بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   ايه اخبار تعيين أوائل الكليات ياجماعة؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=300138)

د.عبدالرحمن المنياوي 15-12-2011 04:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فاطمة الزهراء 86 (المشاركة 4160166)
السلام عليكم

معذرة يا دكتور عبد الرحمن لي سؤال وأرجو الرد عليه :

حضرتك قلت إن ( وحاولنا معرفه طريقة التوزيع بشكل اخر : لاقينا ان هما مثلا بياخدو الاول فى الكشف فى كليه ما فى كل الدفعات يوزعوه وبعدين يدخلوا على التانى وهكذا .........

1- يعني إيه ياخذوا الأول وبعدين الثاني يعنى معنى كده إني هستنى للسنة الجاية عشان أتعين ده لو كان ترتيبي 15 ولا إيه أرجو التوضيح .
2- هو إحنا هنستلم الجواب من القاهرة ولا إيه .

3 - طيب اللي بيشتغل مؤقت يستقيل دلوقت ولا يستنى لما يستلم الجواب وبعدين يقدم الإستقالة , ولا هما مثلا هيقولولي روحي على بيتك لأنك شغالة .

4- طيب لما هستلم الشغل الجديد هقدم الإستقالة بتاعتي للشغل الجديد عشان يعرفوا إني معتش شغالة حكومي ولا مقلش حاجة وقدم ورقي عادي .

5- سؤال اخير هو نتيجة إيه اللي هتبان يوم الخميس المراحل يعني والمواعيد .

معلش اسئلتي كتير جدا لكن ما بقا إلا القليل وجزاك الله خيرا على المجهود الرائع .

زي ماردت عيك الأخت بالضبط بارك الله فيها

د.عبدالرحمن المنياوي 15-12-2011 04:59 PM

دى مواعيد الجدول الزمنى ولكن من الممكن التعديل عليها .. وسنؤكد عليها غدا وسننشر الجدول الزمنى الخاص بها ... وسيتم نشر الجدول فى الجرايد الاسبوع المقبل 1-بنى سويف 2-دمنهور 3- المنيا 24-12 4-كفر الشيخ 5-جنوب الوادى 6- سوهاج 25-12 7-عين شمس 8-... اكاديمة الفنون 26-12 9-المنوفية 27-12 10-القاهرة 28-12 11-اسيوط 12- الاسكندرية 5-1 13- بنها 14-اكاديمة السادات 1-1 15-طنطا 2-1 16- بورسعيد 17-قناة السويس 6-1 18-الزقازيق 19-الفيوم 8-1 20-المنصورة 9-1 21- حلون 12-1 22- الازهر : لم يتم تحديدة بعد

mmm513654 15-12-2011 05:22 PM

ايه سبب تاخر الازهر رغم لني كنت في الجامعه فرع اسيوط وقالولي انهم بعتوا الكشوفات من فتره

zoom_mak 15-12-2011 05:37 PM

سؤالى الى دكتور عبد الرحمن
الناس اللى مسافرة برة مصر يا ريت توضح لنا يعملو ايه بالظبط وكمان المدة القصوى للتاخير عندهم
ضرورى جدا ترد عليا جزاك الله الف خير

zoom_mak 15-12-2011 05:39 PM

على فكرة دكتورنا العزيز انا عامل توكيل رسمى لاخويا بمتابعة هذا الموضوع وتسلم وتسليم واتخاذ كافة الاجراءات اللازمة فى هذا الموضوع

amralaraby 15-12-2011 08:00 PM

حسبى الله ونعم الوكيل

shadwa allam 15-12-2011 08:10 PM

انا عندى استفسار يا استاذ عبد الرحمن انا رقم عشرين مكرر فى الكشف والكشف مفيهوش مكرر غير فى رقم عشرين وسمعت ان التكرار مش مسوح الا فى رقم عشرين بس انا قلانة لاننا حوالى عشرين مكرر فى رقم عشرين فخايفة انهم يشيلوا حد وحرام انزل واسافر للقاهرة وبعد الشر ملقيش جواب ليا فازاى اقدر اتاكد من اسمى ول حد يقدر بس يتاكدلى من لسمى عشان منزلش المشوار ده كله على الفاضى وشكرا لحضرتك

