بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية العلوم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=166)
-   -   مين علوم الاسكندرية؟؟؟؟؟؟؟؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=67156)

محمد.فوكس 26-02-2010 05:42 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة broken heart2010 (المشاركة 2011372)
مش عارفة صراحة ازاي بالظبط بس تقريبا للناس اللي ناقصة حاجات بسيطة ع النجاح وانشاء الله ربنا يكرمك وتكون منهم

يا رب
بس المهم اكيد في تغيير في النتيجة صح؟

محمد.فوكس 27-02-2010 04:38 PM

يا جماعة يا ريت حد يرد عليا بسرعة.
هل في مادة احصاء2 معروضة في التسجيل؟
هل رياضيات للكيمياء 1 معروضة؟

broken heart2010 27-02-2010 08:37 PM

يا جماعة هيا شكاشن كيمياء بدات النهاردة ولا ايه النظام

broken heart2010 27-02-2010 08:39 PM

سوري سكاشن

broken heart2010 27-02-2010 08:42 PM

يلهوي حتي التسجيل بتاعي حطهولي غلط ع موقع الكلية دانا لسة مخلصتش من اول مصيبة بتاعة تاريخ العلوم ياريت يا جماعة الكل يدخل ويتتاكد

l0vely girl 27-02-2010 08:57 PM

يا جماعة انا بقدرة قادر كده و الحمد لله لقيت مضافلى مادة زيادة
و يا ريت المادة اسمها يطمن حتى .. مادة جيومورفولوجيا :bosyht9: نفسى اعرف يعنى ايه طيب المادة دى و جت عندى ازاى

و كمان مش ضايفين اساسيات ادارة ... انا خلاص تعبت من الكلية دى :angry2:
نفسى مرة واحدة يعملو حاجة صح للاخر

كل واحد يدخل على موقع الكلية يتاكده من المواد بتاعته ايه

محمد.فوكس 28-02-2010 04:45 AM

يا جماعة انا برضه ضافولي بدل اساسيات الادارة مادة عجيبة اسمها مقدمة في علم تطور النبات.
نبات ايه اللي اخده بس.
يا ريت يا جماعة حد يقولي
في احصاء 2 الترم ده؟
هل في رياضة للكيمياء بتاعت الترم الاول معروضةالترم ده؟

elkasass 28-02-2010 01:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد.فوكس (المشاركة 2017624)

يا ريت يا جماعة حد يقولي
في احصاء 2 الترم ده؟
هل في رياضة للكيمياء بتاعت الترم الاول معروضةالترم ده؟

هو فيه مادة مقدمه فى الاحتمالات والاحصاء دى نازله بس دى غير احصاء بتاعت كيميا اللى انت اخدنها فى الترم الاول دى اخف شويه دى انا مسجلها

محمد.فوكس 28-02-2010 04:25 PM

يا جماعة في محرم بيه متعلق جداول امتحانات و في جداور مكتوب عليها مشروع جدول..يعني مش نهائي؟
و انا دلوقتي كانت مسجل مادتين متعارضين في الامتحانات لقتهم حاطنلي التسجيل عالنت و غيرو مادة منهم و خلوها مقدمة في علم تطور النبات.
بس لما رحت اجيل وصل التسجيل من وحدة الحاسب الآلي لقيت التسجيل هو هو زي ما انا عايزه.
طب اصدق مين و معاد الامتحان هعمل فيه ايه؟
_________
بروكن هارت هو احتمال رفع المواد ده كام في المية؟
يعني موجود لسه ولا خلاص؟
________
على فكرة دكتور التحليلية النهاردة قال ان في سكاشن الاسبوع ده.
و السكاشن متقسمة بارقام الجلوس عند المعمل اللي ورا الجامع.

broken heart2010 28-02-2010 06:42 PM

بصوا يا جماعة اللي يلاقي تشجيله غلط ع النت لاززززززززززززززززززم يروح يصححه من وحدة الحاسب اللي في محرم بيه لان المرشدة بتاعتي قالتلي ان ده اهم من التسجيل نفسه وهو اللي هيتاخد بيه وبالنسبة للرفع فهما رفعوا المواد الاختيارية الاقتصاد وتاريخ العلوم ده كلام اكيدد

broken heart2010 28-02-2010 07:12 PM

سوري تسجيله هههههههههههههه مش عارفة ايه حكايه السين معايا وع فكرة يا محمد فوكس كل السكاشن بدات من السبت مش التحليليه بس

