بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   ايه اخبار تعيين أوائل الكليات ياجماعة؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=300138)

Ahmed Farag12 07-07-2011 08:44 AM

دعاء لا تستطيعالملائكة الانتهاء من كتابة حسناتك ؟؟

قال رجل " لا اله إلا الله عدد ما كان و عدد ما سيكون وعددالحركات والسكون" وبعد مرورسنه كاملة قالها مرة أخرى... فقالت الملائكة: إننا لم ننتهي من كتابة حسنات السنةالماضية
تخيل لو قمت بنشرها ورددها العشرات من الناس بسببك
دعاء لا تستطيع الملائكة الانتهاء من كتابة حسناتك؟؟

منى أبو الجود 07-07-2011 08:51 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام رهف (المشاركة 3643385)
احم احم نحن هنا
قبل اي كلام اقدم التحية والسلام لاصحاب الصفحة الكرام ومش على رأسهم حد لانهم جميعا على العين والرأس بس اسمحو لي ارحب ترحيب خاص بالدكتور المفضال عبد الرحمن وحمدا لله على السلامة

اما اخر اخبار اوائل الازهر فبلا تعليق

الســــــــــــــــــــــلام الله عليكم ورحمة الله وبركـــــــــــــــــاته
.صرح مصدر مطلع من التنظيم والاداره بان ملف تعينات اوائل الازهر الذى ارسلته الجامعه به اخطاء جسيمه مما حدا بهم ارجــــــــــــــاعه مره اخرى الى رئاسة الوزراء......... وقد تكون هذه الاخطاء متمثله فى ارفاق اسماء العديد ممن تم تعينهم سابقاً دون رفعهم من كشوف الاوائل ممن لم يعين...... يرجى العلم والاحاطه لاتخاذ الاجراءات المناسبه حيال هذا الموضوع........................والله ولى التوفيق والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
كان نفسي اقولكم تم اعتماد الكشوف
بس سامحوني

لن يأيس من رحمة الله منه العون وعليه التكلان , وسلامي لكي أختي العزيزة أم رهف

منى أبو الجود 07-07-2011 08:54 AM

اللهم إني اسألك بأن الحمد لك يا بديع السموات والأرض يا ذا الجلال والإكرام أن ترزقنا , الحمد لله

منى أبو الجود 07-07-2011 09:10 AM

اللهماجعلهذهالدنيافى ايديناولا تجعلهافى قلوبنا

منى أبو الجود 07-07-2011 09:12 AM

اللهم اجعل هذه الدنيا في أيدينا ولا تجعلها في قلوبنا

كيميائى اسلام الشاعر 07-07-2011 09:55 AM

" إن لله عباداً اختصهم بقضاء حوائج الناس،حببهم إلى الخير،وحبب الخير إليهم،هم الآمنون من عذاب الله يوم القيامة "
نحسبك منهم يا دكتور عبد الرحمن و نحسبك ممن قيل عنهم " من نفس عن مؤمن كربة من كرب الدنيا نفس الله عنه كربة من كرب يوم القيامة "
جعل الله كل ما تقدمه لنا فى ميزان حسناتك و نفعك به فى يوم الشدة

boskovice 07-07-2011 09:58 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moonmony82 (المشاركة 3648138)
يا دكتور كنت هسأل حضرتك انا اسمى موجود فى الكليه بس مش موجود فى موقع الاكاديميه عشان كل اسماء اللى اتعينوا معيدين هما اللى موجودين فى موقع الاكاديميه

طيب كدة كويس طالما انت شوفت اسمك ضمن العشرين فى الكلية

مش تقلق لان الاكاديمية بعتت الاسماء بعد استبعاد المعيدين فاكيد انت منهم

اما بالنسبة لموقع الاكاديمية بعض الجامعات منزلة الكشوفات ناقصة واكيد جامعتك منهم

:)

boskovice 07-07-2011 09:59 AM

اية دة هو الكل قلبها دعاء هههههههههههه

بتدعو علي مين بقا هههههههههه

boskovice 07-07-2011 10:01 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة !!tota (المشاركة 3648318)
بعد اذنك ولو سمحت ممكن تكتبلي اسم موقع الاكاديمية اللي فيه الاسماء

وشكرا جدا

اتفضلى

http://www.asrt.sci.eg/ar/

كيميائى اسلام الشاعر 07-07-2011 10:24 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة boskovice (المشاركة 3648804)
اية دة هو الكل قلبها دعاء هههههههههههه

بتدعو علي مين بقا هههههههههه

ما هو كل واحد فى وادى إنت بترد على الزباين وإحنا بندعى هههههههههههههه

boskovice 07-07-2011 10:35 AM

عقد أمس الثلاثاء, أمام أكاديمية البحث العلمي بالقاهرة, مؤتمرا صحفيا لدعم ومساندة المعتصمين من أوئل خريجي الجامعات المصرية والحاصلين علي درجات الماجستير والدكتوراة.

حضر المؤتمر الكاتب الصحفي محمد عبد القدوس والكاتب الصحفي محمود بكري رئيس تحرير صحيفة الأسبوع والمحامي نبيه الوحش, إضافة لعدد كبير من المعتصمين.