m.shemes 15-12-2011 08:34 PM

ما هو قصد حضرتك بالاستمارات التى قدمناها فى شهر نوفمبر احنا قدمنا فى شهر اكتوبر

sarah_10 15-12-2011 09:44 PM

هم بيقلوا فى اخر تقرير ان خريجى كليات التربيه مش كلهم هعيزعوهم على التربيه والتعليم طيب ايه هى لتخصصات دى وافرض حد نم الاوائل بيشتغل بالعقد ومش عاوز لتربيه والتعليم هيعنيوه فى نفس لمكان؟ ولا لوظيفه هتجى وهو يختار؟ ارجوووووووووو الرد مع العلم انا تخص حاسب الى تربيه نوعيه واعمل بالعقد بس نفسى اشتغل فى اماكن تانيه

METO4050 15-12-2011 09:45 PM

زعلان منك جدا والله يا دكتور
ده انا سالتك اسئلة كتير اوى وما ردتش علية

METO4050 15-12-2011 09:54 PM

انا عايز اعرف ازاى هتاكد من اسمى قبل ما اسافر القاهرة وان من دمياط جامعة المنصورة
هتر د علية بقى

sarah_10 15-12-2011 09:55 PM

يا ريت حد يفهمنى بجد يعنى ايه الفايده يجيلنا التعيين فى التربيه والتعليم واحنا اصلا هنتعين هناك وقلنا اى وظيفه والسلام ومحدش مقدرنا اصلا هناك وفى الى متعين اصلا هو ده التميز الى يستحقه الاوائل ؟ ليه مفيش اختيارات ؟؟؟؟

sarah_10 15-12-2011 09:56 PM

انا كمان عاوزة اتاكد قبل ما نروح المشوار لسخن ده انا من كفر الشيخ وعايزة اعرف كمان نروح موقف عبود نعمل ايه عشان نروح التنظيم والادارة ؟؟

kimifawzy 15-12-2011 10:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sarah_10 (المشاركة 4163696)
انا كمان عاوزة اتاكد قبل ما نروح المشوار لسخن ده انا من كفر الشيخ وعايزة اعرف كمان نروح موقف عبود نعمل ايه عشان نروح التنظيم والادارة ؟؟

لما تنزلي موقف عبود فيه هناك ميكروباصات كتير هتلاقيها رايحة رمسيس ممكن تركبي أي حاجة منهم و تنزلي عند مسجد الفتح و هتلاقي هناك حاجات كتير رايحة مدينة نصر .. اركبي أي ميني باص أو ميكروباص رايح عند جامع رابعة العدوية و قولي له ينزلك عند شارع يوسف عباس .. الجهاز على ناصية شارع يوسف عباس

و فيه ميني باصات من عبود بتروح مدينة نصر على طوول بس ساعات بتتأخر اسألي عليها برضو ... و برضو نفس الكلام تنزلي عند شارع يوسف عباس

METO4050 15-12-2011 10:20 PM

انا عايز اعرف ازاى هعرف ان اسمى موجود بدل ما اروح القاهرة وارجع ع الفاضى

د.عبدالرحمن المنياوي 16-12-2011 12:28 AM

سبب تأخر جامعة اأزهر هو أنهم يعاملوهم معاملة الجامعة الواحدة بمعنى أنه يجب إرسال البيانات من كل الفروع معا.. كل واحد قبل مايافر للقاهرة في اليوم بتاعه لازم يتأكد من كليته إن اسمه انبعت في آخر حصر .. ومحدش يقوللي إنه متأكد لأن لو انت ما سألتش آخر أسبوعين يبقى لازم تسال تاني .. بالنسبة لموضوع المراكز المكررة .. أنا قلت العبرة بالكشف اللي انبعت لو انت اسمك موجود هتتعين مشموجود ماتروحش ولا تيجي .. بالنسبة للمسافرين في الخارج لا بديل عن نزولك مصر بنفسك واستلامك جوابك بنفسك والمدة الممكنوحة لك 60 يوم على الأقصى بعدها لا حق لك في التعيين .. وده كلام النحاس اللي عاند في الخطوة دي بالذااااااااااات .. اللي عاوز يعرف طريق التنظيم والغدارة انت تنزل محطة رمسيس ووراء محطة القطار فيه موقف اسمه أحمد حلمي .. خد أي ميكروباص بجنيه وربع رايح عباس العقاد وانزل عند مسجد رابعة العدوية واسأل على التنظيم والإدارة .. على بعد حوالي 50 متر .. التربويين كلهم في التربية والتعليم لا تقولوا آخر تقرير ولا أول تقرير الراجل كان كلامه واضح .. التربية والتعليم عاوزاهم كلهم .. ده حتى التكليف هيرجع لكليات التربية قريب جدا .. أنا قصدي الاستمارات بتاعت أكتوبر خلاص أوكيه .. Meto4050 إوعى تقوللي انا ما ردتش عليك .. يا جماعة الأسئلة المكررة أنا جاوبت عليها مع بعض مش ضروري أكتب لكل واحد على حده ..

