بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   اجتماعيات طالب (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=112)
-   -   جروب 3 ثانوى ( علمى علوم ) (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=465591)

Mohamed Nada* 07-05-2013 01:18 AM

والله كلنا زي بعض ونفس الحالة لكن كل واحد يحاول يعمل اللي عليه
وربنا يوفقك كل طالب مجتهد ان شاء الله

a7med bondok 07-05-2013 01:19 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ~ smile 4 life ~ (المشاركة 5258852)
:d :d

are you calling me ? :d
i know this picture make people recognize me any time :blush:

ههههههههههه يس اقصدك انت بذاتك بنفسك بس انتي غيرتي اسمك بتاع 20 مره وعملتي اكونتين ومشوفتكيش تاني باسم اسراء :)

(بالقرآن نحيا ) 07-05-2013 11:05 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed ali12345 (المشاركة 5258802)
انا مودى وحش جدااااااااااااااااااااااااااا النهاردة محدش يكلمنى ولا ييجى عندى :mad::mad:

never mind ya doctor .

a7med bondok 07-05-2013 11:32 AM

يا جماعه محدش يعرف طريقة نحل بيها الكوتيشن او مذكرة الكوتيشن فيها كويس لان كتاب ذا بست المراجعه النهائية عامل الكوتيشن كبيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي ييير جدا جدا جدا جدا جدا جدا جدا

shymaa mouhamed shoman 07-05-2013 04:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طالب المستقبل (المشاركة 5257078)
انتي خلصتي المناهج كلها والا لسه يعني في حد زي حالاتي فاضله حاجات والا انا الوحيد:)

خلصت مع المدرسين بس للاسف مع نفسى لسة

shymaa mouhamed shoman 07-05-2013 04:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ~ smile 4 life ~ (المشاركة 5257060)
حبيبة قلبي متقلقيش وسيبي الأمور علي ربنا
متسمعيش لأي كلام
والله انا زيك خايفة بس لما برجع أقعد مع نفسي
بحس الأمور مش مستاهلة ده كله
اهم حاجة انك يبقي عندك ثقة في ربك ونفسك
واعملي اللي عليكي وسيبي النتايج علي خالق الكون
فهو خير وكيل وخير معين
أعانكِ وأعاننا الله ياااااااااااارب

والله انا سيباها على ربنا وبعمل اللى عليه وخلاص وربنا يستر ويوفقنا كلنا ومرسى ليكى يا حبيبتى

shymaa mouhamed shoman 07-05-2013 04:48 PM

نداء للناس اللى بتاخد كيميا دلوقتى و واخدة علم نفس ان شاء الله هتعملوا ايه يوم الامتحان

shymaa mouhamed shoman 07-05-2013 05:00 PM

يا جماعة انا مش لاقية امتحان الفيزيا بتاع السودان 2013 لو سمحتم حد يعرفنى اعمل ايه ولو فى حد وصل لامتحان الكيميا برضو

a7med bondok 07-05-2013 05:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shosho shoman (المشاركة 5260237)
نداء للناس اللى بتاخد كيميا دلوقتى و واخدة علم نفس ان شاء الله هتعملوا ايه يوم الامتحان

انا زيك بس المشكلة اني ناسي علم النفس تماما انتي هتعملي ايه والكيمياء برضه مش فاكرها اوي :excl:

shymaa mouhamed shoman 07-05-2013 05:28 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طالب المستقبل (المشاركة 5260248)
انا زيك بس المشكلة اني ناسي علم النفس تماما انتي هتعملي ايه والكيمياء برضه مش فاكرها اوي :excl:

انا بحاول اظبط علم النفس دلوقتى كويس اوى علشان مش ياخد وقت فى المراجعة يوم الامتحان المشكلة انى بطيئة جدا فى الحفظ والمدرسة بتاعتى بتقولى ذاكرى علم النفس الايام الاولى بتاعت قبل الكيميا وبعدين ذاكرى الكيميا مش عارفة بقى اعمل ايه انا مش بحب النظام ده وبحب اركز فى المادة اللى همتحنها انت رأيك ايه

a7med bondok 07-05-2013 05:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shosho shoman (المشاركة 5260278)
انا بحاول اظبط علم النفس دلوقتى كويس اوى علشان مش ياخد وقت فى المراجعة يوم الامتحان المشكلة انى بطيئة جدا فى الحفظ والمدرسة بتاعتى بتقولى ذاكرى علم النفس الايام الاولى بتاعت قبل الكيميا وبعدين ذاكرى الكيميا مش عارفة بقى اعمل ايه انا مش بحب النظام ده وبحب اركز فى المادة اللى همتحنها انت رأيك ايه

بصي حضرتك انا رايي ان مهما كطنتي بطيءة يستحيل تكوني ابطا مني :)

المهم انا شايف تراجعي علم النفس مره حاليا لان اكيد ناسيه منه حاجات الا لو كنتي بتراجعي باستمرار وتاخدي تلات ايام علم نفس وقتها هيتبقى حوالي بتاع 5 او ست ايام خديهم كيمياء ده مجرد راي ولك الحرية في العمل به او لا المهم حضرتك عامله ايه في الفيزياء وخلصتي المناهج والا لسه :)

a7med bondok 07-05-2013 05:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shosho shoman (المشاركة 5260247)
يا جماعة انا مش لاقية امتحان الفيزيا بتاع السودان 2013 لو سمحتم حد يعرفنى اعمل ايه ولو فى حد وصل لامتحان الكيميا برضو

اتفضلي يا اختي

shymaa mouhamed shoman 07-05-2013 05:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طالب المستقبل (المشاركة 5260280)
بصي حضرتك انا رايي ان مهما كطنتي بطيءة يستحيل تكوني ابطا مني :)

المهم انا شايف تراجعي علم النفس مره حاليا لان اكيد ناسيه منه حاجات الا لو كنتي بتراجعي باستمرار وتاخدي تلات ايام علم نفس وقتها هيتبقى حوالي بتاع 5 او ست ايام خديهم كيمياء ده مجرد راي ولك الحرية في العمل به او لا المهم حضرتك عامله ايه في الفيزياء وخلصتي المناهج والا لسه :)

انا المشكلة ان فى حاجات مش مذكراها فى علم النفس وبعدين انا ابطأ واحدة ممكن تحفظ مش تتخيل المهم انا هحاول اعمل بالنظام ده لان على ما اظن انه الحل الوحيد
فى الفيزيا انا لسه مخلصتهاش للاسف بس هحاول اظبطها الاسبوع اللى جاى
ممكن حضرتك تقولى انت بترجعها ازاى لانى خايفة منها جدا

shymaa mouhamed shoman 07-05-2013 05:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طالب المستقبل (المشاركة 5260282)

جزاك الله خيرا
معلش بقى هتقل عليك بالنسبة للكيميا

a7med bondok 07-05-2013 05:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shosho shoman (المشاركة 5260291)
جزاك الله خيرا
معلش بقى هتقل عليك بالنسبة للكيميا

للاسف الكيمياء منزلش ولا لاقيه ولو صورته من مكتبه او حاجه باذن الله مش هتاخر وارفعه لكي ان شاء الله ومبتقليش ولا حاجه كلنا هنا اخوة والموضوع ده لنساعد بعضنا

اما الفيزياء انا تقريبا اسمي بذاكرها انا فاضلي الحديثة كاملة والغازات يعني الحراره فمذاكرنتهم مراجعتي تقريبا
وبرضه زيك علم النفس لم انهيه اطلاقا والاجتماع نسيته
العربي مصييبه في 5 نصوص معرفش عنهم حاجه والقراء ة برضه متاخر فيها
تفتكري في امل انتي جبتي كم في سنه تانيه

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 12:49 AM.