بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية السياحة والفنادق (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=168)
-   -   اعلالالالالالالالالالالالالالالان هام (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=458280)

ايمان هارون 28-08-2012 08:25 AM

اعلالالالالالالالالالالالالالالان هام

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ازيكو يا احلا اعضاء ف الدنيا بصراحة جننتونى معاكم كل شوية حد يعملو موضوع عشان سؤال واحد مع ان فى موضوع خاص بكل الاستفسارات بتاعت الكلية ولو كتبتو فية انا هرد مش لازم تعملو موضوع كامل عشان سؤال وعشان كدة انا هحذف كل المواضيع الى فيها استفسارات بناء على قوانين المنتدى ورغبة من الادارة وياجماعه اكتبو اى استفسار ليكم جوا الموضوع الخاص بتاعة الى متثبت ف الاول وانا هرد عليكم باذن الله يلا فى رعاية الله
:stickjo4::stickjo4::stickjo4::stickjo4: وكدة انا بتعامل معاكم بالحسنة احسن هتشوفو العين الحمرة ههههههههه :d:078111rg3::078111rg3::078111rg3::078111rg3::078 111rg3: يلا سلام يا احلا اعضاء

actavious_ 28-08-2012 02:53 PM

الاشراف غيرك يا ايمان d:

ايمان هارون 28-08-2012 04:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة actavious_ (المشاركة 4790579)
الاشراف غيرك يا ايمان d:

:bosyht9::bosyht9:ههههههههههه عيب عليك بس فعلا لو كتبتو الاستفسار ف الموضوع المخصص افضل ليا وليكم عشان ارد على الكل

ModyStephano 30-08-2012 05:38 AM

أنا جايب 70.12% أدبى وعملت اختبار القدارات بتاع الكليه فى جامعة حلوان فى أخر فتره فتحوا فيها اختبارات القدارت ونجحت الحمد لله بس كنت عايز أعرف هل ممكن ألحق الكليه ولا مجموعى ميسمحش؟ وعلى فكره انا من المنوفيه و أقرب فرع ليا هو فرع السادات بس أنا حابب أدخل فى جامعة حلوان وعايز أعرف برضه هل وانا بكتب الرغبات وبكت السياحه والفنادق لازم أكتب بالتوزيع الجغرافى ولا اكتب الكليه اللى عملت فيها الاختبار الاول؟ يا ريت تفيدينى لو سمحت

ايمان هارون 01-09-2012 03:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة modystephano (المشاركة 4796202)
أنا جايب 70.12% أدبى وعملت اختبار القدارات بتاع الكليه فى جامعة حلوان فى أخر فتره فتحوا فيها اختبارات القدارت ونجحت الحمد لله بس كنت عايز أعرف هل ممكن ألحق الكليه ولا مجموعى ميسمحش؟ وعلى فكره انا من المنوفيه و أقرب فرع ليا هو فرع السادات بس أنا حابب أدخل فى جامعة حلوان وعايز أعرف برضه هل وانا بكتب الرغبات وبكت السياحه والفنادق لازم أكتب بالتوزيع الجغرافى ولا اكتب الكليه اللى عملت فيها الاختبار الاول؟ يا ريت تفيدينى لو سمحت

بص لو انتة مجموعك ف اللغات 35 من 50 ف الانجليزي والفرنساوى يبقا انتة مجموعك حلو اوى اوى وان شاء الله لو كتبتها هتجيلك احتمال 100% بس المشكلة هتبقا ف موضوع السادات لان التوزيع الجغرافى بيقولك لازم المنطقة ا وبعدين المنطقة ب يعنى انتة عندك اولا المنوفية وبعدين حلوان بس بم انك عملت القدرات ف حلوان اكتب اول رغبة حلوان لو نفع منفعش تكتبها حلوان اكتب المنوفية وامرك لله وكلهم واحد بس لو عاوز حلوان اوى يبقا اتصرف واعمل تحويل ورقى وحول من سياحة منوفية ل حلوان وعموما اسال بس انا الى اعرفه بم انك عملت القدرات ف حلوان ف انتة سهل اوى انك تخوش حلوان :) موفق اكتبها ف الموقع بتاع الرغبات وقولى قالك اية وشوف لو نفع تكتب حلوان الاول اكتبها منفعش يبقا اكتب المنوفية وخلاص وبعدين لو عرفت تعمل الحركة الى الكل بيعملها دى انو انتة من القاهرة وعقد ايجار ووصل مية يبقا اشطة اوى