zoom_mak 16-12-2011 09:23 AM

يا اهل الخير الناس اللى مسافرة يا ريت حد يقولنا وضعها ايه بالتاكيد يا ريت ضرورى ضرورى ضرورى

zoom_mak 16-12-2011 09:24 AM

ياجماعة احنا عايزين نعرف هننزل امتى بالتحديد يا ريت تفيدونا

zoom_mak 16-12-2011 09:27 AM

انا يعنى هنزل يوم 25/2/2012 ولا ايييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييه؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انا جامعتى مرحلة اولى

الصصاروخ 16-12-2011 11:03 AM

بارك الله فى د/ عبد الرحمن
ياريت لو فيه تغيير في المواعيد تعلمنا
استغفر الله الذي لا اله الا هو الحي القيوم واتوب اليه

الحمد لله علي كل شئ 16-12-2011 01:05 PM

السيد الدكتور عبد الرحمن المنياوي

اولا
اتوجه بالشكر لحضرتك علي مجهوداتك الرائعه وكلامك الذي يفتح امامنا بارقه امل من جديد جزاك الله خير علي تعب حضرتك معنا
ثانيا
انا اود ان اساك حضرتك علي سؤال محيرني كثيرا وهو ان في جامعات هاتستلم جوابات تعيينها يوم 24 /12 وجامعات اخري يوم 8/1 مثل جامعتي وهي جامعة الفيوم فهل سوف تستلم كل الجامعات العمل الفعلي في يوم واحد ام ماااااااااذا

ولسيادتكم جزيل الشكر ارجو من حضرتك التوضيح

مع خالص تحياتي

د.عبدالرحمن المنياوي 16-12-2011 02:33 PM

قرار استلام العمل هيكون بتاريخ واحد لجميع اوائل الجمهورية في كل المحافظات ..

معلم مساعد 2011 16-12-2011 02:58 PM

لخميس15/12/2011 ) تم مقابلة عدد من المسئولين والقائمين على التوزيع وتم الدخول الى لجان التوزيع وتم مقابلة د مصطفى التهامى ولم يتم مقابلة د النحاس لعدم تواجده بمقر الجهاز أثناء المتابعة...... سيطرة ..
وكاااااااااااانت نتائج المتابعة اليوم كالآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآت​ى
1- سيتم عقد مؤتمر صحفى يوم السبت الموافق17 /​12 خاص بتعيين خريجين الأوائل بمقر الجهاز المركزى للتنظيم والإدارة وسيحضر هذا المؤتمر د صفوت النحاس وعدد من المسئولين عن تعيين الخريجين الأوائل فى حضور عدد من الصحفيين بالجرائد الرسميه والغير رسمية وسيعلن يوم الأحد عن نتااااااااااااااااااااااائج المؤتمر
... وسيتم نشر جدول زمنى بكل الصحف الرسميه وغير الرسميه يوم الأحد 12/18 متضمنا كل جامعه بميعاد استلام خطابات الترشيح باليوم والتوقيت .

