بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية طب اسنان (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=528)
-   -   طالبه في تانيه اسنان تحت امركم للي عايزا اي استفسار بشان الكليه (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=380965)

doc coma 16-09-2012 11:33 AM

؟؟؟؟؟

حضرتك ليه مردتيش عليا يا دكتورة اسفة علي ازعاج حضرتك

ماما ميا ميا 18-09-2012 03:00 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة doc coma (المشاركة 4850473)
حضرتك ليه مردتيش عليا يا دكتورة اسفة علي ازعاج حضرتك

معلش المشاركات كتير ساعات بتوه مني قوليلي بس استفسارك كان ايه و انا اجاوب علي طول

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr \ mohammed saeed (المشاركة 4848863)
طيب عايز اعرف ازاي اجيب جدول اسنان قناة السويس

هينزل علي موقع الكليه او هينزل في الكليه نفسها

doc coma 19-09-2012 03:00 PM

ناجبت 96 السنادي ودخلت اسنان خاص كنت عايزة اسال عن المواد وهل كل اللي بيجيب امتياز بيتعين معيد فالجامعة؟وازاي نداكرها كويس بحيث نجيب تقدير وكمان ازاي هلحق اكتب ورا الدكتور فالمحاضرة انا بكتب ببطء واكيد هوا بيتكلم بسرعة؟؟؟؟؟
وشكرا معلش طولت عليكي وبالنسبة للفزيا اللي فالكلية هيا صعبة؟ يا ريت تجاوبيني ضروري لاني كنت جايبة 98.5 ف تانية ثانوي بس الفزيا اللي نقصتني جامد ف ثالثة
وشكرا جدا واسفة علي ازعاجك

ماما ميا ميا 19-09-2012 05:03 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة doc coma (المشاركة 4858467)
ناجبت 96 السنادي ودخلت اسنان خاص كنت عايزة اسال عن المواد وهل كل اللي بيجيب امتياز بيتعين معيد فالجامعة؟وازاي نداكرها كويس بحيث نجيب تقدير وكمان ازاي هلحق اكتب ورا الدكتور فالمحاضرة انا بكتب ببطء واكيد هوا بيتكلم بسرعة؟؟؟؟؟
وشكرا معلش طولت عليكي وبالنسبة للفزيا اللي فالكلية هيا صعبة؟ يا ريت تجاوبيني ضروري لاني كنت جايبة 98.5 ف تانية ثانوي بس الفزيا اللي نقصتني جامد ف ثالثة
وشكرا جدا واسفة علي ازعاجك

بصي بالنسبه للمواد فالخاص بتبقي مختلفه شويه عننا و علي حسب الجامعه بتاعتك هتكون المواد
لاء عندن مش كل اللي بيجيب امتياز بيتعين لانو نص الدفعه عندنا بتجيب امتياز بيبقي بالمجموع
بس برضوا معرفش ايه ظروف جامعتكوا
ذاكر اول باول و اللي يقف معاك روح للدكتور يشرحهولك بنص مجهود الثانويه العامه تجيب امتياز
بص حضرتك المحاضرات اغلبها بينزل في المكتبه في ورق بينزلوه المعيدين هات الورق ده و كمل عليه اللي بتسمعه في المحاضره هتلاقيها مشيت
بصراحهانا مكنتش بحب الفيزياء بس انتوا هتاخدوها سنه واحده بس و الدكاتره بيراعوا اوي انو ده مش تخصصكوا
انا مكنتش بحبها و مع ذللك جبت جيد جاا ماتقلقشش الداكتره بيراعكوا جامد

Dr.Nariman 11-07-2013 11:45 PM

هل صحيح فعلا ان البنات بيتعرضو لحاجات وحشة اثناء التعامل مع المرضى الرجال؟

ماما ميا ميا 20-07-2013 02:12 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.nariman (المشاركة 5374232)
هل صحيح فعلا ان البنات بيتعرضو لحاجات وحشة اثناء التعامل مع المرضى الرجال؟

بامانه عمري ما سمعت عن حاجه زي كده بس الموضوع في ايديكي ممكن تشتغلي لستات بس لو حابه يعني ناس كتير كده

د.سلمى 20-07-2013 02:03 PM

انا طالبه ف تانيه اسنان القاهره معايا ماده تخلف همتحنها ف الدور التانى ..وكنت جايبه السنه اللى فاتت تقدير جيد جدا .. هل يحق لى دخول المدينه الجامعيه اتناء امتحان الماده دى ف شهر 8 ولا لا ؟؟

RENISTA 23-07-2013 04:29 PM

كنت عاوز اعرف شرطو التحويل من اعدادي اسنان طنطا للقاهرة

Mohamed Nada* 26-07-2013 05:42 AM

ايه رأيك في كلية طب الفم والاسنان جامعة الدلتا ؟

Pseudonym 27-07-2013 04:01 AM

أنا كان حلمي ادخل بشري من زمااااان و عمري ما فكرت غير فيه وعمري مافكرت فأسنان و بكره صيدلة جداً لأنه بيبقى بياع في الاخر و مسيرته العلمية بتنتهي.. و من بعد النتيجة (لما عرفت ان صعب تجيلي بشري) وانا مش عارف اعمل ايه .. و كنت محتار بين صيدلة و أسنان.. و رسيت على اسنان .. انا عايز اسأل سؤال غريب شوية ويمكن يكون ساذج بس انا بدور على اي امل .. هو ممكن بعد ما ادخل أسنان اقدم طلب عشان احول بشري؟؟؟ (على اساس في ناس بتحول من بشري لـ أسنان , فأدخل بدلهم) ولا مافيش حاجة اسمها كدة؟ .. معلش طولت عليكي يا دكتورة

أبو سلمى 888 28-07-2013 12:48 AM

مهم وفورى اعرف ميعاد امتحان التخلف وهل يبقي اصعب من امتحان الترم الثانى مشششششكورة يادكتورة

أبو سلمى 888 28-07-2013 12:52 AM

انانسيت اناقول امتحان تخلف سنة ثانية

Mohamed Fayez 13 31-07-2013 08:50 AM

لو سمحتى أنا عايز لينكات جروبات الكلية على الفيس

bosyna maher 23-08-2013 12:41 PM

سلام عليكم .. انا ف تانية طب بشري وكارهة الكلية ونفسي احول اسنان من البداية .. ومازال نفسي حتي بعد ماقضيت سنتين ف الكلية اللي مايعلم بيها ربنا دي .. عاوزة نصيحة منك لو سمحتي مع العلم ان مفيش ف جامعة المنصورة تحويل من طب لطب اسنان عاوزة احول بس فين مش عارفة

manutd202066 24-08-2013 02:04 AM

ورحمة الله وبركاته
انا محمود من اسيوط ربنا كرمني وهدخل طب أسنان بس عاوز اعرف حاجات كتير
يعني ايه طبيعة الدراسة
المواد والتخصصات اللي هندرسها
هل من الضروري اني أشتري لاب توب ولا ده كلام فاضي؟
طبيعة المذاكرة بتبقي ازاي؟
وأتمني اني ماكونش غلست علي حضرتك
أرجو الإفادة
شكرا

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 11:15 PM.