بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   جامعة الأزهر (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=212)
-   -   كلية اللغات والترجمة (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=68628)

wadahfadl 16-08-2010 01:26 PM

معلومة برضه

انا كنت فاكر ان في قسم روسي في الكلية بجد بس والله منكم نستفيد
واكبر مني بيوم خبررررررررررررررررررررررررررررة عني بساعتين

مريم الشرقاوى 20-08-2010 08:25 AM

لوسمحتم انا كان عندى استفسار صغيير
انا عارفه ان فى ثلاثه فروع لكليه اللغات والترجمه بنات بس فوجئت انهم جايبين لى فى الرغبات السنه دى فرع جامعه القاهره بس
انا كنت عاوزه اعرف الفرعيين التانيين راحو فين
ارجو الافاده وشكرا جزيلا

هانى الشرقاوى 21-08-2010 10:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مريم الشرقاوى (المشاركة 2559031)
انا عارفه ان فى ثلاثه فروع لكليه اللغات والترجمه بنات بس فوجئت انهم جايبين لى فى الرغبات السنه دى فرع جامعه القاهره بس
ارجو الافاده وشكرا جزيلا

أعتقد انه ممكن يكون تم إغلاقهم بالشمع الاحمر

wadahfadl 24-08-2010 03:39 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مريم الشرقاوى (المشاركة 2559031)
ارجو الافاده وشكرا جزيلا

طبعا في 3 فروع بس ما ينفعش كلهم ييجو في الرغبات لان في حاجه اسمها توزيع اقليمي يعني انا كولد كان من الممكن ادخل شريعة وقانون اسيوط انما مصر ما جتليش في الرغبات وده نظام قديم جدا ماخوذ به في كل الكليات الا الطب والهندسه والصيدلة
والكليات التانيه في تفهنا والاقصر
ولو عايزة تروحي اي كلية تانيه لازم تقعدي سنه في كلية القاهره وبعدين تحولي للفرع اللي عايزة تروحيه سواء الاقصر او تفهنا
وما تزعليش من هاني اصل رمضان ماثر برضه

مريم الشرقاوى 25-08-2010 07:46 PM

شكرا على الرد
بس كان عندى استفسار تانى
انا مدرستى فى القاهره بس انا عزلت وبقيت جنب كليه اللغات والترجمه فرع 6 اكتوبر ممكن اروح اقدم فيها ولا لازم بعد سنه اولى؟
ومشكووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووور

ويني الدبدوب 26-08-2010 09:15 PM

هالو يا بنات انا مخلصة اداب انجايزي و بدور علي اي كلية ممكن ادخلها ليها علاقة بالغات و اول ما فكرت كان نفسي ادخل لغات و ترجمة الن الدكتور بتاعنا بيدي فيها و بيشكر في طلبتها و الكلية اوي لكن كنت بسال هو ينفع اني ادخلها بس انا مش ازهر وكمان لغة تانية الماني ولو ما ينفعش هو في قسم تعليم مفتوح او خاص ارجوكم افيدوني و هل التنسيق بيكون زي بقيت الطلبة و لا لا وشكراااااااااااااا

wadahfadl 26-08-2010 09:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مريم الشرقاوى (المشاركة 2580230)
شكرا على الرد
بس كان عندى استفسار تانى
انا مدرستى فى القاهره بس انا عزلت وبقيت جنب كليه اللغات والترجمه فرع 6 اكتوبر ممكن اروح اقدم فيها ولا لازم بعد سنه اولى؟

انا اول مرة اعرف ان في فرع للكلية في 6 اكتوبر فهل ده حقيقي وهل هي ازهر
عموما ان كان ده صحيح فالمفروض ان الكلية ما جاتش في التنسيق لانك المفروض في القاهره
لازم تقعدي سنه وبعدين تروحي للكلية اللي عايزاها بس انا مش متأكد فلازم تسالي اهل الخبره زي شؤون الطلبة او تتصلي بالكلية وممكن تجيبي رقمهم من الدليل

ويني الدبدوب 26-08-2010 10:11 PM

بليز يا جماعة حد يجاوبني شكراااا

wadahfadl 27-08-2010 11:32 PM

يا بنات حد يرد علي الاخت

خير ان شاء الله 28-08-2010 02:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ويني الدبدوب (المشاركة 2584982)
هالو يا بنات انا مخلصة اداب انجايزي و بدور علي اي كلية ممكن ادخلها ليها علاقة بالغات و اول ما فكرت كان نفسي ادخل لغات و ترجمة الن الدكتور بتاعنا بيدي فيها و بيشكر في طلبتها و الكلية اوي لكن كنت بسال هو ينفع اني ادخلها بس انا مش ازهر وكمان لغة تانية الماني ولو ما ينفعش هو في قسم تعليم مفتوح او خاص ارجوكم افيدوني و هل التنسيق بيكون زي بقيت الطلبة و لا لا وشكراااااااااااااا

معلش مش قادره افيدك بالظبط
لكن هقولك لك الى اعرفه
حاليا بدأت السبت، أعمال مكتب تنسيق القبول بجامعة الأزهر لتلقى واستلام أوراق الطلاب والطالبات المستنفذين لمرات الرسوب وطلاب وطالبات السنوات السابقة وطلاب تخصص القراءات وطلاب وطالبات الشهادات المعادلة وطالبات الثانوية العامة الراغبات فى الالتحاق بقسم الترجمة الفورية بكلية الدراسات الإنسانية.
و ده انتهى اليوم 28 اغسطس
لانه بدأمن اسبوع

اما انتى واخده اصلا ليسانس اداب مش ثانويه عامه
فانا مش عارفه بالظبط ايه الوضع
بس ممكن تسألى فى الكليه نفسها
تسألى فى شئون الطلبه عن موضوع القسم المفتوح ده
و ان شاء الله لو عرفت
هسأل بنات فى الكليه لو يعرفوا

و ربنا يسر لنا جميعاالخير

ويني الدبدوب 29-08-2010 02:22 AM

جزاك الله خيرا و يارب ربنا يوفقك و انا علي فكرة ما كنتش اعرف ان في كلية اسمها لغات و ترجمة اصلا غير السنة اللي فاتت بس و انا في سنة 3 ممن دكتور بهاء و لو كنت اعرف كنت قدمت فيها من زمان بس الحمد لله و ارجوكي لو عرفتي اي حاجة تانية قولي لي لاني لسة مش فاهمة هو ينفع الدراسة فيها و لا لا شكرااااا علي الرد

هانى الشرقاوى 03-09-2010 10:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مريم الشرقاوى (المشاركة 2580230)
شكرا على الرد
بس كان عندى استفسار تانى

6 أكتوبر دى
جامعة خاصة
وهى فعلا فيها لغات وترجمة بس خاصة بمبلغ وقدره
بالإضافة الى الفارق الواضح فى المستوى العلمى

wadahfadl 09-09-2010 05:40 PM

معلووووووووووووووووووووووووووووومة كويسة جدا يا هاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااني

تيتو جبر 16-09-2010 10:33 PM

احمد جبر الشرقيه كليه التربيه عام

تيتو جبر 16-09-2010 10:36 PM

عايز اعرف شروط دخول كليه اللف\غات

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 12:42 PM.