بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   اجتماعيات طالب (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=112)
-   -   "ملتقى طلاب 3 ثانوي" (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=343754)

SwOrD OF JusTice 20-02-2011 11:32 AM

ههههههههههههههههههههههههه مصممه ازاى يعنى على اساس ان انا معايا فلوس ادفعهالكوا

ده موقع بتاع شركه اعلانات

كل الى عليكوا تضغطوا على الاعلانات وتاكدوا وتاخدوا ال 1 سنت

بعد ماتجمعوا كام دولار تعملوا اكونت على الرت باى وتحولوا الفلوس وتحطوها على فيزا فى مصر وتسحبووووووا

NeVeR CoMe BacK 20-02-2011 09:23 PM

ياسلام بكل سهولة كده مكنش حد غلب وكانت كل الناس دلوقتى معاها فلوس ومزاجهم رايق والواحد بقا يبطل شغل ويفضل قاعد عالنت مهى كمان قعدة النت بقت بتجيب فلوس والله يا بلاش يا جدعان:friendsxs3::d،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

Mo0on Light 20-02-2011 10:09 PM

هههههههههه انا مش بحب اجرب المواقع دي خالص أياً كانت
قولولي مفيش اخبار جديده عن موضوع حذف المناهج؟؟

NeVeR CoMe BacK 20-02-2011 10:20 PM

ازيك يا مووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووون
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

NeVeR CoMe BacK 20-02-2011 10:21 PM

صحيح انتى جبتى كااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااام؟؟؟؟؟؟،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،:049gc0:، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

Mo0on Light 20-02-2011 10:30 PM

ازيك يا just
قولييييييييييلي اسمك علشان اعرف اكلمك:028ja7:

انا جبت 128ونص

NeVeR CoMe BacK 20-02-2011 10:48 PM

انا بحبك يا بلادى ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، انا بحبك يا بلادى ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
،،،
،،،،،،،،،
كلمة قالها الشهيد وهو بيموت ،،،،،،،،،،،،،،،،،
،،،،،،،
ضحا بنفسه من اجلنا كلنا ،،،،،،،،،،،،،،،،،
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
عشان نعيش حياة افضل من غير فساد ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
احنا لازم منخزلهمش يا جماعة لازم كلنا نحلف اننا نوفى حقهم وحق دمهم عشان منجيش فى يوم من الايام ونقول ان دمهم راح هدر ياري كل واحد فينا يبدأ بنفسه يعنى احنا كلنا لازم نسأل نفسنا احنا عايشين ليه ؟1:bosyht9:
ياترى عايشين عشان ناكل وبس ولا احنا هنعمل حاجة غيرنا هيستفيد بيها ؟ ويزكرها لينا حتا بعد مماتنا زى اخواتنا الشهداء الله يرحمهم جميعا
لازم كلنا نقف ايدنا واحدة احنا كلنا مصريين ولينا الشرف اننا مصريين ولو مكناش هنحافظ علا بلدنا ونعمر فيها ونخليها من احسن بلاد العالم ،يبقا احنا منستاهلش اننا نكون مصريين مناستهلش اننا نشيل لقب اخوات الشهداء ،،،
فيه مقولة بتقول ما استحق ان يعيش من عاش لنفسه فقط!
يلا كلنا نبقا ايد واحدة ونعمل دعوة للتغيير ،،،
لتغيير النفس من جوا الاول وبعد كده نغير فى مصرنا بلدنا روحنا اللى هنعيش ونموت علا ارضها ولو كل واحد فينا اتحمل المسئولية اللى عليه بجد واجتهد فى دراسته اولا عشان يقدر يطلع حاجة ينفع بيها البلد ولو كل واحد فينا عرف ان ربنا رقيب عليه فى اعماله واقواله واخلاقه وكل شئ بيعمله ويتقى الله فى كل شئ ،،،،ساعتها مش هيبا فيه غش ولا رشوى ولا مستوى معيشى متدنى ولا واسطة ولا اى شئ مهين ،،،،،،،،،،،،،،،،وسعتها بس هيقدر كل واحد فينا يمشى فى مكان فى العالم ويقول بعلو صوته انـــــــــا مصـــــــــــــــــــــر ى وأفتخر ،،،،،،

الاصلاح حلو وعشان يبقااصلاح للبلد كلها لازم نصلح من نفسنا من جوانا كل واحد لازم يعمل وقفة مع نفسه لازم نعرف احنا عايشين ليه ونعيش عشان نحقق الهدف ده
ولازم كمان نقرب من ربنا اكتر لازم نعرف ديننا علا حق ونقتدى برسول الله صلى الله عليه وسلم ، بجد هنحس ان قلبنا مرتاح قوى لكل شئ فى الحياة
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
اتمنى تكون الدعوة وصلتكم :)
:friendsxs3:

NeVeR CoMe BacK 20-02-2011 10:52 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mo0on Light (المشاركة 3134470)
ازيك يا just
قولييييييييييلي اسمك علشان اعرف اكلمك:028ja7:

انا جبت 128ونص

الف مبرووووووووك ايه المجموع الجامد ده :av4056bb7jp3:
امممممممم كده علا الملأ مينفعش :blush:

Haneen_Riri 21-02-2011 12:21 AM

ازيكم ياجماعه
ايه حكايه الحذف دى انا سمعت ان الحذف هيكون فى اعدادى بس وعلى العموم ياريت مفيش حاجه تتحذف لان ده هيأثر علينا فى تانيه

Asa7be Wawa 21-02-2011 05:10 AM

لسه مفيش خبر عن الحذف بس خلاص الدراسه فاضلها 6 ايام هععععععع :av4056bb7jp3:احنا انضحك علينا فى الاجازه ديه برضو متسألوش ازاى :039uw8:

mahrouselshafey 21-02-2011 12:37 PM

فيه اخبار ان الامتحانات تتاخر اسبوعين ولايحذف شىء من المنهج

SwOrD OF JusTice 21-02-2011 12:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة just imagine (المشاركة 3133941)
ياسلام بكل سهولة كده مكنش حد غلب وكانت كل الناس دلوقتى معاها فلوس ومزاجهم رايق والواحد بقا يبطل شغل ويفضل قاعد عالنت مهى كمان قعدة النت بقت بتجيب فلوس والله يا بلاش يا جدعان:friendsxs3::d،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

:p هههههههههه اسال مجرب ولا تسالش طبيب

الاعلان ب 1 سنت ولو اجرت ناس بفلوس طبعا انت مبتدفعش حاجه انت بتاجرهم من الفلوس الى انت عاملها من الضغط بتاخد مكسب منهم 50%

الشركه دى بتاعت اعلانات ==

هفهمك بطريقه سهله

الشركة بتجيب الفلوس منين عشان تدفعلى ؟
من اصحاب الإعلانات اكيد !
الموضوعبالظبط يا جماعه بيكون كـ مثال الوظائف الخالية المكتوبه ع الجرايدوالمجلات هتقولى هيحطه اعلانتهم جدعنه لا طبعا بيدفعه فلوس عشان يعلنه عنالوظيفه المطلوبه.. مثـلا ..اناعنـدى عربيه عاوز ابيعها ومش عارف اجيبلها ناس تشوفها . هروح لمواقعالاعلانات دى . وهقولهم عاوز اعلن عن العربيه . هيقولى مثلا هناخد منك 1000 جنيه وهنخلى 1000 واحد يشوف العربيه . هيقولى ماشى .
هتسألنى طيب انا كسبت ايه ؟
هقولك موقع الاعلانات دى بتقسم الفلوس بينك وبينها . يعنى لماتدخل ع الاعلان بتاع العربيه هتاخد نسبه وهاكذها لغايه لما الموقع يدخله 1000 واحد ويبقى الموقع كسب وانت كسبت وصاحب العربيه كسب

;) d

تغريد الطيور 21-02-2011 12:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة qqwawa (المشاركة 3130672)
الدرس من رأى افضل علشان التأسيس الفرنش يتقل جامد اوى فى تانيه مش زى اولى خالص و لا زى الايطالى صغير فى السنتين :mad:و لو ان مدرسه الفصل تحفه ليه متاخديش معاها درس و تأسسك صح من اولى و تطلعى مرتاحه تانيه

اصل المس بتدى درس فيه بنتين بسسسس و الاتنين مش ممتازين اوى فمش هايبقى فى تنافس يعنى

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سؤئة الطيوبة (المشاركة 3130863)
الســـــلام عليكم
ازيكم يا احلا اصحاب ف الدنيا
وحشتوووووووووني والله :friendsxs3:

ليييييييييية كدة بث مفيش حذف:mad:

دي الفيزياء 11 فصل ف شهرين والله حرام حرام حرام

اية دة هما عايزين يعقدونا اهئ اهئ

ولا العربي المنهج الطويل اكتر من النص الاول :frown:

نفسي اروح المدرسة:028ja7:
مين نفسة يروح زي;)

ازيك يا بت يا اسراااء فينك من زماان

شكلك شاركتى فالمظاهرات من ورانا :stickjo4::stickjo4:

و الله يا بت يا اسراء الفيزيا دى مادة تحفففففففففة اوعى تخافى منها بجد جمييييلة جداا

muostafa22 21-02-2011 01:43 PM

بالنسبة للناس الى خدت كيمياء واحياء وتاريخ
اخبار المواد دي اية ؟ حلوة ولا اية نظامها :)

الفيزياء سهلة بس للي يذاكر ودماغة تكون شغالة على طول ويراجع اول بأول لأنهم 11 باب
الفلسفة , حفظ ودش واى كلام تكتبة خاص بالسؤال بيتحسب صح ومفهاش فهم نهائي :d
الجغرافيا شغالة

SwOrD OF JusTice 21-02-2011 03:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة muostafa22 (المشاركة 3136935)
بالنسبة للناس الى خدت كيمياء واحياء وتاريخ
اخبار المواد دي اية ؟ حلوة ولا اية نظامها :)

الفيزياء سهلة بس للي يذاكر ودماغة تكون شغالة على طول ويراجع اول بأول لأنهم 11 باب
الفلسفة , حفظ ودش واى كلام تكتبة خاص بالسؤال بيتحسب صح ومفهاش فهم نهائي :d
الجغرافيا شغالة

;) احياء - سهله اوى
;)
تاريخ - سهل اوى
;)
كيميا - بكرهها

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 02:12 PM.