2- تم مقابلة كل مسئول عن توزيع جامعه مسئول عنها والكل يعمل بكامل طاقته وتم انشاء قاعدة بيانات سيتم من خلالها طباعة خطاب الترشيح لكل خريج من الأوائل قبل يوم 23 من الشهر .
3- بالنسبة لخريجى تربية فعلى الجميع الانتظار حتى خطاب الترشيح فلن يتم توزيع كـــــــــل خريجى تربية بالتربية والتعليم فبعض التخصصات ليس لها التربية والتعليم والجهاز ملتزم بالتوزيع على الدرجه الثالثه النوعية التخصصية والأهم من ذلك أن عدد خريجى تربية ليس بالعدد القليل مع الوضع فى الاعتبار أن هناك عمالة مؤقته لم يتم تثبيتها حتى الآن بالتربية والتعليم ولكن صرح د صفوت بذلك لأن هذا توزيع تربية وتعليم ولكن لن يتم توزيع الجميع بالتربية والتعليم وهذا على حد قول المسئولين .
4 - الحاصلين على درجة الماجستير والدكتوراه يروحو يقدمو شهاداتهم لو لم يتم تقديمها مع الاستماره .
5 - بالنسبة للمغتربين من الاوائل وكيفية استلامهم : قال انه لازم يجى يستلم بنفسه خلال 60 يوم من تاريخ استلام جامعتة لجواب التعين ولا يجوز لاحد ان يستلمة بالنيابه عنه – ولا بد ان يستلم الجواب خلال ال 60 يوم .
6- عند استلامك خطاب الترشيح الخاص بك من الجهاز تتوجه الى جهة الترشيح وال بيكون تم مخاطبتها من قبل الجهاز باسمك وانك سيتم تعيينك لديها ..
والتى بتقوم بدورها باصدار قرار تعينك وتسليمك العمل واذا امتنعت الجهة فى تسليمك العمل .. ترجع الى الجهاز بعد شهر من استلام الترشيح وسيقوم بحل هذه المسأله .

7 - بالنسبة للجدول الزمنى يبدا يوم 24-12- وينتهى بحد اقص 15-1 ويشمل كل الجامعات .
8 - بالنسبة للتظلمات سيكون هناك 10 ايام لتظلمات وستكون قاصرة على ( المحافظة التى تم اختيارها – الوظيفه غير مناسبه للتخصص او الكليه

فاطمة الزهراء 86 16-12-2011 04:00 PM

سؤال

السلام عليكم

يا جماعة جامعة المنصورة ليه هتبقى يوم 9/1 على الرغم إنها بعتت الكشوفات قبل جامعات تانية وليه هما حاطينها في الآخر قبل حلوان مباشرة على الرغم إنها من أوائل الجامعات اللي بعتت الكشوفات بدري نفسي حد يرد علي عشان أنا متضايقة جدا بسبب الموضوع ده لأن الواحد كان عامل حسابه على يوم 25/12 يبقى إزاي بقى كده ، فهل ممكن الميعاد بتعها يتقدم لأن الجدول لسه يتغير فيه ولا هتفضل في الآخر قبل حلوان والله باين عليها مغضوب عليها عشان كده قالوا سبوها في الآخر .

shadwa allam 16-12-2011 05:12 PM

دكتور عبد الرحمن انا الحمد لله اتاكدت من اسمى فى اخر كشف الجامعة بعتته بس قلقانه لاحسن ياخدوا بس لغاية رقم عشرينفهل ممكن ده يحصل ولا هما هيعينوا الكشوفات زى ماهى بدون حذف ولا اضافة ؟ارجو الافادة وشكرا على رد حضرتك السابق

zoom_mak 16-12-2011 05:16 PM

يا جماعة بالله عليكم هو مافيش امل ان التوكيل الرسمى ينفع فى موضوع استلام الجوابات
وان لأ كيف استطيع الوثوق بهذا النحاس والمكان الذى سيتم توزيعى عليه
الموضوع مقلق جدا
ارجو الرد ممن لديه معلومة

zoom_mak 16-12-2011 05:18 PM

يا جماعة بالله عليكم هو مافيش امل ان التوكيل الرسمى ينفع فى موضوع استلام الجوابات
وان لأ كيف استطيع الوثوق بهذا النحاس والمكان الذى سيتم توزيعى عليه
الموضوع مقلق جدا جدا جدا

د.عبدالرحمن المنياوي 16-12-2011 07:16 PM

يا جماعة بالنسبة لموعد كل جامعة ما اعتقدش بقى نها هتفرق يوم إيه المهم المفيد .. وبالنسبة للتعيين هيكون على الكشف المرسل .. وبالنسبة للأوائل في الخارج .. معلش لازم تتواجد بنفسك خلال 60 يوم .. وأنت ليك عندي نصيحة .. انت بره مصر أوكيه خليك ولما يجي موعد جامعتك شوف حد معرفة في التنظيم والإدارة في القاهرة أو حتى حد من طرفك يروح هناك يسأل انت اتوزعت فين ؟؟ هيقولولوا لما ينزل هو بنفسه يقولهم انا مش لازمني الجواب أنا بس عاوز اعرف راح اتوزع فين؟؟ ودي سهلة جدا انك تعرفها .. وبكده تقدر تقيم وضعك هل انت تنزل وتستلم لو الموضوع يستاهل أو تنفض وتقعد عندك ..

