بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى أعمال الامتحانات (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=21)
-   -   الاصدار الجديد من اسكربت وضع النتيجة على النت ( تحديث جديد للأوائل ) (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=688453)

عباس رضا 26-05-2016 12:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة g_gmy (المشاركة 6438194)
معلشي خطا حدث سهوا ترتيب الاوائل فعلا بيتم عي اساس المجموع الكلي للمواد الاساسية بدون الانشطة
ثم الاصغر سنا ثم الترتيب الابجدي
وبعدين اسلوب رد حضرتك باستخدام كلمة (يافندم ) به استهزاء وهذا لا يليق برد زميل علي زميلة
لان ماحدث هو خطا نتيجة السهو فقط ( لاحظ المكتوب الترتيب الابجدي ثم الترتيب الهجائي والاثنين شئ واحد )

حبيب قلبى استاذ جمال كل سنة وانت طيب انت تعرفنى جيدا من زمن وتعلم مدى حبى لك ولكل زملائنا فى مندى الستاذ نادر وشهادة حق والله الأستاذ رمضان فعلا رجل يقدر الأخرين جدا جدا جدا ولم يقصد اى اهانة بكلمة افندم وانا بقول ده لأنى على اتصال بيه دون معرفه سابقة فعندما اتصل بيه لطلب شئ معين يحاول قدر المستطاع عملها فهو لا يتخير عنك يا حبيبى

g_gmy 26-05-2016 05:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عباس رضا (المشاركة 6438297)
حبيب قلبى استاذ جمال كل سنة وانت طيب انت تعرفنى جيدا من زمن وتعلم مدى حبى لك ولكل زملائنا فى مندى الستاذ نادر وشهادة حق والله الأستاذ رمضان فعلا رجل يقدر الأخرين جدا جدا جدا ولم يقصد اى اهانة بكلمة افندم وانا بقول ده لأنى على اتصال بيه دون معرفه سابقة فعندما اتصل بيه لطلب شئ معين يحاول قدر المستطاع عملها فهو لا يتخير عنك يا حبيبى

الاستاذ عباس انا افدر الاستاذ رمضات واعلم مدي احترامة لجميع الزملاء ولكن الرد كان علي المشاركه الخاصة بالاستاذ dream2011

عباس رضا 26-05-2016 06:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة g_gmy (المشاركة 6438489)
الاستاذ عباس انا افدر الاستاذ رمضات واعلم مدي احترامة لجميع الزملاء ولكن الرد كان علي المشاركه الخاصة بالاستاذ dream2011

عذراً اخى العزيز فهمت غلط سامحنى

عباس رضا 28-05-2016 07:20 PM

فينك يا استاذ رمضان وفين الأسكربت بالأوائل عاوزين نشوف الشغل كده جزاك الله كل خير

الاستاذ / رمضان البكساوى 30-05-2016 12:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عباس رضا (المشاركة 6439792)
فينك يا استاذ رمضان وفين الأسكربت بالأوائل عاوزين نشوف الشغل كده جزاك الله كل خير

اهلا استاذ عباس ومرحبا بالجميع والتمس منكم المعذرة عن قلة تواجدى معكم
وذلك بسبب مشاكل النت التى لا تنتهى
ولكنى قررت ان استغل هذا الانقطاع فى إضافة تحديث جديد سترونه قريباً

عباس رضا 30-05-2016 02:54 PM

ربنا يقويك يا ريس ومستنين ابدعاتك الجميلة

الاستاذ / رمضان البكساوى 30-05-2016 11:56 PM

عباس رضا 31-05-2016 12:00 PM

الله ينور يا ريس تسلم ايدك والله

الاستاذ / رمضان البكساوى 01-06-2016 03:09 PM

1 مرفق
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الملف المرفق هو احدث تعديل على الاسكربت
وهو الموضوع الرابط الخاص به فى مشاركتى السابقه
ويتم استبدال ملفات المجلد المرفق بملفات الاسكربت القديم مع ملاحظة ان ملفات هذا الاسكربت قد تغيرت تماماً
وتكون هذه الملفات فى مجلد خاص بكل صف ويتم إضافة ملف النتيجه الخاص بالصف فى نفس المجلد بنفس الاسم القديم وهو result.txt

عباس رضا 01-06-2016 05:10 PM

مش فاهم حاجة معلش ممكن تصور اللى مفروض نعمله

عباس رضا 01-06-2016 05:14 PM

حضرتك تقصد ان الملفات المرفقة دى هناخد نسخه منها ونحطها فى كل ملف صف يعنى ننسخها فى الصف الأول والصف الثانى علمى والثانى ادبى وملف النتيجة اللى محفوظ من الأكسل على هيئن يونى كوت نخليه زى ما هو بأسم result

الاستاذ / رمضان البكساوى 01-06-2016 05:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عباس رضا (المشاركة 6442413)
حضرتك تقصد ان الملفات المرفقة دى هناخد نسخه منها ونحطها فى كل ملف صف يعنى ننسخها فى الصف الأول والصف الثانى علمى والثانى ادبى وملف النتيجة اللى محفوظ من الأكسل على هيئن يونى كوت نخليه زى ما هو بأسم result

تمام هذا ما اقصدة
:022yb4::d:av4056bb7jp3::049gc0:

عباس رضا 01-06-2016 05:39 PM

طب انا عملت كده وعند الخول على النتيجة يتم تحويل للموقع المستضيف فقط ابدل index اللى على رسمة جوجل كروم اللى بره الملفات برده ولا ايه

عباس رضا 01-06-2016 05:40 PM

وصور الهيتر والفوتر القديمة اسبها زى ما هى ولا اغيرها برده بالجيده

الاستاذ / رمضان البكساوى 02-06-2016 01:42 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عباس رضا (المشاركة 6442426)
طب انا عملت كده وعند الخول على النتيجة يتم تحويل للموقع المستضيف فقط ابدل index اللى على رسمة جوجل كروم اللى بره الملفات برده ولا ايه

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عباس رضا (المشاركة 6442430)
وصور الهيتر والفوتر القديمة اسبها زى ما هى ولا اغيرها برده بالجيده

الملف المضغوط به 6 ملفات
footerpic.gif ، headpic.gif تستبدلهما بالمفات الخاصة بموقعك ولكن بنفس الاسماء
اما الملفات index.html ، frist.swf ، index.swf ، result.swf فتتركها كما هى فهى ملفات الاسكربت
ثم تقوم بإضافة ملف النتيجة بالاسم result.txt فى نفس المجلد وذلك مع كل صف
والمجلد الرئيسى للموقع ففيه الملفات الاتية

footerpic.gif ، headpic.gif ، index.html
بالاضافة لمجلد لكل صف

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 04:13 AM.