بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   الجامعات الخاصة والمعاهد (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=167)
-   -   لطلاب الثانوية اسالنا اى سؤال عن اى جامعه (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=18402)

Abdelhaleem Osama 24-06-2011 04:39 PM

السلام عليكم
انا طالب فى 3 ثانوى وجبت 80 فى المية فى 2 ثانوى
وتقريبا هجيب زيهم فى 3 الله اعلم
وانا علمى علوم ومش عارف اخش ايه خاص وانا ميولى علمية اى كلة علمية يعنى
يا ريت حد يفيدنى

عبداللهboda 29-06-2011 12:34 AM

ممكن حد يقولي موشرات دخول كليه نجاره من الادبي ارجو الرد

فارسة صغيرة 01-07-2011 10:09 AM

هى كلية السلاب معتمدة ام لا
لانى وانا ابحث فى وزارة التربية والتعليم العالى لقيت فى المعاهد العليا الدلتا وبعض المعاهد الاخرى ولم اجد السلاب
ارجوا توضيح هذا

noana_love 01-07-2011 08:42 PM

انا عايزة اسال على النظام الخاص فى جامعة عين شمس اللى يعرف عنه حاجة ياريت يقولى هو بياخد من مجموع اد ايه ومصاريفه اد ايه وايه الاقسام اللى فيه وهل فى اداب علم نفس بذات ولامفيش please حد يرد عليا ضرورى جدا

مونمونا 04-07-2011 01:11 PM

انا طالبة ف 3ث وكنت جايبة ف2ث77% ادبى وعايزة ادخل اى كلية فيها شغل كمبيوتر سمعت عن تربية نوعية تكونولوجيا دى كويسة ولا اية
وبالنسبة لتجارة انجليش صعبة زى مابيقولوا اوى
وحقوق انجليش كمان
ومجامعهم اية
وفنون جميله يلزم فيها الموهبة جدا ولا عادى مجموعها اية بردة
معلشوا كترت عليكوا

oum_habeba 05-07-2011 04:57 PM

افضل كلية طب اسنان للبنات

السلام عليكم ورحمةالله وبركاتة
اريد معرفة مجموع جامعة مصر ادلولية -المستقبل -6 اكتوبر
ايهم افضل ف الدراسة الميسرة من ناحية اللغة الانجليزية والمصاريف وامجموع

منة الله بلات 06-07-2011 03:40 PM

انا عايزة اعرف اسعار الكليات الخاصة زى هندسة وزراعة شعبة هندسة زراعية وعلوم بس كل دول خاصة

التلاوى 08-07-2011 02:32 AM

ياجماااااااعه فى هندسه فعلاً بتاخد من 65%

sama hektor 09-07-2011 09:04 PM

أنا 3 ثانوى و نفسى ادخل فنون جميلة و مجموعى زى الزفت ومش لاقيه فنون جميلة خاص و كل لما ادور الاقى فنون تطبيقية و تطبيقية من علمى و انا من غبائى حوت ادبى يعنى مش ينفع غير فنون جميلة بلييييييييييييييييييز حد يساعدنى و يقولى هو فى اصلا فنون جميلة خاص ولا لأ و لو فى فين و مصاريفها كام بجد لو مش دخلت فنون جميلة هيحصلى حاجة بليز ساعدونى

منة الله بلات 10-07-2011 11:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sama hektor (المشاركة 3660333)
أنا 3 ثانوى و نفسى ادخل فنون جميلة و مجموعى زى الزفت ومش لاقيه فنون جميلة خاص و كل لما ادور الاقى فنون تطبيقية و تطبيقية من علمى و انا من غبائى حوت ادبى يعنى مش ينفع غير فنون جميلة بلييييييييييييييييييز حد يساعدنى و يقولى هو فى اصلا فنون جميلة خاص ولا لأ و لو فى فين و مصاريفها كام بجد لو مش دخلت فنون جميلة هيحصلى حاجة بليز ساعدونى

انا كمان عايزة اعرف كده زيك بس فنون جميلة مستقبلها حلو ولا لا ؟ وعموما المستر قالى ان فيه فنون جميلة خاصة فى الزمالك بس لما دورت عليها عالنت لاقيتها تقريبا حكومية بس برده مش متاكده عايزين حد يفيدنا فى الموضوع ده ضرورى

sama hektor 12-07-2011 12:57 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة منة الله بلات (المشاركة 3662430)
انا كمان عايزة اعرف كده زيك بس فنون جميلة مستقبلها حلو ولا لا ؟ وعموما المستر قالى ان فيه فنون جميلة خاصة فى الزمالك بس لما دورت عليها عالنت لاقيتها تقريبا حكومية بس برده مش متاكده عايزين حد يفيدنا فى الموضوع ده ضرورى

بصى انا داخله فنون علشان بحبها و انا سألت و اتأكدت ان مش ف فنون جميلة خاص ف مصر فا انا هدخل فنون جميلة جامعة مفتوحة بس مش اعرف اى حاجة عنها فا عايزة حد يفيدنى

seha2006 12-07-2011 03:50 AM

لو سمحت يا جماعه انا جديد هنا وعايز استفسر عن حاجه انا فى 3 ثانوى بس كنت علمى وحولت ادبى فى 3 ثانوى
فهل ممكن باى طريقه ادخل معهد قسم كمبيوتر سينس (علوم الحاسب)

اذا مش ممكن هل ادخل نظم المعلومات احسن ام تجاره من كل الجهات سواء شغل او دراسه كاستفاده ومش مهم الاسهل المهم اتعلم صح واستفيد هل التجاره هتفدنى اكتر ام نظم المعلومات

وهل الشروق فى نظم المعلومات احسن ام العاشر من رمضان

اسف للاطاله وشكرا مقدما وفى انتظار حد يفدنى

ميدو قناوى 12-07-2011 03:10 PM

ايه كليات الهندسة الخاصة المعتمدة ياريت تقولى ضرووووووووووووورى

منير عادل سيد احمد 15-07-2011 05:31 PM

الكليات والمعاهد الخاصه بتاخد من كام ف الهندسه ومصرفها كام
السنادي

sadola 17-07-2011 03:38 AM

السلام عليكم يا جماعة

ارجوكم انا جايب السنه دي 99.2%
وعاوز اعرف بس شروط المنحة في الجامعة الالمانيه ..وارجوكم انا عارف اني هتقل عليكم لو طلبت معلومات شامله وكافيه عشان اطمن اهلي واعرفهم ..عشان انا مش عندي اي معلومات عنها ..وخصوصاً موضوع الماديات و الفلوس..وهل هيا لأي حد او ناس مخصوصه ومجاميع معينه

واسف لو ازعجتكم والله بس ياريت حد يرد عليا في منتدى محترم زي ده

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 06:54 PM.