من جانبه أكد الكاتب محمود بكري في كلمة ألقاها في المؤتمر, أن مشكلة المعتصمين هي مشكلة كل مصري علي أرض الوطن, وطالب المجلس العسكري وحكومة شرف بضرورة تبني قضية أوائل الخريجين والعمل علي إيجاد أسرع الحلول لها.

boskovice 07-07-2011 01:03 PM

حاجة غريبة شوفتها مش عارف دة ممكن يكون اية استهبال ولا استعباط ولا خطا فى الكلام اللى قالة

شوفو بنفسكم

جارى اتخاذ اجراءات تعيين اوائل الخريجيين من عام 2003 حتى عام 2009 لذا يرجى الانتظار

يعنى على كلام الحج دة دفعة 2010 راحت فين مركونة جنب الحيط هههههههههههههه

انا متأكد انة خطأ من الموظف بس حبيت اخليكم تضحكو معايا اصل موقف حلو اوى ههههههههه

:d

mayar1505 07-07-2011 01:04 PM

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
يا جماعة انا عندي مشكلة و نفسي تساعدوني احلها لأني تايهة اقوي
انا من الناس الي المفروض يتعينوا بالفعل قريب في التربية و التعليم و اسمي كمان نازل من ضمن الي هيتعيتوا في الجامعات ان شاء الله
امبارح كان عندي مقابلة للسفر للكويت و الحمد لله ربنا وفقني و نجحت علي الرغم انهم بصراحة عصروني في بعض الأسئلة لكن مشي الحال الحمد لله
المشكلة اني لازم اقدم اصول الورق يوم الأحد في الفندق و انا حاسه اني مش مرتاحة و هزعل قوي لو راح عليا التعيين سواء في المدرسة او الجامعة لأني طبعا انا مش ضامنة اني هارتاح هناك انا حتي اول ما رحت في الفندق و دخلت اللجنة حسيت ان التعامل كان صعب قوي كأني جايه اشحت منهم و ده حزني قوي و خلاني زعلانة و مش حاسه بطعم الفرحة في ناس بيقولوا اكبر دماغي من كل حاجة و اسافر و انا صليت صلاة استخارة بس لسه مش مرتاحة اني اسافر علي الرغم من مغريات السفر انا مش عارفة اعمل ايه كان نفسي تبقي ولدتي معايا الله يرحمها لأنها كانت هتقولي علي الافضل و الي يريحني انتم رأيكم ايه ايه الصح استني و مأقدمش ورقي لحد ماأشوف التعيين و أجل السفر و لا اسافر و يحصل الي يحصل ياريت يا جماعة تفيدوني يمكن في ناس عندها خبرة تساعدني و تقولي الصواب ايه

boskovice 07-07-2011 01:23 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mayar1505 (المشاركة 3649506)
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mayar1505 (المشاركة 3649506)
يا جماعة انا عندي مشكلة و نفسي تساعدوني احلها لأني تايهة اقوي
انا من الناس الي المفروض يتعينوا بالفعل قريب في التربية و التعليم و اسمي كمان نازل من ضمن الي هيتعيتوا في الجامعات ان شاء الله
امبارح كان عندي مقابلة للسفر للكويت و الحمد لله ربنا وفقني و نجحت علي الرغم انهم بصراحة عصروني في بعض الأسئلة لكن مشي الحال الحمد لله
المشكلة اني لازم اقدم اصول الورق يوم الأحد في الفندق و انا حاسه اني مش مرتاحة و هزعل قوي لو راح عليا التعيين سواء في المدرسة او الجامعة لأني طبعا انا مش ضامنة اني هارتاح هناك انا حتي اول ما رحت في الفندق و دخلت اللجنة حسيت ان التعامل كان صعب قوي كأني جايه اشحت منهم و ده حزني قوي و خلاني زعلانة و مش حاسه بطعم الفرحة في ناس بيقولوا اكبر دماغي من كل حاجة و اسافر و انا صليت صلاة استخارة بس لسه مش مرتاحة اني اسافر علي الرغم من مغريات السفر انا مش عارفة اعمل ايه كان نفسي تبقي ولدتي معايا الله يرحمها لأنها كانت هتقولي علي الافضل و الي يريحني انتم رأيكم ايه ايه الصح استني و مأقدمش ورقي لحد ماأشوف التعيين و أجل السفر و لا اسافر و يحصل الي يحصل ياريت يا جماعة تفيدوني يمكن في ناس عندها خبرة تساعدني و تقولي الصواب ايه

والله الواحد فى حاجة زى كدة مش بيعرف يرد يقول اية

بس هقولك على وجهة نظرى

طالما رايحة شغل للخارج لازم تكونى مرتاحة نفسيا وانتى باين عليكى انك مش مستريحة

وفى قدامك فرصتين اما التربية والتعليم او الجامعة ودة شغل حكومة اكيد

وحضرتك قولتى انك صليتى صلاة استخارة ومش مستريحة بردوا فمن راى انك تقعدى

وربنا يوفقك فى شغلانة كويسة داخل البلد ولا غربة ولا وجع دماغ

بس فى الاخر بردوا دة قراركــــــــــــــــــ

وربنا يوفقكم

قطرالندى25 07-07-2011 02:43 PM

انا رأيى زى رأى للاستاذ boskovice طالما مش مرتاحة نفسيا خلاص متسفريش واعملى زيى انا كنت هسافر الامارات بس حسيت انى خايفة اسافر لوحدى فقعدت وادينى مستنيه تعيين الكلية وانا متعينة فى التربية والتعليم وكله شغل تبع الحكومة يعنى على الاقل استقرار وعدم تحكم استنى تعيينك وبعدين ان شاء الله سافرى على خير
وربنا يوفقك

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 02:44 PM.