د.بتول 16-12-2011 07:49 PM

دكتور عبد الرحمن ينفع التظلم لو التعيين مش في مدينتي ؟ وإزاي يكون التظلم ؟ علشان لو ينفع تقديمه في نفس يوم الاستلام لاني خارج القاهرة

assemasuty 17-12-2011 10:34 AM

عايزة أسال هو تسليم الجوابات من الساعة كام وهيستمر للساعة كام

mmm513654 17-12-2011 10:45 AM

السلام عليكم د. عبدالرحمن المنياوي
مفيش اي اخبار جديده عن جامعه الازهر
عن الميعاد او الكشوفات الي راحت التنظيم والاوداره
شاكرين ومقدرين تعاونكم

قانونية 17-12-2011 12:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.عبدالرحمن المنياوي (المشاركة 4163201)
الاحتياجات لم تحدد بعد .. والمقصود بالخارج أي من خارج المنحة يعني على حسابه

كل الشكر والتقدير لسيادتكم واسمح لى سيادى الفاضل بأن افضى اليك بما يلم بنا من الحسرة والالم عند الاعلان عن المسابقات الخاصة بالجهاز الادارى للدولة والتى يعلن عنها بالصحف المصرية وما تشملة من شروط ظالمة وأهمها شرط السن الذى لايزيد عن الثلاثين الا يعلم من يضع هذا الشرط كم عانينا من الواسطة التى اضاعت علينا حق التعين فى كل المسابقات السابقة والسبب اننا من ابناء الطبقة الكادحة المهمشة الذين بذلنا كل الجهد للحصول على درجة علمية على حسابنا الخاص
أتمنى ان ينظر لنا المسئولون بعين الرأفة وهم يعلنون عن احتياجاتهم لامثالنا من الحاصلين على ماجستير سواء عن طريق المنحة أو على حسابنا الخاص ولا يضعون شرط السن عائقا فى الحصول على حقنا فى التعين مثلنا مثل غيرنا
ولك جزيل الشكر ووفقك الله لما يحبة ويرضة

د.عبدالرحمن المنياوي 17-12-2011 01:25 PM

بالنسبة للإعلانات بدأت الحكومة في تنبيه كافة الاجهزة بالدولة لتيسير شرط السن .. ثم إنه لو بتتكلمي على إعلانات المدرسين امساعدين فالشرط 40 سنة للمدرس و35 للمدرس المساعد ويتم النظر في إلغاء هذا الشرط لتكون العبرة بالتقدير فقط .. القصة بس إن فيه بعض الجامعات بصراحة بدأت في اعتبار احاصلين على الماجستير في الحقوق بنظام الدبلومتين أنهم غير معترف بهم في الحصر .. ومعترفة فقط بمن حضر الرسالة..

منيسو 17-12-2011 02:13 PM

بسم الله الرحمن الرحيم
جدول استلام خطاب الترشيح
بنى سويف ودمنهور والمنيا 24/12
كفر الشيخ وجنوب الوادى وسوهاج 25/12
عين شمس واكاديمية الفنون وأكاديمية السادات 26/12
المنوفية 27/12
القاهرة 28/12
بنها 1/1
طنطا 2/1
اسكندرية وأسيوط 5/1
بورسعيد وقناة السويس 8/1
الزقازيق والفيوم 9/1
المنصورة 10/1
حلوان 14/1
جامعة الأزهر سيتحقق الموعد لاحقا
مبروك

منيسو 17-12-2011 02:15 PM

والخبر تم نشره باليوم السابع بعد إنتهاء المؤتمر الصحفى الذى تم عقده اليوم مع د/ صفوت النحاس
اليوم السابع ( تقارير مصرية )

eamey 17-12-2011 02:45 PM

هولازم الواحد يروح بنفسه ولا ينفع حد ينوب عنه ولو الواحد مرحش فى اليوم المحدد لجامعته فيها مشكلة وشكرا