ModyStephano 02-09-2012 02:11 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايمان هارون (المشاركة 4803908)
بص لو انتة مجموعك ف اللغات 35 من 50 ف الانجليزي والفرنساوى يبقا انتة مجموعك حلو اوى اوى وان شاء الله لو كتبتها هتجيلك احتمال 100% بس المشكلة هتبقا ف موضوع السادات لان التوزيع الجغرافى بيقولك لازم المنطقة ا وبعدين المنطقة ب يعنى انتة عندك اولا المنوفية وبعدين حلوان بس بم انك عملت القدرات ف حلوان اكتب اول رغبة حلوان لو نفع منفعش تكتبها حلوان اكتب المنوفية وامرك لله وكلهم واحد بس لو عاوز حلوان اوى يبقا اتصرف واعمل تحويل ورقى وحول من سياحة منوفية ل حلوان وعموما اسال بس انا الى اعرفه بم انك عملت القدرات ف حلوان ف انتة سهل اوى انك تخوش حلوان :) موفق اكتبها ف الموقع بتاع الرغبات وقولى قالك اية وشوف لو نفع تكتب حلوان الاول اكتبها منفعش يبقا اكتب المنوفية وخلاص وبعدين لو عرفت تعمل الحركة الى الكل بيعملها دى انو انتة من القاهرة وعقد ايجار ووصل مية يبقا اشطة اوى

أولا أشكرك على ردك
ثانيا بالنسبه لمجموع اللغه الانجليزيه فأنا الحمد لله كنت جايب 39.5 من 50 بس بالنسبه للفرنساوى فللأسف أنا جايب 34.5 وخايف ليكون السبب فى عدم دخولى الكليه على الرغم انهم نبهوا علينا واحنا بنسحب الاستماره قالوا اللى جايب أقل من 35 من 50 فى الانجليزى ميسحبش الاستماره و مجابوش سيرة الفرنساوى خالص ونفس الكلام قبل ما نعمل الاختبار سألونى جايب كام فى الانجليزى قولتلهم 39.5 قالولى ماشى ادفع الفلوس وهات ورقك
ثالثا أنا فعلا حاولت أكتب حلوان الاول منفعش فكتبت السادات وبعدين حلوان و بعدين اسكندريه لان دول أقرب اتنين ليا بعد الساداتفى سهولة المواصلات وعالعموم مش هزعل لو لاقدر الله مدخلتش بتاع حلوان المهم أدخل الكليه نفسها وخلاص وبشكرك تانى على اهتمامك

ايمان هارون 02-09-2012 12:24 PM

الشكر لله يا جميل واتمنا ليك التوفيق بس بصراحة معرفش انا الى اعرفو انو لازم 35 من 50 ف الفرنساوى والانجايزى بس بما انها جاتلك ف الرغبات يعنى الفرنساوى مش مهم يبقا هتخوشها باذن الله

ModyStephano 02-09-2012 05:06 PM

الله يخليكى بس شرط درجة الفرنساوى ده بيتهيألى للى هياخده كلغه تانيه فى قسم الارشاد السياحى وانا مش هاخد الفرنساوى عموما وغير كده أنا فرأت فى بطاقة القدارت اللى خدناها ان من شروط الكليه حصول الطالب على 70% فى اللغه الانجليزيه بس انما مقالوش لا فرنساوى ولا اى لغه تانيه وربنا يكرمنا ان شاء الله.

ايمان هارون 02-09-2012 09:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ModyStephano (المشاركة 4807171)
الله يخليكى بس شرط درجة الفرنساوى ده بيتهيألى للى هياخده كلغه تانيه فى قسم الارشاد السياحى وانا مش هاخد الفرنساوى عموما وغير كده أنا فرأت فى بطاقة القدارت اللى خدناها ان من شروط الكليه حصول الطالب على 70% فى اللغه الانجليزيه بس انما مقالوش لا فرنساوى ولا اى لغه تانيه وربنا يكرمنا ان شاء الله.

