بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   القسم العلمى و الصحى (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=567)
-   -   ضع حلمك او رؤيتك وباذن الله ستجد تأويله هنا (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=355267)

aleman 12-09-2013 07:33 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسماء ماهر55 (المشاركة 5479027)
انا حلمت انى كنت بسرح شعرى وكان طويل اووووى واصل لحد قدمى وكان لونه اسود اووووووى وكان بيلمع وناعم جدا مع انه بالحقيقه مش اسود لونه اصفر وبعدين دخل عليا شخص وشاف شعرى وكان مندهش وبعدين قلت له اقرا سورة الفلق وبعد ما قراها وجه ومسك شعرى وبعدين باس شعرى كله

تفسيرى المتواضع والله اعلم:
عمر طويل لكى باذن الله

aleman 12-09-2013 07:37 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسماء ماهر55 (المشاركة 5481007)
انا حلمت ان بلدى كانت فاضيه خالص مافيش حد موجود فيها غيرى وكان فيها اعصار عمال بيقرب كل ما ابعد يجى ورايا وكان كل مايقرب حجمه يصغر وكان خلاص هيخدنى جواه بس الحمد لله صحونى من النوم

بتتفرجى على افلام رعب كتير انتى يا اسماء شكلك
لاتقلقى ياحبيبتى والحمد لله لحقوكى وصحوكى:)

aleman 12-09-2013 07:42 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lavoly_2010 (المشاركة 5486915)
انا محمد عمري 20 عام داخل الفرقة الثالثة كلية التجارة كان نفسي ادخل الكلية الجوية
وقد قدمت فيها ثلاث مرات ولاكن الله لم يوفقي وبعدين شيلت الموضوع ده من دماغي ثم حلمت مؤخرا
اني احدث نفسي وكاني شخصين اقول لنفسي انت هتدخل الكلية الجوية فرديت علي نفسي وقلت لو ربنا كان كاتبهالي كنت دخلت من اول مره ولا من تاني مره ولا حتي من ثالث مره وبعدين رديت علي نفسي وقلت (لا لما تدخل الكلية الجوية وانت انتظام احسن متدخل الكلية الجوية وانت تعليم مفتوح)علما باني دخلت اولي تجاره تعليم مفتوح وجبت تقدير وحولت سنه تانية انتساب وجبت تقدير في سنه تانية وممكن احول في سنه تالتة انتظام وبعديت شيلت الحلم ده من دماغي وقلت لنفسي اني مكنتش مستغطي كويس وبعد حوالي 3 شهور يكرر الحلم وفي نفس مكان ووضع الحلم الاول واقول لنفسي انت هتدخل الكلية الجوية فرديت علي نفسي بسرعة وقلت شيل الموضوع ده من دماغك استحالة انك تدخل الكلية الجوية فرديت علي نفسي (انت هتدخل الكلية الجوية قضي الامر)وانتهي الحلم ارجو الرد السريع ولكم جزيل الشكر و الامتنان

واضح انك لسه عقلك الباطن متمسك بفكرة الكلية الحربية وواقعك بيرد عليه ويوقله الواقع بتاعك انك خلاص انتظمت بكلية التجارة
ياعالم
يمكن ربنا كتبلك بالفعل بعد ماتنتهى من تعليمك انك تكمل دراسة بالمجال اللى بتحبه وتتمناه بس ركز بالانتهاء من دراستك بكلية التجارة ليكون معك شهادة وحقق حلمك فيما بعد باذن الله
والله اعلم

life goes on 12-09-2013 08:22 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aleman (المشاركة 5490308)
بتتفرجى على افلام رعب كتير انتى يا اسماء شكلك
لاتقلقى ياحبيبتى والحمد لله لحقوكى وصحوكى:)

الحمد لله
شكرا ع التفسير
جزاك الله كل خير

rania ezzat 12-09-2013 12:58 PM

والدتي حلمت
انها قاعدة مع طليقة زوجها وكان شكل طليقة زوجها متغير للاسوأ وزوج والدتي جه عليهم وشاف

زوجته الاولى وقالها انا بدي ارجعك ليا تاني لاني لسه بحبك وهى رفضت وقالتله ما بدي ارجع لك

ووالدتي سالت زوجها ليه بدك ترجع طليقتك قال لولدتي روحي وانتي طالقة قالتله لا طلقني 3

طلقات مش واحده قالها لا عادي طلقة واحدة بتكفي حسب القانون الجديد

الرجاء تفسير الحلم يا استاذة ايمان
جزاكي الله خير

المهاجر99 13-09-2013 11:59 AM

ربنا يجزاكي ألف خير_ست أيمان

عندي اختي تقول أحلم للمرة الثالثة
بأن محلات نعرفها نحن تبيع الأخشاب او الموبلية ولكن في الحلم تبيع الذهب ومحلات راقية جدا وشارع جميل وذهبت مع والدي لكي تشتري الذهب وكانت سعيدة جدا وابي لديه سيارة جديدة وشترت وبعدها عادة الى البيت وكان الجو معتدل وبعدها امطار خفيفه؟؟؟