د.عبدالرحمن المنياوي 17-12-2011 02:49 PM

النحاس يعلن تعيين 47 ألفاًَ من أوائل الجامعات 24 ديسمبر الجارى السبت، 17 ديسمبر 2011 - 13:41 الدكتور صفوت النحاس رئيس الجهاز المركزى للتنظيم والإدارة الدكتور صفوت النحاس رئيس الجهاز المركزى للتنظيم والإدارة كتب وليد عبد السلام Add to Google أعلن الدكتور صفوت النحاس، رئيس الجهاز المركزى للتنظيم والإدارة، عن فتح باب تسليم خطابات تعين 47 ألف خريج من أوائل الجامعات بداية من 24 ديسمبر الجارى وحتى 14 يناير المقبل والمتوقف تعيينهم منذ عام 2003 وحتى الآن باستثناء خريجى جامعة الأزهر والذى لم يتم استفاء بياناتهم حتى الآن، على أن يتم تحديد موعد لاحق للإعلان عن تعينهم. وأكد النحاس خلال مؤتمر صحفى اليوم، السبت، بمقر الجهاز المركزى للتنظيم والإدارة تأخر العديد من الجامعات فى إرسال بيانات أوائل الخريجين المطلوب تعينهم، مشيرا إلى أن معظم البيانات الواردة من الجامعات للجهاز بها أخطاء جسيمة، الأمر الذى دفع مسئولى الجهاز إلى ردها للجامعات لتصحيح الأخطاء الواردة بها على أن ترسل للجهاز مرة أخرى. وحمل النحاس وزير التعليم العالى والدولة للبحث العلمى ورئيس أكاديمية البحث العلمى ورؤساء الجامعات مسئولية تأخر إجراءات تعيين الـ20 الأوائل بالجامعات، لافتا إلى أنه سيتم تسليم الخطابات لخريجى جامعة بنى سويف ودمنهور والمنيا 24 ديسمبر وكفر الشيخ وجنوب الوادى وسوهاج 25 ديسمبر الجارى، وعين شمس وأكاديمية الفنون وأكاديمية السادات 26 من ذات الشهر، والمنوفية 27 ديسمبر والقاهرة 28 من نفس الشهر، على أن يتم تعيين أوائل جامعة بنها 1 يناير 2012 وطنطا 2 يناير والإسكندرية وأسيوط 5 يناير، وبورسعيد وقناة السويس 8 يناير والزقازيق والفيوم 9 يناير والمنصورة 10 يناير وحلوان 14 يناير. وكشف رئيس الجهاز عن تعمد أكثر 600 جهة إدارية بالدولة عن إخطار الجهاز بالدرجات الوظيفية الخالية وتابع قائلاً، إن التعيينات على الدرجات الخالية لها علاقة بالعاملين المطلوب تثبيتهم فى الجهات، وهو ما أثار حفيظة الجهات من عدم تعين العاملين المؤقتين لديها. وأشار النحاس إلى أن تعيين أوائل الخريجين سيكلف الدولة فى أول سنة تعين أكثر من نصف مليار جنيه. وفى ذات السياق قال النحاس إن الجهاز قام بتثبيت أكثر من 162 ألف من العاملين المؤقتين على الباب أول، مشيراً إلى فحص 21 ألف شكوى واردة من الجهاز الإدارى للدولة، كما تم دراسة 23 ألف طلب نقل للعاملين بالجهاز الإدارى للدولة من فبراير الماضى وحتى الآن.

eamey 17-12-2011 03:21 PM

ياريت يد عبد الرحمن ترد على سؤالى هو لازم الواحد يروح بنفسه وفى اوراق نخدها معانا وينفع حد ينوب عنى

د.بتول 17-12-2011 05:05 PM

يا جمااعة ايه الاوراق المطلوبة معانا يوم استلام الجواب؟

emy142005 17-12-2011 05:16 PM

هو تسليم الجوابات فى مقر التنظيم والادارة التابع لمحافظة الكلية ولا فى القاهرة ياجماعة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

mmm513654 17-12-2011 05:31 PM

بالنسبه لاوائل الازهر رح يكون ايه الحل دلوقتي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تقى83 17-12-2011 05:49 PM

