بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية الأداب (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=163)
-   -   مجمع الاستفسارات : عايز تعرف اى حاجة خش هنا (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=456499)

sarah1994 19-09-2012 07:55 PM

ممكن احول من اداب طنطا للقاهرة مع العلم ان طنطا الاقرب جغرافيا ليا
ارجو الرد بسرعة

mohamed_hussein.1995 21-09-2012 12:11 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sarah1994 (المشاركة 4858955)
ممكن احول من اداب طنطا للقاهرة مع العلم ان طنطا الاقرب جغرافيا ليا
ارجو الرد بسرعة

لا للاسف ..القاهرة هيبقى بالنسبة ليكى قطاع (ب) ... والمفروض الاولوية لقطاع (أ) الاول الى هو بالنسبة ليكى جامعة طنطا ...للاسف مش هينفع تحولى

mohamed_hussein.1995 21-09-2012 12:17 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الوزيرة (المشاركة 4858326)
لو سمحت اناقبلت كلية اداب الزقازيق فرحت علشان اقدم فلقتشي اسمى مكتوب فرحت مرة تانية ملقتتشي اسمى فرحت لشئون الطلبة مش عملوا جاجة وانى مش عارفة اعمل اية اتمنى لو حد يقدر يفيدنى

تمام ... انا مش عارف يعنى اية اسمك مش موجود ... دة ازاى يعنى ... انتى دلوقتى حافظى على بطاقة الترشيح زى عنيكى .. وصوريها كذا صورة .. لان دة الدليل بتاعك انى اترشحتى فى جامعة الزقازيق ... انا افضل تددخلى لرئيس الجامعة شخصيا ويكون حد معاكى .. ولو محدش فيدك بحاجة .. اعملى شكوى لمكتب التنسيق .. او محضر فى الاسم .. المهم تتصرفى بسرعة عشان تلحقى بداية الدراسة

saeedabushady 23-09-2012 03:32 PM

انا عايز اعرف جدول اداب لغة انجليزية جامعة اسكندرية ؟
وعايز اعرف ممكن تعمل اية مع الاختبار بتاع اللغة الانجليزية عشان تتخطى الامتحان وتعدية بسهولة؟
شكرا على مجهودك الرائع

TheMobiler 23-09-2012 04:33 PM

السلام عليكم :)

أنا واحد قريبى جاله أداب حلوان وحول عين شمس بس لسه مستنى النتيجة , السؤال بقى :

- هى نتيجة التحويلات أمتى , وهل ممكن يعرفها من على النت ولا لازم يروح الجامعة ؟!

- هى الدراسة بدأت ولا لأ ؟ قسم "دراما ونقد" ؟

- الجدول نزل , قسم "دراما ونقد" برضه :rolleyes: ؟

أنا تعبك معايا معلش بس والله مفيش أى مصدر معلومات يفيد الناس غير حضرتك :)

شكراً مقدماً .

mohamed_hussein.1995 23-09-2012 05:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TheMobiler (المشاركة 4868112)
السلام عليكم :)

أنا واحد قريبى جاله أداب حلوان وحول عين شمس بس لسه مستنى النتيجة , السؤال بقى :

- هى نتيجة التحويلات أمتى , وهل ممكن يعرفها من على النت ولا لازم يروح الجامعة ؟!

- هى الدراسة بدأت ولا لأ ؟ قسم "دراما ونقد" ؟

- الجدول نزل , قسم "دراما ونقد" برضه :rolleyes: ؟

أنا تعبك معايا معلش بس والله مفيش أى مصدر معلومات يفيد الناس غير حضرتك :)

شكراً مقدماً .

السلام عليكم :).... بصى انا هقولك على حاجة هى التحويلات معادها الرسمى هتظهر يوم 1/10 تمام .... بس عاوز اقولك على حاجة عشان بس تطمنى وتحضرى عادى فى الكلية ;) ... طلاما انتى دفعتى ال 150 جنية ومعاكى الوصل خلاص اطمنى على الاخر لان تحويلك هيتقبل انشاءالله وتحضرى وانتى مطمنة وتفهمى كويس عشان هى دة كليتك وهى دة محاضراتك تمام :022yb4:.....

والدراسة الفعلية تعتبر بدات من اول الاسبوع دة :bosyht9:... يعنى بدات من اول يوم السبت الى فات ...فشوفى جدولك ومضيعيش المحاضرات بتاعتك ...

