بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   أرشيف المنتدي (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=513)
-   -   مسألة فى الرياضيات(أرشيف تجميعى ) (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=41517)

طالب متوسط المستوى 17-06-2010 05:46 PM

نحن جيل الطلائع

وعليا الطلائع بالتلاته منحنا فلحيييييييينن

الاحمدية 17-06-2010 05:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة guitar player (المشاركة 2271263)
حسين فراج
ممكن انت ماكنش قصدك كده بس فكرة كويسة
كل واحد يعرفنا بنفسه
وكان بيفكر يكون ايه
ودلوقتى شايف نفسه ايه
وبيفكر يعمل ايه
وازاى
وحالته النفسية قبل وبعد الامتحان
يعنى كل اللى حسين كاتبه
وانا هقول بعد بسم الله الرحمن الرحيم

الاسم:محمود حسن

الحالة الاجتماعية: كنت بفكر اتجوز بعد ماخلص دراسة بسنتين على اساس انى هلاقى شغل واجهز للجواز
ولكن للاسف فقدت الامل انى اتجوز

كان نفسى: كان حلم عمرى انى ادخل سياسة واقتصاد

دلوقتى نفسى: بتمنى انى الم حق عربية اشتريها وابيع فيها بطاطة

بفكر اعمل: بفكر انى اعمل فى الوزير حبيب الكل وخاصة طلبة الثانوية العامة زى اللى حصل فى ابوه (اديله بالجزمه يعنى)

ازاى: بأى طرية المهم انه يتزل زى مازلنا

الحالة النفسيةقبل: هأقفل الامتحان

الحالة النفسية بعد: مش عارف

نلتمس للوزير العذر لأنه يعمل لحساب الجامعات الخاصه للطبقات العليا وليست الكادحه وهذا ليس لغريب
(ذرية بعضها من بعض ) (إن يفعلها فقد فعلها أب له من قبل عندما ذهب إلي السعوديه وجد المصريين الغلابه فأصر أن يقطع رزقهم فقال للسعوديين إن المصريين كلهم مرضي بفيرس c ساهم في قطع أرزاق المصريين لأنه بشتغل لحسابه الخاص فنحن لا نلومه ولكن علينا بالدعاء له ولابيه بالرحمه ولذريته لأنه لايعلم مدي الايذاء الذي أصاب به الأسر وما علينا ألا نقول (اللهم ارفع مقتك وغضبك عنا (طلاب المرحلة الاولي المنحوسه)
الحكومه ليست ساذجه عندما وجدوا الوزير السابق فاهم وعندما يتحدث تجدوه دكتورا حقا ولكن الحكومه أعطوه حقنة الأنفلونزا وأعطوه الاستماره واختاروا الرجل المناسب بالنسبه لهم
حسبنا الله ونعم الوكيل

ggppccy 17-06-2010 05:50 PM

احنا عارفين انه الوزير نفسه في تعليم بجد انا معاه
بس المشكله ابد ا من الاخر وبدون اي مقدمات
وكتير من المدرسين قوللي ان الاجانب بتقول عجبا لشعب المصري
مجمو عهم يصل الي 102%
ربنا معانا ياااااااااااااااااااارب

toto-shosho 17-06-2010 05:55 PM

ان شاء الله هيكون حظكم احسن من غيركم واعرف ان كل مايشتد الظلام يأتى الله بالنهار فرج الله قريب

الاواه 17-06-2010 05:57 PM

يا جماعة يا ريت ننسى الفات ونفكر فى الجاى الكلام مش هيجيب حاجة

hamada331 17-06-2010 06:08 PM

المفروض بما ان تامر هو نجم الجيل بتاعنا المفروض يغني لينا -وسقطت صح- يعني فعلا ماتخدعتش غير لما سقطت صح

القابضة 17-06-2010 06:20 PM

حسبى الله ونعم الوكيل

mansho 17-06-2010 06:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aaaaayman (المشاركة 2270736)
انا خلاص اتفقت مع ميكانيكى عربيات هيشغلنى تحت ايده
وربنا على المفترى (((حسبى الله ونعم الوكيل((((

ممكن تكلم الاسطى بتاعك وتشغلنى معاك وانا مش هنساك الجميل دة او مع الكابتن بتاع الخضراء محل تالت ادامكم
لو مفيش مانع

هانى شوقى 17-06-2010 06:26 PM

على فكرة يا اخ دسوقى عمر الرياضة ما كانت منظرة وفوق كل ذى علم عليم
وامتحان النهاردة مش امتحان ذكاء دا امتحان بيعتمد على الصدفة اللى قابلته اى نوع من المسائل دى فى الدروس
بره اول فى كتاب او على اى موقع هيقول سهل ولو انت ماقبلتش الاسئلة دى قبل كدة كنت هتقول الامتحان صعب
فبلاش منظرة على الفاضى

modtmody 17-06-2010 06:27 PM

حاجة غريبة حنذاكر اية ولية اذا كان تعبنا وذكرنا وسهرنا وخدنا دروس وسعينا وتطمت امالنا ياعينى عليك يامصر يالى ولادك بتندبح بدرى
زمان كانوا بيقولوا عمار يامصر د لو ماكنش الى بيتعب يلاقى امال مين الى حيحمى مصر علية العوض ومنة العوض

samar ragab 17-06-2010 06:28 PM

والجااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااي اسوووووووووود احنا لسة شوفنا حاجة دلوقتي يخلو علي ايامنا الكلية 8 سنين ونتخرج علي القبر عدل

hellow 17-06-2010 06:31 PM

درجة مين .. انا كده هنقص كتيير .. لأن عندى الناتج من اول المسأله غط .. ومشيت عليه طوووووووول المسأله :wacko::wacko:

modtmody 17-06-2010 06:33 PM

حسبنا اللة ونعم الوكيل قولوا امين ذنبنا اية هو احنا كبش فدا التعليم بايظ احنا نشيل الذنب ليه سنة سادسة انف الونزا خنازير وطيور وزير غريب امتحانات اغرب هما بينتقموا ون مين يارب دخل الرحمة فى قلوب المصححين لان لهم ولاد ياعلم بيهم

طارق حسام 17-06-2010 06:41 PM

يبني جلينا ده جيل بركة

Emy Gemy 17-06-2010 06:52 PM

آه والله صح
وانا فضلت سنه وانا صغيره عشآن 3 شهوٍرٍ آل
يعنى أتأخرت سنه وسنه سته ووزير زفت وامتحآنآت منيله

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 01:29 AM.