بعد اذن يادكتور انا كنت واخدة منحت ماجستير وخلصتها وبعدها عميد الكلية لغى المنح وماكملتش الدكتوراة لنها كانت هتبقا مكلفة قوى وكنت الاولى على قسمى واسمى نزل من العشرين لاوائل على الكلية لما الاعلان تقديم الاوائل نزل رحت قدمت ورقى ف مبنى المحافظة وكتبت انى معايا ماجستير وحطيت صورة شهادة التخرج والماجستير . السؤال هوا مفروض ااقدم الماجستير ف مكان تانى ولا التعيين هيراعى دة وهيعينى بية ولا مفروض اعمل اية . الصراحة انا حاسة انى مش فاهمة حاجة

تقى83 17-12-2011 06:15 PM

معلشى يا دكتور عبد الرحمن بس عاوزة اعرف هما منين هيعرفو انى من طلاب المنح . بعد ما العميد لغا المنح من3سنين ومعاتش منح ف كليتنا كلية الزراعة جامعة المنصورة انا خدت الماجستير والحمد لله. بس هعمل بها اية ومافيش تعيين بها مع انى كنت الاولى على قسمى ومن العشرين الاوائل

منايا الفردوس 17-12-2011 06:43 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة بكل اخوانى واخواتى فى المنتدى
اهلا بيكم معذرة بقى على طول غيابى
وشكرا للى سئل عنى واللى ما سالش
وكنت بسالكم يا ترى هل كلام الجدول الزمنى ده بقى فعلا خبر اكيد ولا لسة بردو ما نثقش دلوقتى
وهل الجرايد فى حد ذاتها لو كتبت الخبر بكرة باذن الله يبقى صحيح ولا فى حاجة نثق فيها اكتر من الجرايد
خصوصا انى اعرف واحد اتصلت بالتنظيم والادارة وقالوا جوابات التعيين هتكون عن طريق البريد
وجزاكم خير الجزاء

هدي امة الله 17-12-2011 07:23 PM

يارب يسر يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااارب

المكتبي 17-12-2011 07:41 PM

ربنا ييسر الامور

يوسف ا 17-12-2011 07:44 PM

إنك شمس والملوك كواكب فإذا طلعت لم يبد منهم كوكب
هذه رسالة حب وإعزاز وتقدير إلى الدكتور الفاضل/ عبد الرحمن
نشكرك على مجهودك العظيم طوال المشوار والذى انتهى بالتعيين الذى ينتظرنا على الابواب إن شاء الله،والذى كان لك فيه بصمات واضحة لا أحد ينكرها ، سدد الله خطاك وجعل الجنة مثواك ،ووفقك ورعاك .
أخوك / يوسف.............. أسيوط

د.عبدالرحمن المنياوي 17-12-2011 08:00 PM

لا وجود اي أوراق سوى تحقيق الشخصية واحتياطي وصل الاتلام اللي أخدتيه لما مليتي الاستمارة .. وأنا قلت كتيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي يييييييييييييييير ماينفعش حد ينوب عن حد .. وياريت الناس تقلب في الردود وتقراها يا جماعة .. وشكرا

د.عبدالرحمن المنياوي 17-12-2011 08:05 PM

الأخ يوسف .. كلامك والله كتير علينا ونتمنى أن تذكرنا بالدعاء كما مررنا على بالك ..

د.عبدالرحمن المنياوي 17-12-2011 08:11 PM

للأخت تقى 83 : موضوع المنح مختلف عن موضوع اتعيين كأوائل .. لو انت موجوده تبع اأوائل يبقى التعيين كله في أماكن إدارية بس هيراعوا توزيعك في أماكن أفضل لو انت معاك ماجستير .. ومادام قدمتيها عند الاستمارة خلاص .. تمام .. أما موضوع المنح بقى فكل جامعة عملت حصر بأولادها من طلاب المنح الذين أنهوا المنحة وحصلوا على الدرجة منذ بداية نظام المنح وحتى الآن لو امك كليتك بعتته خلاص يبقى انت ضمن الـ1702 درجة على الكادر الخاص اللي خاصين بالمنح .. ودول هتتم إجراءاتهم خلال يناير ..

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 11:26 AM.