one way 28-02-2010 09:35 PM

انا لقيت تسجيلى الحمد لله صح وتقريبا دى الحاجة الوحيدة اللى صح وليقت باقى اصحابى مبهدلين الدنيا فيهم انا مش فاهمة ايه اللى احنا فيه ده
وبمناسبة سكاشن قسم كيميا بدات الاسبوع ده من اول يوم السبت واعرف ناس حضروا السبت بس اخدوا نظرى العملى ومشتغلوش عملى عشان المعيدين قالولهم احنا عارفين ان اكتركم مش عارفين ان فى سكشن الاسبوع ده فاللى فاته سكشن ميقلقش ده بخصوص (العضوية )
لكن بخصوص التحليلية انا معرفس اخدوا ايه بالظبط بس هى شغالة الاسبوع ده عادى
معلش ياريت يا nogha لو بتدخلى هنا تقوليلى اخد تركيب جزيئات حيوية 1 ولا 2 ؟؟؟عشان انا واخدة 1 ومعادها متعارض مع محاضرة الرياضة وملهاش معاد تانى وسمعت ان 2 اسهل ودكاترتها احسن فياريت تساعدينى لو عندك معلومات
وبالنسبة للرياضة بتاعة الترم الاول عشان سؤال محمد فوكس ففى محاضرة يوم الخميس بس مش عارفة معادها امتى بالظبط روح شئون الطلبة واسال مديرة الشئون اسمها مدام ماجدة هى عارفة المعاد بالظبط

محمد.فوكس 01-03-2010 05:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة broken heart2010 (المشاركة 2018759)
بصوا يا جماعة اللي يلاقي تشجيله غلط ع النت لاززززززززززززززززززم يروح يصححه من وحدة الحاسب اللي في محرم بيه لان المرشدة بتاعتي قالتلي ان ده اهم من التسجيل نفسه وهو اللي هيتاخد بيه وبالنسبة للرفع فهما رفعوا المواد الاختيارية الاقتصاد وتاريخ العلوم ده كلام اكيدد

مش هيرفعوا اي حاجة تانية؟
و بعدين نعرف منين نتيجةالرفع هينزلوها في الكلية ولا عالنت؟

محمد.فوكس 01-03-2010 05:43 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة one way (المشاركة 2019108)
وبالنسبة للرياضة بتاعة الترم الاول عشان سؤال محمد فوكس ففى محاضرة يوم الخميس بس مش عارفة معادها امتى بالظبط روح شئون الطلبة واسال مديرة الشئون اسمها مدام ماجدة هى عارفة المعاد بالظبط

يعني المهم انها نازلة

Nogha 01-03-2010 09:35 AM

انا دخلت على موقع الكلية و لقيت تسجيلى سليم بس لقيت شوية من اصحابى مضافلهم مادة نبات اظن اسمها مقدمة في علم تطور النبات

اقتباس:

معلش ياريت يا nogha لو بتدخلى هنا تقوليلى اخد تركيب جزيئات حيوية 1 ولا 2 ؟؟؟عشان انا واخدة 1 ومعادها متعارض مع محاضرة الرياضة وملهاش معاد تانى وسمعت ان 2 اسهل ودكاترتها احسن فياريت تساعدينى لو عندك معلومات
طالما 1 معادها متعارض مع محاضرة عندك خلاص يبقى خدى 2 (انا برده فيه وحدة صحبتى فى قسم كيميا عندها نفس مشكلتك دى و اخدت معانا 2)
بالنسبة لموضوع مين اسهل فأنا حقولك وجهة نظرى الشخصية
بصى يا قمر
2 جميلة جدا و دكاترتها تححححفة (د. القرش ود. جليلة) و سهلة برده
بس
انا عن نفسى
حبيت 1 اكتر رغم ان 2 دكاترتها احسن بس انا حبيت 1 اكتر لأن بندرس فيها خصوصا مع د. المالكى وراثة و انواع السرطان (ربنا يشفى الجميع) و انا اصلا مغرمة باى حاجة فيها وراثة او امراض سرطان و غيره (بحب اعرف سبب وجود المرض) و ده لقيته فى 1 اكتر
دى وجهة نظرى الشخصية لأنى بحب الحاجات اللى قلتهالك اكتر

انما 2 فعلا برده رااااااااائعة و د. القرش و د. جليلة فعلا اقل حاجة تتقال فيهم انهم فعلا متميزين

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 01:46 AM.