والجدول نزل كمان على النت وموجود على موقع كلية الاداب جامعة عين شمس واتفضلى يا ستى اللينك اهوة بتاع الجدول ... وكمان المواعيد والمدرجات
http://2dab.org/adab/index.php/our-s...-19-27-68.html

وانا تحت امرك لو فى اى استفسار تانى انا موجود هنا :078111rg3:

saeedabushady 23-09-2012 07:13 PM

وعايز اعرف ممكن تعمل اية مع الاختبار بتاع اللغة الانجليزية عشان تتخطى الامتحان وتعدية بسهولة؟
انا قولت اكبر خطى عشان تشوف رسالتى
شكرا على مجهودك الرائع

mohamed_hussein.1995 23-09-2012 09:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saeedabushady (المشاركة 4868408)
انا قولت اكبر خطى عشان تشوف رسالتى
شكرا على مجهودك الرائع

للاسف لسة الجدول منزلش ... بس اعتقد هينزل خلال ايام ... وانا هتابع اول لما ينزل هحطهولك على طول .... وبالنسبة لاختبار الانجليزى مش هقدر افيدك فية .. لانى مبكرهش فى حياتى اد الانجليزى ... المهم متخفش من اى حاجة روح بقلب جامد واعرف انك كويس فى الانجليزى وهتعدى الاختبار بدليل انك جبت مجموع كويس فى اللغة فى امتحان الثانية العامة .... ومتقلقش من اى حاجة وربنا معاك باذن الله

وبعدين بخصوص الخط : يعنى هو انا لازم اكتب باكبر خط عشان اشوف هههههههههه :pيعنى معنى كدة انى مش بجاوب على التانية الى مش مكبرة الخط :p.. ههههههههههه ..لا متقلقش انا نظرى كويس وهشوف :p

ولو عايز اى مساعدة انا هنا فى الخدمة

saeedabushady 23-09-2012 09:51 PM

متشكر يا اخ محمد
بس يعنى لو تعرف يعنى بيجيبوا اسئلة اية عباره عن اية يعنى الاسئلة اختيار من متعدد وى اسئلة وانت بتجاوب عليها ولا بيمتحنك فى النطق يعنى معلش حاول تعرفلنا من حد عشان انا قلقان جدا .
معلش يا محمد

أمير حسن 24-09-2012 08:23 PM

لو سمحت يانجم عايز اعرف معلومات عن قسم اللغات التطبيقية

TheMobiler 25-09-2012 11:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed_hussein.1995 (المشاركة 4868249)
السلام عليكم :) .... بصى انا هقولك على حاجة هى التحويلات معادها الرسمى هتظهر يوم 1/10 تمام .... بس عاوز اقولك على حاجة عشان بس تطمنى وتحضرى عادى فى الكلية ;) ... طلاما انتى دفعتى ال 150 جنية ومعاكى الوصل خلاص اطمنى على الاخر لان تحويلك هيتقبل ان شاء الله وتحضرى وانتى مطمنة وتفهمى كويس عشان هى دة كليتك وهى دى محاضراتك تمام :022yb4: .....

والدراسة الفعلية تعتبر بدات من اول الاسبوع دة :bosyht9:... يعنى بدات من اول يوم السبت الى فات ...فشوفى جدولك ومضيعيش المحاضرات بتاعتك ...

والجدول نزل كمان على النت وموجود على موقع كلية الاداب جامعة عين شمس واتفضلى يا ستى اللينك اهوة بتاع الجدول ... وكمان المواعيد والمدرجات
http://2dab.org/adab/index.php/our-s...-19-27-68.html

وانا تحت امرك لو فى اى استفسار تانى انا موجود هنا :078111rg3:

أولاً أنا أحب أشكرك على تعبك والله استفدت جداً :)

ثانياً أنا ولد مش بنت :d:d

وأنا كل دة بتكلم عن قريبتى , أنا جنبك "هندسة عين شمس" لو محتاج حاجة .

بشكرك تانى ولو فيه أى أسئلة معلش هاجى اتقل عليك هنا .. :d

Smart Rose* 25-09-2012 02:34 PM

ممكن حضرتك تقولى الالتماس بنعملوا ازاااااى وعلى كام درجة

mohamed_hussein.1995 25-09-2012 11:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smart rose* (المشاركة 4872033)
ممكن حضرتك تقولى الالتماس بنعملوا ازاااااى وعلى كام درجة

لا والله معرفش نظام الالتماس دة عشان مضحكش عليك ... ولو عرفت اى حاجة هقولك

عالمة مصر 26-09-2012 11:46 PM

اريد ان اسأل عن الاقسام المتاحة لكلية اداب انتساب المنصورة وافضلهم .... ياريت حد يفيدنى

sarah1994 29-09-2012 10:13 PM

التحويل لسه مفتوح ولا لأ لأني عاوزة احول من اداب طنطا للتربية النوعية الفنية ف طنطا مع العلم ان مجموعي جايبها بس معملتش اختبار قدرات
ينفع أحول ولا لأ
أرجو الرد بسرعة عشان الدراسة بدأت

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 11:13 AM.