بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   الجودة والإعتماد التربــــــــــــــــــوى (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=369)
-   -   موعد التقدم للدبلوم المهنية كلية التربية جامعة طنطا (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=365346)

nogah177 05-09-2011 08:48 AM

موعد التقدم للدبلوم المهنية كلية التربية جامعة طنطا

الاساتذة الأفاضل
بالنسبة للدبلومة المهنية فى التربية من كلية التربية جامعة طنطا لهذا العام مواعيد التقديم و ايه أفضل تخصص لمعلم لغة إنجليزية

nogah177 07-09-2011 09:07 PM

ايه مفيش حد من طنطا او راغب فى عمل الدبلومة راح الكلية و عرف المواعيد و لا ايه ؟

صدفه المنتديات 09-09-2011 12:07 AM

اهلا نوجه ا
انا لسه مقدمه من يومين بس للاسف انا مش تخصصك

انتى لسه مقدمتيش يا اختى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

يابنتى التقديم بدء من نص شهر 8

وهينتهى على 15/9 يعنى كمان اسبوع - وفيه ناس قالوا انه هيمتد لاخر الشهر بس مش عارفه دا صح ولاه لا

الحقي اسحبي مظروف وادفعى عشان تخلصي

بصي هما بيدوكى جوة المظروف كتيب فيه كل الاقسام ال تنفع ليكى ولغيرك
وانتى تقريه وتختارى

بصي باذن الله لو كنتى متابعه ردى عرفينى وانا هبعتلك كل الاقسام وافضل قسم من خلال ال مكتوب ف الكتيب

واعرفك كل التفاصيل عشان تروحى مره واحد وتخلصي على طول

وباذن الله لو ناويه روحى الاحد الجى بس بدرى جدا عشان الخزنه زحمه مووووووووووووووت

اختك صدفه

koroom 09-09-2011 03:34 AM

مساء الخير ياجماعة انا مخلص تربية اسكندرية و ان شاء الله ها خد دبلومة فى طنطا حد عنده خلفية عن الاقسام المناسبة

nogah177 09-09-2011 01:00 PM

الغالية صدفة المنتديات
الف شكر على الرد و كنت اتمنى ان اكون زيك رياض أطفال و نكون زملاء بس انا تخصص انجليزيى و اريد التقدم فى مادة اكاديمية لغة انجليزية او تكنولوجيا التعليم فياريت تشوفى الكتيب بيقول ايه على التخصصين دول و بالمرة الارشاد النفسي
و يا ريت تقوللى الخطوات واحدة واحدة من الاول للاخر يعني من ساعة سحب المظروف لغاية تقديمه وربنا يسهل امورنا جميعا ان شاء الله
و الف شكر مقدما

51maged adel 10-09-2011 07:26 PM

لو سمحت كنت عايزة اعرف شروط الدبلومة انا خريج تربية تقدير مقبول ينفع اعمل دبلومة مهنية ولا لا وياريت الاجابة سريعا علشان اعرف واقدم لو ربنا وفق

modym2020 10-09-2011 10:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 51maged adel (المشاركة 3949822)
لو سمحت كنت عايزة اعرف شروط الدبلومة انا خريج تربية تقدير مقبول ينفع اعمل دبلومة مهنية ولا لا وياريت الاجابة سريعا علشان اعرف واقدم لو ربنا وفق

الدبلومة المهنية لا تشترط التقدير .
موعد التقديم انتهى فى كثير من الجامعات
جامعة طنطا لازال التقديم مفتوح
جامعة المنيا لا زال التقديم مفتوح
معهد الدراسات التربوية انتهى التقديم

احمد زكى السعيد 14-09-2011 07:50 PM

اخر موعد للتقدم للدبلومة المهنية جامعة طنطا هو 30/9 انا رحت سحبت المظروف وعرفت كل الخطوات والاقسام وعلى فكلرة انا تخصصى لغة انجليزية و من الاسكندرية لو حد عايز اى مساعدة انا فى الخدمة 0107616338 ا/احمد

احمد زكى السعيد 14-09-2011 07:52 PM

ونسيت اقولكم بصراحة الناس فى طنطا كويسة ومتفاهمة واحن بكتير من اللى فى جامعة اسكندرية وكمان ارخص واسهل

صدفه المنتديات 17-09-2011 06:56 PM

السلام عليكم ورحمه الله
اسفه للتاخير لانشغالى

بصوا نوجا اخر معاد للتقديم 30/9 باذن الله

وبالنسبه للاخت ال سالتنى على خطوات التقديم

اولا نروح نروح ناخد من شئون الطلاب للدراسات اذن صرف للمظروف والمصاريف ولدوره الحاسبات كله كله هتدهولك والست بجد محترمه وطيبه وخدومه جدا جدا بس مش فكره اسمها بصراحه

وبعد كدا تروحى الخزن وتديهم 50+ 574 جنيه وتديهم ورقه ال فيها مبلغ المظروف ومبلغ الدبلومه
واحده بتكون ب50 جنيه والتانيه 574.35 قرش

تديه الوصل وتروحى الشباك ال جنبه وتستنى تستلمى الوصولات

وبعد كدا ترجعى الشؤن تستلمى المظروف وتقعدى على جنب تمليه براحه بس خالى بالك فيه ورقه هتروحى بيها مقابله شخصيه

لرئيس القسم وغالبا بيكون رئيس قسم التربيه في الدور التانى

ووالورقه يكون عليها اسمك وصورتك مختومه من الشؤؤن وهوة هيوقع بس

وبعد ما تملى الورقه -- تروح بقه اداره الجامعه تدفعى 180 جنيه رسوم انك هتاخدى icdl

وترجعى تحطى الورق دا كله ف المظروف وتقدميه للشؤن تانى وهيه هتفرد قدامك الورق وتقولك انه مظبوط ولاه لسه فيه شئ ناقصك

مع العلم ان الاوراق المطلوبه انها تتحط ف المظروف

1- اصل شهاده الميلاد كمبيوتر

2/ اصل شهاده التخرج

3/ صوره البطاقه

4/ 4 صور شخصيه

وبالنسبه للمدرسين او الموظفين وبيعملوا دبلوم تربوى - يكون معاهم موافقه من جهه العمل بالحصول على الدبلومه دى يعنى من المدرسه

وشكرا - اتمنى اكون ساعدت ف المساله دى - واعتذر للاخوات ال بعتولى على الخاص لان عدد موضوعاتى لا يكفي لارسال رسائل خاصه

جزانا الله واياكم كل خير

luisito_suares7 20-09-2011 10:23 PM

لا اله الا الله محمد رسول الله

سمر حسونه 23-09-2011 11:45 PM

انا رحت طنطا ودفعت المصاريف للدبلوم المهني بس مش عارفة الجدول حينزل امته علي فكرة انا تخصص طفولة

الرشاد 25-09-2011 07:12 AM

لوسمحتم اول ماتبدأ الدبلومه فى طنطا حد يعرفنا الميعاد (تخصص رياضيات )

الرشاد 25-09-2011 07:14 AM

انا مدرس بس مجبتش الورقه اللى فى الملف وختمتها مش عارف

sandyyy 05-10-2011 07:40 AM

انا تخصص لغة انجليزية طرق تدريس وعايزة اعضاء من نفس قسمى لتبادل المعلومات

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 03:15 AM.