بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   أرشيف المنتدي (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=513)
-   -   حملة.. " حجاب المرأة المسلمة " متجدد !! (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=422795)

كفانى حب ربى . 19-08-2011 12:39 AM

جزاكم الله خيراً

ربى الله ليس لى رب سواه 19-08-2011 01:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scream angle (المشاركة 3857918)
والله يا جماعة بفرح جدااااااااااا لما اشوف بنات زيكو والنقاب ربنا يثبتوا وانا ياااااااارب اقدر بقى وبرضه محدش قالى اتكلموا عن النقاب ده مقسات ولا ايه انا جبت واحد بس مش عارفه البسه ومعرفشل ما اجى اشترى اقول ايه وبحرج جدا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ده طبعا دون النظر انى اقنعتهم والحمد لله

نصيحة اشترى النقاب اللى على شكل نصف دائرة من الخلف (انا بحب النوع دة خالص وبيريحنى )
وبعدين لما تيجى تشترى النقاب خلى بالك من ان فتحات العنين تكون قد بعض(علشان متتعصبيش بعد كدة وانتى بتلبسية)ولما تيجى تلبسى النقاب خلى القماشة اللى بين العنين تكون فى النص بالظبط
وان شاء الله مع كتر لبس النقاب هيكون لبسة اسهل وربنا معاكى

usernamo 19-08-2011 09:16 AM

اه يا ام عمار ... كم ابكيتينى .. كم قسوتى على بهذه الانشودة و القصة .. كم كسرتى ابواب حجرات قلبى بهذه المأساة .. انا ذكر و اقولها لك .. تألمت لفاطمة اشد الالم فعلاً .. كنت بادخل هذه القصة و كأننى انا فاطمة .. احييى من كتب القصة فعلاً .. اللهم تُب علينا ..
عفواً انى دخلت قسم خاص بالفتيات .. لكن شدنى اسم هذه القصة و اردت ان اعرف خاباياها ...

scream angle 19-08-2011 05:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كونان777 (المشاركة 3864639)
نصيحة اشترى النقاب اللى على شكل نصف دائرة من الخلف (انا بحب النوع دة خالص وبيريحنى )
وبعدين لما تيجى تشترى النقاب خلى بالك من ان فتحات العنين تكون قد بعض(علشان متتعصبيش بعد كدة وانتى بتلبسية)ولما تيجى تلبسى النقاب خلى القماشة اللى بين العنين تكون فى النص بالظبط
وان شاء الله مع كتر لبس النقاب هيكون لبسة اسهل وربنا معاكى

هو ده الى حصل معايا بالظبط الفتحات مش اد بعدها ;) ومردتش اروح اغيره منعا للاحراج بس وسكت :bosyht9:

ربى الله ليس لى رب سواه 19-08-2011 11:50 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بصى يا scream angle لو أنتى محرجة ترجعية فمش مشكلة حاولى تظبطى العنين وتخليهم اد بعض
بالخياطة وان شاء الله ربنا هيستر ويكون النقاب كويس
وكمان انتى ممكن تخلى ماما تشترى لك واحد جديد على العيد وكأنة تبع هدوم العيد أو على المدرسة
وتخلى اللى معاكى دلوقتى للمشاوير القريبة ولما تكونى بتنشرى فى البلكونة وكدة يعنى

scream angle 20-08-2011 03:27 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كونان777 (المشاركة 3869120)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بصى يا scream angle لو أنتى محرجة ترجعية فمش مشكلة حاولى تظبطى العنين وتخليهم اد بعض
بالخياطة وان شاء الله ربنا هيستر ويكون النقاب كويس
وكمان انتى ممكن تخلى ماما تشترى لك واحد جديد على العيد وكأنة تبع هدوم العيد أو على المدرسة
وتخلى اللى معاكى دلوقتى للمشاوير القريبة ولما تكونى بتنشرى فى البلكونة وكدة يعنى

كلام جميل وانا هعمل كده ان شاء الله
:028ja7::028ja7::028ja7::028ja7::028ja7:

lolo nice 20-08-2011 05:02 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركااته
أخواتى العزيزاات أنا عضوة جديدة وأحببت ان انضم اليكم وقرأت الموضوع
وكل التعليقاات تقريبا وأرجو ان نكون جميعا صديقات وأرجو أن تتقبلونى
كصديقة لكم و وشكرا

ربى الله ليس لى رب سواه 20-08-2011 10:33 AM

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة
أهلا بيكِ يا lolo nice وان شاء الله انتى معانا
ويارب تكون منتقبة أو ناوية على النقاب

lolo nice 20-08-2011 08:30 PM

شكرا لك أختى كونان 777 هو أنا الصراحة زى ما تقولى كدا لسا مبتدئة كنت بلبس بناطيل وتونيكات طويلة بس بقيلي أسبوع بلبس جيب وعليها بلوزات طويلة وطرح طويلة بس دايما بفكر انى البس النقاب وان شاء الله ربنا هيكرمنى بلبسه أمين بس ألاول بفكر انى البس عبايات او كدا وتكون واسعة بس المشكلة انى رفيعة والحاجات مش بتيجي على ادى خاالص والجيب بتيجي بالعاافية

ربى الله ليس لى رب سواه 21-08-2011 05:55 PM

الرفع مش مشكلة أوى(لانى بعانى منها) بس انتى عليكى بالاسدال والطرحة الطويلة عليه وياسلام
دا أنت هتكونى ذى القمر ان شاء الله وبعدين ان شاء الله هيكون النقاب ويكون شعارك (فى النقاب حتى التراب)
اعطاك الله طول العمر وحسن العمل

lolo nice 22-08-2011 08:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كونان777 (المشاركة 3876516)
الرفع مش مشكلة أوى(لانى بعانى منها) بس انتى عليكى بالاسدال والطرحة الطويلة عليه وياسلام
دا أنت هتكونى ذى القمر ان شاء الله وبعدين ان شاء الله هيكون النقاب ويكون شعارك (فى النقاب حتى التراب)
اعطاك الله طول العمر وحسن العمل

اللهم امييييين والله أنت اللى زى القمر مش عارفة أقوولك ايه وشكراااااا على نصاايحك الجميلة اوووووى وان شاء الله خلال اليوومين دول هنزل واشتررى اسداال بجد أناا سعيدة جداا ان ربنا كرمنى بدخوول المنتدى الجميل دا

نورة أ 22-08-2011 08:23 PM

السلام عليكم
لا ادرى هل ستتقبلين رايى ام لا
بما انك عرضتى رايك اعرضى الراى المعاكس
حتى يكون دعوتك موضوعية

lolo nice 22-08-2011 09:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نورة أ (المشاركة 3880862)
السلام عليكم
لا ادرى هل ستتقبلين رايى ام لا
بما انك عرضتى رايك اعرضى الراى المعاكس
حتى يكون دعوتك موضوعية

عفوااااا اختى لم افهم قصدك

ربى الله ليس لى رب سواه 22-08-2011 10:25 PM

مبروك الاسدال مقدما يا lolo وعقبال متفرحينا بالنقاب وبالنسبة لنورة فأنا اعتقد إنها تقصد الرأى الثانى فى النقاب كونة فرض ام محببوالله اعلم

lolo nice 22-08-2011 11:58 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كونان777 (المشاركة 3881287)
مبروك الاسدال مقدما يا lolo وعقبال متفرحينا بالنقاب وبالنسبة لنورة فأنا اعتقد إنها تقصد الرأى الثانى فى النقاب كونة فرض ام محببوالله اعلم

اهاااااا الله يباارك فيك ياا قمر

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 01:16 PM.