والله بص اسال تانى كدة ف المنوفية انا اعرف ان كل الاقسام اتلغا عندها عندنا الللغة التانية الى هى فرنش بس ف قسم ارشاد مجبارين ياخدوه لان عندهممواد فرنش اصلا ف اسال ف المنوفية زيادة تاكيد بس الى اعرفو مدام جاتلك ف الرغبات يبقا هتخوشها انا متفائلة خير باذن الله هتخوشها :friendsxs3:

Sherif Shoman 05-09-2012 11:34 PM

هوا احنا كخريجه سياحه وفنادق
لينا نقابه سياحه وفنادق
زى بقيت النقابات
ولا معنديش معلومه على الكلام ده

ايمان هارون 05-09-2012 11:58 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sherif Shoman (المشاركة 4817356)
هوا احنا كخريجه سياحه وفنادق
لينا نقابه سياحه وفنادق
زى بقيت النقابات
ولا معنديش معلومه على الكلام ده

ازيك ياشريف ومبروووووووك التخرج وعقبالى :022yb4::022yb4: انا الى اعرفة لحد دلوقتى ان فية نقابة للمرشدين انما لسياحة ول فنادق مفيش للقسمين دول نقابة كان في كلام عن انهم هيعملو نقابات لينا بس لحد دلوقتى لا يوجد نتيجة:friendsxs3:

Sherif Shoman 06-09-2012 04:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايمان هارون (المشاركة 4817419)
ازيك ياشريف ومبروووووووك التخرج وعقبالى :022yb4::022yb4: انا الى اعرفة لحد دلوقتى ان فية نقابة للمرشدين انما لسياحة ول فنادق مفيش للقسمين دول نقابة كان في كلام عن انهم هيعملو نقابات لينا بس لحد دلوقتى لا يوجد نتيجة:friendsxs3:

الحمد لله تمام
والله يبارك فيكى :) فين الساقع بقى
وانتى عامله ايه .. ؟
هوا احنا الكليه الوحيده اللى نحس فى كل حاجه فى الشغل والنقابه واى حاجه بقيت بتقف قصادنا :p
بس انا دورت ولاقيت ان فى نقابه اتعملت لينا بس مش متأكد منها انا عرفت من النت
بس لسه هسأل بقى اى دكتور عندنا فى الجامعه بس لما ربنا يدينى الصحه وافتكر :d :d

actavious_ 07-09-2012 11:16 AM

شريف لقيت شغل ولا ايه الاخبار ، طمنا كدا قبل ما نتخرج d:

Sherif Shoman 07-09-2012 04:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة actavious_ (المشاركة 4822008)
شريف لقيت شغل ولا ايه الاخبار ، طمنا كدا قبل ما نتخرج d:

من ناحيه الشغل لاقيت وفى مكان كويس اوى اوى اوى
بس من ناحيتى انا معنديش اى حاجه افيدهم بيها بس ادينى باخد فى كورسات وربنا يسترها فى الانتر فيو .. شكلى هتنف..... :d وان شاء الله خير

ايمان هارون 08-09-2012 12:18 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sherif Shoman (المشاركة 4819329)

الحمد لله تمام
والله يبارك فيكى :) فين الساقع بقى
وانتى عامله ايه .. ؟
هوا احنا الكليه الوحيده اللى نحس فى كل حاجه فى الشغل والنقابه واى حاجه بقيت بتقف قصادنا :p
بس انا دورت ولاقيت ان فى نقابه اتعملت لينا بس مش متأكد منها انا عرفت من النت
بس لسه هسأل بقى اى دكتور عندنا فى الجامعه بس لما ربنا يدينى الصحه وافتكر :d :d

:078111rg3::078111rg3::078111rg3: سقع بس طلبات حضرتك اوامر انا تمام الحمدلله وهبقا اتاكد انا من حوار النقابة ام الكلية تبداء ;)

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 04:44 AM.