بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   القسم العلمى و الصحى (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=567)
-   -   ضع حلمك او رؤيتك وباذن الله ستجد تأويله هنا (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=355267)

rania ezzat 27-07-2013 09:28 AM

انا ساكنه في غرفة فوق سطح وحلمت ان الغرفة اتحرقت

أمنيات 27-07-2013 11:59 AM

حلم ..

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته..

الافضل أن ابدأ باني استخرت قبل ان ارى هذا الحلم و اعتبره غريب بعض الشي..
المهم: انا حلمت اني بسوق سيارتي بالليل و رايحة على الدورة ( انا مسجلة في دورة ) و كانت ظلمة و عتمة كتير.. المهم شفت هادا المحل تبع قهوة و اشتهيت فرحت صفيت على جنب قدام المحل و طفيت سيارتي بس ما نزلت ( لم يكن هنالك احد بجواري في السيارة) التفتت للحظة و لم اطلعت جنبي لقيت الاستاذ اللي بيدرسني بالدورة و قعدنا نتكلم مع بعض بس مش فاكرة ايش بصراحة و بعدين اجيت بدي اشغل السيارة بس من العتمة مش شايفة وين عم بحط المفتاح و طول الوقت مش راضي يدخل و انا قلت بسم الله الرحمن الرحيم بالحلم و انا قلت بالحلم اني عم بحاول اشغل السيارة بمفتاح البيت عشان هيك المفتاح مش راضي يدخل و بعدين دخلت المفتاح صح و اشتغلت السيارة.. وبس

ملاحظة:
1) انا غير متأكدة اذا كان للحلم بقية لاني لا اتذكر ماذا حدث بعد ذلك
2) انا مستخيرة لانو اتقدملي واحد بس انا استغريت اني شفت الاستاذ بالحلم ..ان شاء الله خير يارب

و جزاكم الله خيرا..

samaesam 28-07-2013 06:58 AM

الابرة

انا حلمت بان انا واخويا كنا رجعين من مشوار وشفنا ابن خالى ومامته مع العلم ان مامته متوفية شفناه فى اول شارعنا ساكن هناك مع العلم انه ساكن بعيد عننا يعنى ده مش بيته وكانت مماته تعبانة مبتقدرش تمشى فشالها هو واخويا طلعها للبيت ومامته حلفت علينا اننا نقعد فضلت تبوس وتحضن فيا وقعدنا نضحك واحنا نازلين مامته قالت لابن خالى انزل معاهم وصلهم متسبهاش لوحدها ولما نزلنا الدنيا كانت ليل وبتشتى وفضلنا ماشيينى لحد ما وصلنا تحت بتنا لقيت ماما كانت بصة من البلكونة قلقانة اول ما شافته اطمنت وانا باصلها ببوص ورايا لقيت ابن خالى راكع على الارض وعمال يشكشك نفسه بابرة وبينزل دم من كل حتة فى جسمه وباصللى وبس ارجو التفسير بسرعة يا رب خير

adhm biso 28-07-2013 03:07 PM

دايما يتكرر معى هذا الحلم انا انا وزوجى انفصلنا وانا احاول الاتصال بة والحث عنة ولكنى لااستطيع واحيانا لاخبرة باننى ساتزوج غيرة ولكن كلما اتصلت بة اكتب الرقم خطا مع انى حفظاة مع العلم اننى احبة وهو يحبنى والعلاقة بيننا مستقرة وطيبة جدا وعندى ثلاث اولاد ولا افكر نهائيا فى شيئا من هذا لانى على ثقة تامة من العلاقة بيننا ارجو الرد

انا سها 28-07-2013 03:41 PM

اختى حلمت ان دبلتها انكسرب وهى كانت قلقانه من ماما وخطيبها

singer111 29-07-2013 01:13 AM

حلمت بالمدرسة والاستاذ بيقولي فين قائمة الفصل

طيف الهدى 29-07-2013 02:06 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
حلمت ثور داكن اللون و حصان ابيض وفوقه رجل يبتسم
فلا اعرف ما سر هذه الابتسامة هل هي سخرية أم خبث أم انه بالفعل يبتسم لي
فكان الحصان والثور يطاردونني وكنت أحاول الهروب
وكل هذه الأحداث كانت في بيت جدي فهربت وأنا أصرخ وابكي لابي
هيا لنذهب من هذا البيت ولن نأتي إلى هنا مرة اخرى و قابلت خالتي
وقالت هل فعلاً لن تأتيا مرة أخرى إلى بيتنا.. هذا ما اتذكره ...
.. غير متزوجة ولا مخطوبة .. طالبة .
أتمنى تفسير حلمي .. وجزاكم الله خيراً ...

samaesam 01-08-2013 12:07 AM

ايه التاخير ده كله

ايمان-تونس 02-08-2013 12:44 PM

حلم بخالتي المتوفاة

السلام عليكم
ارجوا منكم تفسير حلم
رأيت في المنام ان خالتي المتوفاة انها مشلولة و تشتكي من ساقها ( قبل الوفاة كانت سليمة) و كنت احبها جدا فحملتها لمساعدتها فصعدت سلم طويل و عال جدا (بس شكل السلم مخيف جدا) و كانت امراة لا اعرفها تساعدني و في اخر الدرج كان فيه غرفة فيها اشخاص لا اعرفهم و قلت في نفسي انهم اطباء ليعالحوها.
شكرا.

محمدالخضر 02-08-2013 04:04 PM

شكراااااااااااااااااااااا

محمدالخضر 02-08-2013 04:08 PM

تفسير الاحلام

ماهو تفسير الخاتم فى الحلم

محمدالخضر 02-08-2013 04:16 PM

تفسير الخاتم فى الاحلام

aleman 03-08-2013 08:17 PM

باذن الله يتم تفسير الاحلام عن قريب
عذرا

samaesam 07-08-2013 05:28 AM

طب امتى بقى بسرعة بليز ده بقاله اكتر من اسبوع:angry2:

samaazozarokaa 07-08-2013 11:33 PM

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا حلمت ان انا وماما واخواتى فى محل ملابس وقاعدين بنقى و لقيت اتنين معايا فى المدرسة زمايلى وهم الاوائل على المدرسة ومتفووقين جداا ولقيتهم لابسين فستاين جميله جداا ولونها تقريبا كان موف وانا بقول لى ماما بصى الفساتين دى حلوة اووى عارفه مين دول وقولتلها على اساميهم وانهم الاوائل على المدرسة وبقول لى اختى استنى اشوف هينقوا انهى سلسله على الفستان عشان اجيب زيها بالظبط واستنتهم لحد ما مشيو ورحت انا واختى على استاند الى موجود عليه الفستاين زى الى هما لبسنها وبنقى الالوان وصحيت من غير ما اعرف هلبس الفستان ولا لا :(

انا رايحه ثالثه ثانوى ,,عندى 17 سنه ,,

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 08:44 AM.