essnou 14-09-2013 03:53 PM

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ارجو ان اجد ضالتي هنا و تساعدوني في تفسير الحلم الذي رأته أمي تقول أنها كانت جالسة مع مجموعة أقاربنا في وليمة من ضمنهم جدتي،و عمة أمي(متوفية في الحقيقة) و بنت جميلة جدا كان من المفترض ان تتزوج من رجل و لكن لم يحدث ذلك و تزوج قريبتي (في الحقيقة هو زوج قريبتي الآن و لديه ابن اما الفتاة الجميلة في الحلم فقط)فقامت جدتي وراء تلك الفتاة و ربتت على كتفها و قالت مستهزئة منها هل انت حزينة لأنه لم يتزوجك؟ فردت عليها احد النساء من الأقارب قائلة و لم تحزن و هو يتاجر في المخدرات في تلك اللحظة تقوم عمة امي المتوفية و تمد لأمي حذائها بني اللون و تقول هيا نذهب لا تجلسي مع هؤلاء و اشكركم مقدما على تعاونكم

ons marzougui 15-09-2013 11:56 AM

رأيت في المنام أن خطيبي قبلني قبلتين من رقبتي . ما تفسير ذلك مع العلم أننا غير منسجمين هذه الفترة

aleman 16-09-2013 10:35 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rania ezzat (المشاركة 5490655)
والدتي حلمت
انها قاعدة مع طليقة زوجها وكان شكل طليقة زوجها متغير للاسوأ وزوج والدتي جه عليهم وشاف

زوجته الاولى وقالها انا بدي ارجعك ليا تاني لاني لسه بحبك وهى رفضت وقالتله ما بدي ارجع لك

ووالدتي سالت زوجها ليه بدك ترجع طليقتك قال لولدتي روحي وانتي طالقة قالتله لا طلقني 3

طلقات مش واحده قالها لا عادي طلقة واحدة بتكفي حسب القانون الجديد

الرجاء تفسير الحلم يا استاذة ايمان
جزاكي الله خير

ده مجرد تبرير من العقل الباطن لوالدتك عن حالها مع والدك وعدم حبها لضرتها الاخرى
والله اعلم

موني ريش 18-09-2013 12:25 PM

حلمت ان طليقي كان لابس جزمه ضيقه عليه ومش مريحاه فقلع منها فردة ولبس فردة كوتش كانت مركونه ف شنطه جنبه ونداني باسمي وقاللي لبسيني الفردة الثانيه علشان الجزمه مضيقاني فبست رجله ولبستهاله
مع العلم ان الكوتش اللي لبسه في الحقيقة هو بتاعي لكنه كان في الحلم هو مخيطه

موني ريش 18-09-2013 12:27 PM

:blush:[QUOTE=موني ريش;5503028]حلمت ان طليقي كان لابس جزمه ضيقه عليه ومش مريحاه فقلع منها فردة ولبس فردة كوتش كانت مركونه ف شنطه جنبه ونداني باسمي وقاللي لبسيني الفردة الثانيه علشان الجزمه مضيقاني فبست رجله ولبستهاله
مع العلم ان الكوتش اللي لبسه في الحقيقة هو بتاعي لكنه كان في الحلم هو مخيطه[/Q:blush:UOTE]

toubaaa 20-09-2013 07:59 PM

حلمت بانى روحت لكوافير عشان تظبطلى شعرى عشان احضر فرح بنت خالتى مع العلم انى محجبه راحت قصتلى شعرى بطريقه غريبه جدا ضيقتنى وكوتهولى معاده شويه شعر فى مقدمة راسي وفضلت طول الحلم الف وراها عشان اقولها اكويلى الباقى لكن رفضت وكنت مضايقه جدا انها قصتلى شعرى كده ودى مش اول مره احلم بانى روحت لكوافير حلمت قبل كده انى روحت قصيت شعرى برده عند كوافير بس ساعتها كنت مبسوطه

frh leicina 21-09-2013 07:11 PM

حلمت بسلحفاة بيضاء و استغربت لكوني لم ارى مثلها و الاغرب انها عندما تدخل راسها تصبح شفافة ثم اهديتها لاحد معارفي لكن راسها كان بالداخل فاصبحت ترى على انها قطعة بلاستيكية شفافة اللون.........فقال لي ما هذا؟ قلت له خذها ابقها عندك و سترى ماهي
ارجوكم اريد تفسير مع انني لم الح يوما على معرفة تفسير لمنام كهاته المرة

frh leicina 21-09-2013 07:46 PM

كما انني رايت في نفس اليوم ان امراة مجهولة لم اتعرف عليها تنازع الموت وانا بجانبها تنظر الي و انا احاول ان اتشهد لها فما تفسير هذا؟؟؟

نورالحبيب 23-09-2013 06:35 PM

حبيبتى ربنا ميحرمنيش منك يارب
وكل سنه وانتى طيبه وجزاك الله كل خير على اجتهادك ربنا يفتح عليكى الحلم هذه المره قصير
حلمت انى بشرب قهوه ولقيت على الفنجان رسومات من بره خطوطيه وتقريبا لقهوه وقعت او مش عارفه انكتب على ايدى من الكف او راحه يدى اسم فرحات على ايدى الاتنين وده اسمه واحد قريب زوجى فعلا وكان هو المقصود فى الحلم ووببص لقيت مرسوم تعبان على ملابسى بالقهوه ايضا فخفت
ممكن التفسير عاجلا لامر ما
معلش بتعبك معايا ..ربنا يجازيكى خير ويعينك على التفسير

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 04:58 PM.