بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   أرشيف المنتدي (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=513)
-   -   منهج 3 ث كاملا -مستر محمد السنط (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=234845)

abukamer2010 11-08-2010 01:33 AM

جزاك الله خيرا

احمد ابو قمر

samir Meabed 11-08-2010 09:03 AM

بعد قراءة الوحدة اقول مبروك تستحق وسام الشرف من الطبقة الاولى اذا كنت تعرف مصطفى عابد سلمنى علية
اخوك من القوصية-اسيوط

مستر خالد غباشى 12-08-2010 12:08 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed sont (المشاركة 2511014)
اخي العزيز / الاستاذ خالد
انني اهدي الوحدة الثانية لحضرتك و ارجو منك التعليق عليها سلبا او ايجابا
فانا اؤمن بالنقد البناء حتي نستفيد من بعضنا البعض

شكرا لك اخى الكريم اما العمل ......بجد دون اى مجاملة خرافى تنسيق معلومات موضوعة بطريقةجميلة جدا تدل عاى انك من المدرسين الوهبين بالفطرة ...ان ماتقدمة ى تك الوحدات يدل على ان هناك فنان مبدع يدرك تماما ماهو المطلوب..........وعجبنى جدا ان التدريبات مقسمة ومتنوعة وموضوعة بطريقة تجعل الطالب يهضم الوحدة تماما ...
اسمح لى ان اهنئك بهذ العمل الرائع الذى يدل على اننا امام مدرس قدير.............واسمح لىن اطلب منك ان تسرع بالوحدات الباقية لان هذا العمل هام جدااااااا
وفى النهاية فى انتظار باقى العمل الذى ارجو ان لاتحرمنا منة.....وكل عام وانتم الى الله اقرب

ابو كريمان 12-08-2010 01:05 AM

مستر محمد كل عام وانت بخير ورمضان كريم

مصرى أنا 12-08-2010 01:56 AM

:022yb4:روعة وجمال فى التنسبق . بسم الله ماشاء الله . ربنا يزيدك كمان وكمان على مجهوداتك الرائعة . بصراحة حضرتك اضافة قوية وصفقة من العيار الثقيل اضيفت لفريق الاحلام فى منتدانا الغالى . ربنا يجازيك يا مستر بكل ما تكتبه حسنات واجر لا ينقطع الى يوم القيامة ويغفر لك فى شهر رمضان المبارك ويرزقك الجنة .
بالمناسبة يا مستر ممكن اسأل حضرتك سؤال بخصوص السؤال السابع فى منهج أولى ثانوى
Answer only four of six )
هو المفروض الاسئلة بتكون فى مواضيع القراءة فقط ولا ممكن تيجى فى مواضيع الاستماع . لانى محتار بصراحة فى التركيز على الاسئلة المهمة وخصوصا الطلبة بتكرة السؤال ده نظرا لكثرة الاسئلة وطولها . يا ريت حضرتك لو فاضى ردعلى او أى حد من الاساتذه الكرام .
وفى النهاية بارك الله فى امثالك من المعلمين المبدعين .

سعد درويش 12-08-2010 02:42 AM

جميل ورائع جدا

أسد الصحراء 12-08-2010 10:55 AM

عمل رائع جدا .

mohammed sont 12-08-2010 01:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصرى أنا (المشاركة 2526786)
:022yb4:روعة وجمال فى التنسبق . بسم الله ماشاء الله . ربنا يزيدك كمان وكمان على مجهوداتك الرائعة . بصراحة حضرتك اضافة قوية وصفقة من العيار الثقيل اضيفت لفريق الاحلام فى منتدانا الغالى . ربنا يجازيك يا مستر بكل ما تكتبه حسنات واجر لا ينقطع الى يوم القيامة ويغفر لك فى شهر رمضان المبارك ويرزقك الجنة .
بالمناسبة يا مستر ممكن اسأل حضرتك سؤال بخصوص السؤال السابع فى منهج أولى ثانوى
answer only four of six )
هو المفروض الاسئلة بتكون فى مواضيع القراءة فقط ولا ممكن تيجى فى مواضيع الاستماع . لانى محتار بصراحة فى التركيز على الاسئلة المهمة وخصوصا الطلبة بتكرة السؤال ده نظرا لكثرة الاسئلة وطولها . يا ريت حضرتك لو فاضى ردعلى او أى حد من الاساتذه الكرام .
وفى النهاية بارك الله فى امثالك من المعلمين المبدعين .

من مواصفات السؤال ده ثلاث نقاط معلومات و الثلاثه الاخرون رأي و الطالب يجيب علي اربعه فقط
و بالنسبه للاسئله يكون التركيز فيه علي نص القراءة
بس ده مايمنع لو فيه نقطه مفيده في الاستماع يمكن الاستفادة منها في سؤال اني استغلها في سؤال

مصرى أنا 12-08-2010 02:48 PM

ألف شكر يا مستر محمد على ردك الجميل ولكن افهم من كلام حضرتك ان فى الوحدة الثانية اولى ثانوى مثلا
المهم ( oliver Twist ) با عتبار أنه موضوع القراءة ، موضوع الاستماع عن ( Charles Dickens ) ليس بذات الاهمية .
وكذلك با قى الوحدات . يا ريت توضيح اكثر من فضلك يا مستر
عشان اعرف اركز فى ايه بالشرح أصلى مدرس لسه بيقول يا هادى فى المنهج ومش عارف اخلى الطلبة تحفظ اسئلة القراءة ( الموضوع فى كتاب المدرسة ) بس ولا كمان معاه الاستماع .
متاسف على الاطالة بارك الله فيك يا مستر ونفعنا بعلمك ان شاء الله .

waleed_kamal2001 12-08-2010 03:05 PM

بارك الله لك

Mr. Essam Emam 12-08-2010 07:15 PM

حاجه كبيرة وعظيمة ورمضان كريم

mohammed sont 12-08-2010 07:59 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصرى أنا (المشاركة 2528094)
ألف شكر يا مستر محمد على ردك الجميل ولكن افهم من كلام حضرتك ان فى الوحدة الثانية اولى ثانوى مثلا
المهم ( oliver twist ) با عتبار أنه موضوع القراءة ، موضوع الاستماع عن ( charles dickens ) ليس بذات الاهمية .وكذلك با قى الوحدات . يا ريت توضيح اكثر من فضلك يا مستر
عشان اعرف اركز فى ايه بالشرح أصلى مدرس لسه بيقول يا هادى فى المنهج ومش عارف اخلى الطلبة تحفظ اسئلة القراءة ( الموضوع فى كتاب المدرسة ) بس ولا كمان معاه الاستماع .
متاسف على الاطالة بارك الله فيك يا مستر ونفعنا بعلمك ان شاء الله .

انصحك بالتركيز علي نصوص القراة و ماتراه موضع سؤال في نصوص الاستماع

صليب يوسف 12-08-2010 10:15 PM

great work from a great man
thanks and God Bless you

Samy Farid Mekhael 12-08-2010 11:43 PM

رائع يا مستر

said amer 13-08-2010 12:18 AM

لا تعليق -------
انت فعلا رائع

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 09:26 AM.