلية بتاخد كورس رسم عند ايمن الدرينى؟؟؟؟) والى مخادوش زى جابوا مقبوول او حتى شالوا المدة ؟؟!!!!

و المعيدين برده مش كلهم ميه ميه فى اشكال زبالة كانت بتيدنا فى الرسم يا حوده ولا انت نسيت الى كانوا بيدوك الترم التانى ؟؟؟؟

و المنصورة ايه الى مرتبة عالميا بعد عين شمس وقبل القاهرة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

http://www.webometrics.info/rank_by_country.asp?country=eg&zoom_highlight=cair o

شوف بس كده قبل ما تكلم .....شوق ال world rank الى على الشمال

cairo university1,627
mansoura university3,252

شوف الترتيب العالمى ........حراااااااااام عليك يا باشمهندس ده فرق بين القاهرة و المنصورة عالميا اكتر الف وخمسميت جامعة تانيه

اش جاب لجااب بقى بتقارن المنصورة الى فيها 7 اقسام بالقاهرة الى فيها 14 قسم غير نظام الساعات المعتمدة ؟؟؟؟

بقى بتقارن المنصورة الى 12 مبنى بالقاهرة الى حوالى 40 مبنى ؟؟؟؟

معلش يا وفائى الناس دى دلوقتى بتتحدد مستقبلها فياريت متقولش كلمة غير لما تكون متأكد منها مش تقولى ان المنصورة عالما قبل القاهرة

و بالنسبة للأقسام برده مش عمارة بس الى مناسب للبنات ......عندك حاسبات واتصالات انما الاقسام الى البنات فيها قليلة اوى زى مدنى وانتاج لان شغلها بيحتاج رجالة

و اى نعم معظم الكلية بتناديك وتقولك يا باشمهندس ......ده ميمنعش ان فى دكتور ممكن ينادى الطلاب و يقولهم يالاه ......او انك ممكن تقف على رجليك طول المحاضرة او السيكشن او انك متسمعش الدكتور لان المايك مش شغال ......و عامتا هتشوفوا الاحترام من اول يوم فى الدراسة لما يدخلوا 2000 طالب فوق بعض فى مدرج مياخدش إلا 700 او 800

بص يا جماعة محدش يقول على متشائم انا بنقلكم مواقف من الكلية حقيقية و انتم الى تحكموا .......مش عاوز اعملكم البحر طحينة واهيئلكم انكم داخلين جنة اسمها هندسة المنصورة ......الكلية كلها مميزات ودكاترة محترمين جدااااا و عالميين كمان .....بس طبعا فيها الوحش برده ....... و زى ما قولت قبل كده متنسوش انكم فى تعليم حكومى يعنى استحملوا الى ممكن يحصل كله عادى فى البلد دى

و اسف على الاطالة

بوص يا محمد شوف أنا قلت إيه و إنت جايب إيه
بقولك الكلية
و إنت بتجيب الجامعة
لازم أقول كلية الهندسة جامعة المنصور
قبل
كلية الهندسة جامعة القاهرة
مش ده كان مقرر في الإنسانيات يا حوبي
و غير كده
الدكتور إيهاب أطيب دكتور في الجمعة
ولما بينادي للطلاب بيلا
بيعتبرهم زي أخواته