بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية التجارة (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=162)
-   -   تجمع طلبة تجارة انتساب "جامعة القاهرة" 2009 - 2010 (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=157074)

salomeh 29-01-2010 10:19 AM

ف السنه اللى اتغلبنا منهم ف السودان مسحنا بكرامتهم الارض ف انجولا
شجع مصر مفيش مناسبه احسن من انك تشجع مصر لانها ام الدنيا غصب عنهم ولاد ال.....
جم قالوا بعد بعد ماتش السودان احنا ابطال افريقيا ف المصريين قالوا ازاى احنا ابطال افريقيا 2008-2006
قالوا م انتوا خدتوا البطوله عشان احنا مش موجودين هنوريكوا ف 2010
جت 2010 واحنا اللى عرفناهم مقامهم بتوقيع
حسنى زيزو عبد الشافى واخيرا بوتريكه المستقبل جدو
وعمهم المعلم

theorcs 29-01-2010 11:28 AM

ألف مبروك على الفوز وكل المصريين
ده إقل حاجة لاسترجاع كرمتنا
أحنا كنا مولعين البلد إمبارح
أنا لسه مروح دلوقتى الساعة 9 ص
وهى كلمة هقولها لكل جزائرى هان مصر
بررررررم بررررررم ترارا رارا
:022yb4::p:022yb4::p:022yb4:

invent_yas2020 29-01-2010 02:26 PM

انا شوفت الردود و المشاركات الرائعه من الموبايل (ويجب ان ارد) رايت الردود التي تعبر عن فرحه المصرين و اصابة الجزائرين ونحب جميعا ان نقول من كل قلب المصرين والعرب (الف مبروك لمصر الافضل للفوذ و هارد للجزائر الشقيق ونحن نفخر اننا جميعا عرب ومصرين وهذه هي اخلاقنا)

mina_totti65 29-01-2010 06:27 PM

نرجع بقى لمذاكرتنا احنا المفروض متبالغش فى الفرحه دلوقتى لسه عندنا ماتش صعب مع غانا

و احنا عندنا ماتش اصعب مع الموارد ههههههههه

طبعا محدش فاهم حاجه الحمدالله يعنى فى المادة دى بسبب الارقام بتاعتها

فانا مش هحفظ ارقام خالللللص

وعملت جدول طلعت فيه الدول وترتيبها من الانتاج والتصدير والاستيراد اول 3 دول فى كل واحده
وبكده نقدر نحفظ ترتيب الدول ويبقى خلصنا من المشكله دى يعنى مثلا

الحديد

نحفظ فيه اول3 دول انتاج اول 3 استيراد اول3 تصدير
ونعملهم فى جدول وكده برضو علىى باقى المعادن والاسماك واللحوم والالياف و البترول والخشب والحاجات الرخمة دى

فلو حفظنا الجدول ده يبقى خلصنا نص المادة تقريبا
لان الماده كلها كده اصلالالالالالا
يتبقى لينا الظروف فى مصر للمورد و الظروف الطبيعيه والبشريه والكلام النظرى التانى ده سهل وقليل جدا ونقدر نذاكره ونحفظه

لان معظمه مشترك يعنى مثلا معظم الحاجات الزراعيه عندنا فى المنهج بتحتاج مياه كتير وحراره عاليه وتربه خصبه ده اللى انا لاحظته مع انى مش فاهم حاجه فى البتاعه دى ومش عارف ايه علاقتها بالتجاره بس ما عليييينا بقىىىى
*اللى جاب ملزمة الحرم يذاكر الرز من اى حاجه عشان مش موجود فيها واكيد هيجى بصراحه ملزمة الحرم زفففففففت اوووى
بس كده خلاص
جربوا الطريقه دى جامده والله
لازم نحاول نخلص قبل بكره بأذن الله
جربوا وقولولى رايكم

invent_yas2020 29-01-2010 06:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mina_totti65 (المشاركة 1928045)
نرجع بقى لمذاكرتنا احنا المفروض متبالغش فى الفرحه دلوقتى لسه عندنا ماتش صعب مع غانا

و احنا عندنا ماتش اصعب مع الموارد ههههههههه

طبعا محدش فاهم حاجه الحمدالله يعنى فى المادة دى بسبب الارقام بتاعتها

فانا مش هحفظ ارقام خالللللص

وعملت جدول طلعت فيه الدول وترتيبها من الانتاج والتصدير والاستيراد اول 3 دول فى كل واحده
وبكده نقدر نحفظ ترتيب الدول ويبقى خلصنا من المشكله دى يعنى مثلا

الحديد

نحفظ فيه اول3 دول انتاج اول 3 استيراد اول3 تصدير
ونعملهم فى جدول وكده برضو علىى باقى المعادن والاسماك واللحوم
والالياف و البترول والخشب والحاجات الرخمة دى

فلو حفظنا الجدول ده يبقى خلصنا نص المادة تقريبا
لان الماده كلها كده اصلالالالالالا
يتبقى لينا الظروف فى مصر للمورد و الظروف الطبيعيه والبشريه والكلام النظرى التانى ده سهل وقليل جدا ونقدر نذاكره ونحفظه

لان معظمه مشترك يعنى مثلا معظم الحاجات الزراعيه عندنا فى المنهج بتحتاج مياه كتير وحراره عاليه وتربه خصبه ده اللى انا لاحظته مع انى مش فاهم حاجه فى البتاعه دى ومش عارف ايه علاقتها بالتجاره بس ما عليييينا بقىىىى
*اللى جاب ملزمة الحرم يذاكر الرز من اى حاجه عشان مش موجود فيها واكيد هيجى بصراحه ملزمة الحرم زفففففففت اوووى
بس كده خلاص
جربوا الطريقه دى جامده والله
لازم نحاول نخلص قبل بكره بأذن الله
جربوا وقولولى رايكم

الحمد لله... انتا كده بوب اوي وبجد يا جماعه اللي هيعمل اللي مينا قال عليه يبقي كده الحمد لله لان الماده كبيره فعلا بس بصراحه معلومات لزيذه بس اللي يهتم بقي‎

chocolate2010 29-01-2010 07:53 PM

ازيكو يا جماعه...........مبرووك على امتحان الاداره بصراحه كان جمييييييييييييييل جدا جدا وعقبال الموارد......

ومليون مبروووووووووووووووووك عالمتش التحفه اللى بجد مشفتش فى جماله قبل كدا وعقبال غانا يارب..........:022yb4:
شكرااا يا مينا عالطريقه هيا فعلا كويسه انا فعلا كنت بعمل كدا اهو اى حاجه تساعد.....

Σ๓ǾżЯф๗άЙŧĨ๕ 29-01-2010 09:33 PM

كلمة واحدة هقولها
ده العاااادى بتاعنا

mina_totti65 30-01-2010 01:04 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة invent_yas2020 (المشاركة 1928102)
الحمد لله... انتا كده بوب اوي وبجد يا جماعه اللي هيعمل اللي مينا قال عليه يبقي كده الحمد لله لان الماده كبيره فعلا بس بصراحه معلومات لزيذه بس اللي يهتم بقي‎

ميرسىىىى يا مخترع :022yb4:

mina_totti65 30-01-2010 01:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة chocolate2010 (المشاركة 1928264)
ازيكو يا جماعه...........مبرووك على امتحان الاداره بصراحه كان جمييييييييييييييل جدا جدا وعقبال الموارد......

ومليون مبروووووووووووووووووك عالمتش التحفه اللى بجد مشفتش فى جماله قبل كدا وعقبال غانا يارب..........:022yb4:
شكرااا يا مينا عالطريقه هيا فعلا كويسه انا فعلا كنت بعمل كدا اهو اى حاجه تساعد.....

مبرووووووك

وميرسى ليكى اووووى

بجد يا جماعه دى اسهل طريقه حاولوا تطبقوها كده وجربوا

a7mad 3eed 30-01-2010 02:33 AM

الطريقه دى جامده اوى يامينا تسلم يابوب

الامل والسعادة 30-01-2010 09:43 AM

الف الف مبروك لمصر ولينا جميعا من حقنا نفرح ونفرس الجزائر ردينا القلم اربعة وعلى رايك الصحف الفراعنة كشفوا الجزائر لا شعب ولا كورة هو دة شعب مصر اللى بيجى عليه مبيكسبش المهم مع ان مفيش حاجة اهم من اننا كسبنا كدة كاننا اخذنا كاس العالم امتحان الادارة كان اجمل امتحان عقبال الموارد الموارد دى مفتحتش فيها حاجة خالص غير دلوقتى
ومتاسفة جدا روحت عند الشجرة بس هعرفكوا ازاى
العوة للفراعنة وياتوا ومعاهم الكاس دة الطبيعى بتاعنا

الامل والسعادة 30-01-2010 09:45 AM

استنيت كتير عند الشجرة انا واصحابى بس معرفتكوش واللى فى اداب كان عندهم امتحان بس احنا بنبقى قاعدين علطول فى الجنينة اللى عند المبنى الرئيسى لتجارة

mina_totti65 30-01-2010 10:14 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الامل والسعادة (المشاركة 1929562)
استنيت كتير عند الشجرة انا واصحابى بس معرفتكوش واللى فى اداب كان عندهم امتحان بس احنا بنبقى قاعدين علطول فى الجنينة اللى عند المبنى الرئيسى لتجارة

اولا مبروووووووووك

ثانيا عادى ولا يهمك ان شاء الله تتعوض المرة الجايه

عموما المخترع كان لابس اللى فى الصورة ده وكل مرة بيلبس ده عشان كده هههههههههههههههههه

اوك فلو شوفتينا تانى هتعرفينا احنا اللى بنبقى قاعدين هناك فى الوقت محدش يقدر ياخد مكانا :022yb4:

ان شاء الله هنكون هناك تانى فى نفس المعاد ان شاء الله الاتنين الجاى بعد الامتحان

invent_yas2020 30-01-2010 12:40 PM

رد سريع لانني بتكلم من الموبايل انا شوفت الردود وبسلم علي كل الناس

mahmoud_khedr 30-01-2010 02:34 PM

ازيكم يا شباب عاملين ايه فى الماده الرخمه دي

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 07:25 PM.